Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13199
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣπύρος-χριστόφορος Θεοδωρόπουλος
dc.date.accessioned2018-07-23T08:58:49Z-
dc.date.available2018-07-23T08:58:49Z-
dc.date.issued2016-7-19
dc.date.submitted2016-7-19
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13199-
dc.description.abstractΟ σκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν η ανάπτυξη ενός ευφυούς πράκτορα λογισμικού στο ρόλο ενός διαφημιστικού δικτύου (Ad Network) σε μια κεντρική αγορά διαφημίσεων (Ad Exchange). Ο πράκτορας αναπτύχθηκε για το περιβάλλον προσομοίωσης του διαγωνισμού TAC AdX '16 στον οποίο και έλαβε μέρος κερδίζοντας την πρώτη θέση. Ο διαγωνισμός απαιτούσε την υλοποίηση τριών διαφορετικών στρατηγικών: στρατηγική για την ανάληψη διαφημιστικής εκστρατείας, για την αγορά διαφημιστικού χώρου (εντυπώσεις) και για την αγορά δεδομένων για τους χρήστες του διαδικτύου. Οι στρατηγικές αυτές αφορούν δημοπρασίες δεύτερης τιμής με ανώτατη και κατώτατη τιμή, δεύτερης τιμής μόνο με κατώτατη τιμή και γενικευμένες δεύτερης τιμής αντίστοιχα. Τη σχεδιαστική πρόκληση αποτελεί η μεγιστοποίηση του κέρδους του πράκτορα ταυτόχρονα με την επαρκή ικανοποίηση των συμβολαίων. Για την ανάληψη εκστρατειών προβλέπεται η πιθανότητα νίκης στη δημοπρασία με χαμηλό ποντάρισμα σε μορφή χρονοσειράς και γίνεται φιλτράρισμα των ζημιογόνων εκστρατειών με τη μέθοδο AdaBoostΜ1 πάνω σε δεδομένα από ελεγχόμενες προσομοιώσεις. Ανάλογα με αυτήν την πιθανότητα ο πράκτορας ποντάρει επιθετικά ή συντηρητικά. Για την αγορά εντυπώσεων μεγιστοποιείται το συνολικό μακροπρόθεσμο κέρδος του πράκτορα με βάση ιστορικό ελεγχόμενων πειραμάτων και προσαρμόζεται το ποντάρισμα ανάλογα με την επιθετικότητα των ανταγωνιστών του με πρόβλεψη Naive Bayes. Τέλος το ποντάρισμα για την πληροφορία αντιμετωπίζεται ως χρονοσειρά επιλέγοντας τυχαίες τιμές γύρω από ένα μεταβλητό σταθερό επίπεδο. Οι προσομοιώσεις ελέγχου αλλά και ο διαγωνισμός έδειξαν ότι ο πράκτορας είναι ιδιαίτερα σταθερός και προσαρμοστικός, καταφέρνοντας να αναλύσει το περιβάλλον της αγοράς ώστε να πάρει καλές αποφάσεις.
dc.languageGreek
dc.subjectευφυείς πράκτορες; διαδικτυακή διαφήμιση; ad exchange; trading agent competition (tac); δημοπρασίες; βελτιστοποίηση; μηχανική μάθηση
dc.titleΑνάπτυξη Ευφυούς Πράκτορα Για Διαδικτυακές Αγορές Διαφημίσεων (ad Exchanges)
dc.typeDiploma Thesis
dc.description.pages100
dc.contributor.supervisorΣτάμου Γιώργος
dc.departmentΤομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής & Υπολογιστών
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2016-0182.pdf1.82 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.