Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13322
Τίτλος: Σχεδίαση Και Υλοποίηση Σοβαρού Παιχνιδιού Για Την Εκπαίδευση Παιδιών Με Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 1
Συγγραφείς: Τσεκουράς Διονύσιος
Νικήτα Κωνσταντίνα
Λέξεις κλειδιά: σακχαρώδης διαβήτης τύπου 1
σοβαρά παιχνίδια
γλυκόζη
ινσουλίνη
φυσική άσκηση
Ημερομηνία έκδοσης: 20-Νοε-2016
Περίληψη: Ο Σακχαρώδης Διαβήτης (ΣΔ) αποτελεί χρόνια ασθένεια διαταραχής του μεταβολισμού και χαρακτηρίζεται από την μειωμένη έκκριση (ΣΔ τύπου 1 - ΣΔΤ1) και/ή την ανεπαρκή δράση (ΣΔ τύπου 2 -ΣΔΤ2, ΣΔ κύησης - ΣΔΚ) της ινσουλίνης, ορμόνης που συμμετέχει στον μεταβολισμό της γλυκόζης. Η τρέχουσα αντιμετώπιση του ΣΔΤ1 συνίσταται στη μέτρηση της γλυκόζης πριν από την λήψη γεύματος, τον ύπνο ή τη φυσική άσκηση καθώς και στην εξωγενή χορήγηση ινσουλίνης. Ο ΣΔΤ1 εμφανίζεται συνήθως στην παιδική ή εφηβική ηλικία και η έγκαιρη εκπαίδευση των νεαρών ασθενών θεωρείται καθοριστική προκειμένου να επιτυγχάνεται ορθή διαχείριση της ασθένειας. Αντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η σχεδίαση και ανάπτυξη σοβαρού παιχνιδιού με στόχο την εκπαίδευση και τη συμμόρφωση παιδιών με ΣΔΤ1. Καθορίστηκε πρωτότυπο εννοιολογικό πλαίσιο ώστε οι χρήστες, μέσω της ενασχόλησής τους με το σοβαρό παιχνίδι, να κατανοούν και να αποδέχονται την ασθένειά τους, να αντιλαμβάνονται τα οφέλη του ορθού γλυκαιμικού ελέγχου και να εξοικειώνονται με τη διαδικασία διαχείρισης της νόσου. Η εξαιρετικά σημαντική πρόκληση της συνύπαρξης ισχυρού επιστημονικού υπόβαθρου και ελκυστικότητας αντιμετωπίστηκε μέσω της δημιουργίας τριών διαφορετικών επιπέδων: (i) προσομοίωση ημέρας, όπου ο χρήστης καλείται να πάρει αποφάσεις ως προς τον τρόπο ζωής ενός βασικού χαρακτήρα του σοβαρού παιχνιδιού (διατροφή, φυσική άσκηση), τις χρονικές στιγμές που θα λάβει μέτρηση γλυκόζης και δόσεις ινσουλίνης καθώς και τις τιμές χορηγούμενης ινσουλίνης, (ii) δράσης, όπου ανάλογα με το βαθμό επίτευξης γλυκαιμικού ελέγχου κατά το σενάριο της ημέρας, ο βασικός χαρακτήρας επιβραβεύεται μέσω της μεταφοράς του σε έναν φανταστικό κόσμο με ιδιαίτερες ικανότητες, και (iii) ανασκόπησης, όπου παρουσιάζονται οι λανθασμένες αποφάσεις που ελήφθησαν κατά το σενάριο της ημέρας. Η παρούσα διπλωματική εργασία επικεντρώθηκε κυρίως στην υλοποίηση του επιπέδου προσομοίωσης της ημέρας, το οποίο αποτελεί το εκπαιδευτικό τμήμα του σοβαρού παιχνιδιού και περιλαμβάνει προσομοίωση της καθημερινότητας. Ενσωματώνει ένα ευρύ φάσμα επιλογών τροφών με διαφορετικές ποσότητες υδατανθράκων, τη δυνατότητα χορήγησης ινσουλίνης(bolus/basal), το στοιχείο της φυσικής άσκησης καθώς και τη δυνατότητα μέτρησης της γλυκόζης. Η υλοποίηση του σοβαρού παιχνιδιού πραγματοποιήθηκε εξολοκλήρου με τη χρήση του περιβάλλοντος δημιουργίας δισδιάστατων παιχνιδιών GameMaker: Studio.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13322
Εμφανίζεται στις συλλογές:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο ΜέγεθοςΜορφότυπος 
DT2016-0305.pdf3.56 MBAdobe PDFΕμφάνιση/Άνοιγμα


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.