Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13096
Title: Μελετη Εργαλειου Για Την Αναπτυξη Και Παροχη Γνωστικου Περιεχομενου
Authors: Βενιαμίν Αλέξιος Μαναρίδης
Κουκούτσης Ηλίας
Keywords: εκπαιδευτική διαδικασία μεταφοράς πληροφορίας
ακροατήριο-στόχος
διάγραμμα μεταφοράς πληροφορίας
τμηματοποίηση διαδικασίας και πληροφορίας προς μετάδοση σε ακροατήριο-στόχο
εργαλεία υποστήριξης εκπαιδευτικών διαδικασιών
Issue Date: 6-Apr-2016
Abstract: Στη παρούσα εργασία, συνεχίστηκε η εξέταση μιας μορφής διαγράμματος μεταφοράς πληροφορίας, η οποία ακολουθείται από το μυαλό των έμπειρων εκπαιδευτικών, προκειμένου να μεταδοθεί προς ένα ακροατήριο-στόχο με συγκεκριμένα χαρακτηριστικά η πληροφορία κάποιου γνωσιακού αντικειμένου. Το διάγραμμα αυτό βασίζεται στον καθορισμό κατάλληλων διαδοχικών υποστόχων/γνωσιακών υποαντικειμένων, η σταδιακή κατανόηση και κατάκτηση των οποίων επιτρέπει στα μέλη του ακροατηρίου-στόχου μια ακολουθία διαδοχικών, μικρότερης εμπνευσιακής απόστασης βημάτων και επομένως ευκολότερα επιτεύξιμων, μέχρι την κατανόηση και επίτευξη του τελικού γνωσιακού στόχου/αντικειμένου. Κατ’ αρχήν εξετάστηκε με μεγαλύτερη ανάλυση τόσο η χρονική ακολουθία με την οποία παρέχονται στο ακροατήριο-στόχο οι διαδοχικοί υποστόχοι και η τμηματοποίηση της συνολικής αναγκαίας πληροφορίας για την επίτευξη του τελικού στόχου/γνωσιακού αντικειμένου που προκύπτει με βάση τους προσδιορισθέντες υποστόχους και τον σκοπό των επί μέρους υποτμημάτων της πληροφορίας. Η συνολική αναγκαία πληροφορία, με τον τρόπο αυτό, τμηματοποιείται με βάση το αν είναι αναγκαία για την αρχική επίτευξη του γνωσιακού και εμπνευσιακού άλματος προς τον υποστόχο, ή αν αποσκοπεί στην ορθότερη ή πληρέστερη εργασία στον εκάστοτε υποστόχο/γνωσιακό υποαντικείμενο, ή αν αποσκοπεί στην εξάσκηση στο συγκεκριμένο υποαντικείμενο και την εμπέδωση της σχετικής πληροφορίας, ή, τελικά, αν αποσκοπεί στην εξέταση της κατανόησης του γνωσιακού αυτού υποαντικειμένου και την δυνατότητα ορθής εργασίας σε αυτό.Η ακολουθία διαδοχικών υποστόχων και η σχετική τμηματοποίηση της πληροφορίας παριστάνονται με μία μορφή διαγράμματος, ώστε να είναι ευκολότερα αντιλήψιμη, και επομένως οργανώσιμη, από το μυαλό του παραγωγού ή/και παρόχου της πληροφορίας προς το ακροατήριο-στόχο. Το διάγραμμα αυτό χρησιμοποιείται επίσης για την σχετική, κατάλληλη οργάνωση της τμηματοποιημένης πληροφορίας σε ειδική βάση δεδομένων και την, κατά το δυνατόν αυτόματη, σύνθεση αντίστοιχου εκπαιδευτικού υλικού, όπως σημειώσεις, διαφάνειες για τις διαλέξεις, ασκήσεις για την επανάληψη και την εμπέδωση του υλικού εκ μέρους των μελών του ακροατηρίου-στόχου και για υλικό για την εξέταση της κατανόησης της σχετικής ύλης και της εξοικείωσης με αυτήν. Ως βάση για την προαναφερθείσα εξέταση και ανάπτυξη των εσωτερικών δομών του προτεινόμενου διαγράμματος χρησιμοποιήθηκαν κατ’ αρχήν τρία συγκεκριμένα γνωστικά αντικείμενα, αναγκαία για την επιστημονική κατάρτιση των φοιτητών της ΣΗΜΜΥ ΕΜΠ στο τομέα της σχεδίασης πολύπλοκων ψηφιακών συστημάτων. Στη συνέχεια έγινε προσπάθεια αφαίρεσης της μεθοδολογίας και εξέτασης του εάν το προκύπτον διάγραμμα μεταφοράς πληροφορίας είναι κατάλληλο για την περιγραφή άλλων, γενικότερων εκπαιδευτικών αντικειμένων και, εν γένει, για την περιγραφή γενικότερων θεματικών αντικειμένων και την παραγωγή γενικού τύπου πληροφοριακού υλικού. Πέραν του διαγράμματος, εξετάστηκε ακόμα η δυνατότητα χρήσης ειδικής ψευδογλώσσας για την αντίστοιχη περιγραφή των υποστόχων/γνωστικών υποαντικειμένων και της σχετικής τμηματοποιημένης πληροφορίας.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13096
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2016-0076.pdf3.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.