Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/12978
Title: Στοχαστική Βελτιστοποίηση Δικτύων Με Σηθ, Αυξημένη Διείσδυση Μονάδων Απε Και Ηλεκτρικά Οχήματα, Υπό Περιβαλλοντικούς Περιορισμούς Με Χρήση Μετευριστικών Αλγορίθμων
Authors: Σταύρος Κωνσταντινόπουλος
Χατζηαργυρίου Νικόλαος
Keywords: μικροδίκτυο
διεσπαρμένη παραγωγή
μετευριστικοί
ανεμογεννήτριες
μικροτουρμπίνα
συμπαραγωγή ηλεκτρισμού και θερμότητας
απε
particle swarm optimization
ηλεκτρικά οχήματα
αρμονικός αλγόριθμος αναζήτησης
πολυκριτηριακή οικονομική βελτιστοποίηση
κόστος λειτουργίας
στοχαστικότητα
μεταβλητότητα αιολικής ισχύος
μη κυρτή βελτιστοποίηση
ieee 30-bus
vehicle to grid
Issue Date: 1-Nov-2015
Abstract: Η εργασία αυτή είχε δύο στόχους. Αρχικά την στοχαστική, πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση ενός μεγάλου υβριδικού δικτύου, με ενσωμάτωση μονάδων συμπαραγωγής, αιολικών μονάδων παραγωγής καθώς και ενός σταθμού τεχνολογίας Vehicle-to-Grid, υπό περιβαλλοντικές πολιτικές καθώς και περιορισμούς δυναμικής ευστάθειας. Αναλύθηκαν εκτενώς όλες οι παράμετροι μεταβλητότητας των εμπλεκομένων μονάδων και πως αυτές επηρεάζουν την τελική διαδικασία βελτιστοποίησης. Ειδικότερα, εξετάστηκε η εισαγωγή μίας πιο ακριβούς έκφρασης για την μετατροπή της τυχαίας μεταβλητής του ανέμου σε αντίστοιχη τυχαία μεταβλητή ισχύος, και πως αυτό επηρεάζει τις αναμενόμενες μέσες αποκλίσεις από τα επιθυμητά. Επίσης, στο κομμάτι που αφορούσε της μονάδες ΣΗΘ ενσωματώθηκαν τα μη κυρτά, πραγματικά, εφικτά σύνολα και διερευνήθηκε η επίδραση τους πάνω στο πρόβλημα. Αντίστοιχα, εφαρμόσαμε πολυκριτηριακή βελτιστοποίηση ενός μικροδικτύου με δυνατότητες τόσο συμβατικής παραγωγής όσο και συμπαραγωγής. Επιπλέον διερευνήθηκαν οι επιπτώσεις της φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων, στο εξεταζόμενο μικροδίκτυο και εισαγάγαμε έναν νέο αλγόριθμο κατανομής των ωρών φόρτισης με βάση την οριακή τιμή συστήματος. Οι παραπάνω βελτιστοποιήσεις πραγματοποιήθηκαν με δύο από τις πιο δημοφιλείς μεθόδους αναζήτησης βέλτιστου. Η πρώτη είναι η PSO (Particle Swarm Optimization) και δεύτερη η Αρμονική Αναζήτηση ή Αρμονικός Αλγόριθμος.Αυτό μας οδήγησε στο δεύτερο στόχο της διπλωματικής, ο οποίος ήταν η σύγκριση της απόδοσης και επίδοσης των δύο μεθόδων καθώς και η σύγκριση αυτών με τη μέθοδο πολλαπλασιαστών Lagrange. Οι αλγόριθμοι εξετάστηκαν σε απλά μικρών διαστάσεων ντετερμινιστικά προβλήματα, μέχρι και σε τάξεις μεγαλύτερα (30 διαστάσεων) στοχαστικά, με εφικτά σύνολα μη κυρτά. Η βελτιστοποίηση πραγματοποιήθηκε ανά μέθοδο με διαφορετική προσέγγιση, λόγω των ιδιαιτεροτήτων της κάθε μιας. Η PSO προσέγγισε το πρόβλημα με κριτήρια αριστείας Pareto, ενώ ο Αρμονικός με σταθμισμένη άθροιση των αντικειμενικών συναρτήσεων. Στόχος ήταν να διαφανεί γιατί είναι πιο αποδοτικές και προτιμούνται τέτοιες μέθοδοι για την επίλυση σύνθετων πολυδιάστατων προβλημάτων, καθώς και να τονιστούν οι δυνατότητες και τα μειονεκτήματα της κάθε μεθόδου. Τέλος, διερευνήθηκε η επίδραση των ηλεκτρικών οχημάτων στα δίκτυα ενέργειας καθώς και η επίδραση των νέων σταθμών τύπου V2G σε συνθήκες αιχμής.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/12978
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2015-0332.pdf3.98 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.