Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13123
Title: Αναλυτική Μοντελοποίηση Σύγχρονου Πρωτοκόλλου Πρόσβασης Σε Πολυδιαυλικά Δίκτυα Με Πολλαπλούς Δέκτες Ανά Σταθμό
Authors: Γεωργία Ε. Φραγκούλη
Συκάς Ευστάθιος
Keywords: πολυδιαυλικά δίκτυα
συγκρούσεις στον προορισμό
πλήθος συντονιζόμενων δεκτών
μαρκοβιανή ανάλυση
αποτίμηση απόδοσης
Issue Date: 23-Jun-2016
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάμε ένα πολυδιαυλικό δίκτυο όπου κάθε σταθμός διαθέτει δικτυακή διεπαφή αποτελούμενη από ένα πεπερασμένο πλήθος συντονιζόμενων δεκτών. Υιοθετούμε ένα σύγχρονο πρωτόκολλο πρόσβασης στο πολυδιαυλικό δίκτυο, η απόδοση του οποίου επηρεάζεται και μελετάται ως προς δύο κυρίως φαινόμενα: i) τις συγκρούσεις στα πολλαπλά κανάλια του κοινού μέσου και ii) τις συγκρούσεις στον προορισμό. Η μελέτη του τελευταίου φαινομένου και η απόδοση του προτεινόμενου πρωτοκόλλου πρόσβασης επηρεάζονται καθοριστικά από το πλήθος των συντονιζόμενων δεκτών ανά σταθμό. Συγκεκριμένα, η απόδοση του πρωτοκόλλου με την προτεινόμενη δικτυακή διεπαφή συγκρίνεται με την απόδοση του πρωτοκόλλου όταν: i) κάθε σταθμός διαθέτει έναν μοναδικό συντονιζόμενο δέκτη και ii) το φαινόμενο των συγκρούσεων στον προορισμό δεν λαμβάνεται καθόλου υπόψιν. Από τη σύγκριση αυτή προκύπτει η συνεισφορά της παρούσας διπλωματικής εργασίας.Η απόδοση του πρωτοκόλλου μοντελοποιείται με μία Μαρκοβιανή αλυσίδα διακριτού χρόνου. Τα μέτρα αποδοτικότητας, δηλαδή η μέση διέλευση, η μέση καθυστέρηση και η μέση πιθανότητα απόρριψης στον προορισμό λόγω συγκρούσεων, εξάγονται αναλυτικά από κλειστές μαθηματικές εκφράσεις. Οι παράγοντες που επηρεάζουν την απόδοση του πρωτοκόλλου είναι οι εξής: i) το πλήθος των σταθμών στο δίκτυο, ii) το πλήθος των καναλιών που συγκροτούν το πολυδιαυλικό δίκτυο και iii) το πλήθος των συντονιζόμενων δεκτών ανά σταθμό. Στη διπλωματική αυτή εργασία, η απόδοση του πρωτοκόλλου μελετάται ως προς και τις τρεις αυτές παραμέτρους. Τα αριθμητικά αποτελέσματα καταδεικνύουν ότι η διέλευση του συστήματος αυξάνει με την αύξηση των καναλιών, γεγονός που καθιστά το φαινόμενο των συγκρούσεων στον προορισμό πιο έντονο. Επομένως, στην περίπτωση αυτή, η συνεισφορά της αύξησης του πλήθους των συντονιζόμενων δεκτών ανά σταθμό βελτιώνει σημαντικά την απόδοση, προκαλώντας αύξηση της διέλευσης και μείωση της καθυστέρησης και της πιθανότητας απόρριψης στον προορισμό.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13123
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2016-0103.pdf2.6 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.