Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13450
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑγγελούδη Ειρήνη
dc.contributor.authorΓιαννούκου Αικατερίνη
dc.contributor.authorΑττικής
dc.date.accessioned2018-07-23T09:11:30Z-
dc.date.available2018-07-23T09:11:30Z-
dc.date.issued2017-6-21
dc.date.submitted2017-6-20
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13450-
dc.description.abstractΑντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η σχεδίαση και υλοποίηση πρωτότυπων μηχανισμών παιχνιδοποίησης για την εκπαίδευση παιδιών με Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 1 (ΣΔΤ1). Ο ΣΔΤ1 είναι μη ιάσιμη μεταβολική ασθένεια, η οποία χαρακτηρίζεται από την απορρύθμιση του μεταβολισμού γλυκόζης και οφείλεται σε μειωμένη έκκριση ινσουλίνης από το πάγκρεας. Εμφανίζεται συνήθως σε νεαρές ηλικίες, προκαλώντας πλήθος σωματικών και ψυχολογικών επιπλοκών. Οι βραχυπρόθεσμες και μακροπρόθεσμες επιπλοκές μπορούν να αποφευχθούν μέσω γλυκαιμικού ελέγχου, ο οποίος συνίσταται στην τακτική μέτρηση των επιπέδων γλυκόζης, στην εξωγενή χορήγηση ινσουλίνης και στον υγιεινό τρόπο ζωής. Ιδιαίτερα σημαντικό ρόλο στην επίτευξη ορθού γλυκαιμικού ελέγχου παίζει η έγκαιρη εκπαίδευση των παιδιών/εφήβων με ΣΔΤ1. Η παρούσα διπλωματική εργασία αφορά στην σχεδίαση και υλοποίηση πρωτότυπων μηχανισμών παιχνιδοποίησης για τη μετάδοση σημαντικών μηνυμάτων με βιωματικό τρόπο.Οι μηχανισμοί παιχνιδοποίησης σχεδιάστηκαν με βάση προκαθορισμένο εννοιολογικό πλαίσιο "σοβαρού παιχνιδιού" που αποτελείται από τρία επίπεδα: το επίπεδο της προσομοίωσης ημέρας, κατά το οποίο προσομοιώνεται η καθημερινότητα του βασικού χαρακτήρα του παιχνιδιού που πάσχει από ΣΔΤ1 και ο χρήστης καλείται να λάβει αποφάσεις για τον ορθό γλυκαιμικό του έλεγχο (επιλογή γευμάτων, μετρήσεων γλυκόζης, χορήγηση ινσουλίνης, φυσική άσκηση), το επίπεδο δράσης, το οποίο έχει καθαρά ψυχαγωγικό χαρακτήρα και το επίπεδο ανασκόπησης. Συγκεκριμένα, στο πλαίσιο της παρούσας διπλωματικής εργασίας αναπτύχθηκαν μηχανισμοί που προστέθηκαν στο επίπεδο προσομοίωσης της ημέρας και αφορούν σε εξατομικευμένες δοκιμασίες για κάθε χρήστη που ανταποκρίνονται στην απόδοσή του και τον εκπαιδεύουν σταδιακά στους διάφορους τομείς που συνιστούν τον γλυκαιμικό έλεγχο. Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στη δημιουργία του επιπέδου ανασκόπησης, στο οποίο συγκεντρώνονται και απεικονίζονται οι επιλογές του χρήστη κατά τη διάρκεια του επίπεδου της ημέρας και αξιολογούνται τα αποτελέσματά τους. Σημαντικό στοιχείο του επιπέδου αυτού είναι η απεικόνιση της καμπύλης γλυκόζης, που προκύπτει από την προσομοίωση της ημέρας και όπου ο χρήστης μπορεί να πειραματιστεί μεταβάλλοντας τις επιλογές του, αλλά και να δοκιμαστεί σε προκλήσεις, ώστε να κατανοήσει καλυτέρα τον τρόπο που συγκεκριμένοι παράγοντες (διατροφή, ινσουλίνη) επηρεάζουν το μεταβολισμό γλυκόζης. Παράλληλα, στο επίπεδο αυτό παρέχεται στον χρήστη η δυνατότητα επικοινωνίας με άλλους χρήστες, με στόχο την προώθηση της κοινωνικοποίησής του, ώστε να προλαμβάνεται/αντιμετωπίζεται η εμφάνιση καταθλιπτικών συμπτωμάτων. Όλα τα παραπάνω επιτυγχάνονται μέσω της διασύνδεσης του παιχνιδιού με μία βάση δεδομένων, στην οποία αποθηκεύονται τα στοιχεία σύνδεσης των χρηστών και οι επιδόσεις τους, ενώ παράλληλα το παιχνίδι ανατροφοδοτείται με τα αποθηκευμένα στοιχεία με σκοπό την επίτευξη εξατομίκευσης. Τέλος, το επίπεδο της ανασκόπησης θεωρήθηκε αρκετά ολοκληρωμένο ώστε να αποτελέσει τη βάση για τη δημιουργία ενός αυτόνομου σοβαρού παιχνιδιού, στο οποίο καθίσταται δυνατή η εισαγωγή δεδομένων που αφορούν λήψη γευμάτων, δόσεων ινσουλίνης και μετρήσεων της γλυκόζης και η απεικόνιση της προκύπτουσας καμπύλης γλυκόζης καθώς και η εκμετάλλευση των περαιτέρω δυνατοτήτων που παρέχει το επίπεδο αυτό. Το συγκεκριμένο σοβαρό παιχνίδι μπορεί να χρησιμοποιηθεί και ως προσωπικό ημερολόγιο του χρήστη, για την αποθήκευση των καθημερινών του ενεργειών για τη διαχείριση της ασθένειάς του.
dc.languageGreek
dc.subjectσακχαρώδης διαβήτης τύπου 1
dc.subjectσοβαρό παιχνίδι
dc.subjectεφαρμογή παιχνιδοποίσης
dc.subjectκαμπύλη γλυκόζης
dc.subjectεξατομίκευση
dc.titleΣχεδίαση Και Ανάπτυξη Πρωτότυπων Μηχανισμών Παιχνιδοποίησης Για Την Εκπαίδευση Παιδιών Με Σακχαρώδη Διαβήτη Τύπου 1.
dc.typeDiploma Thesis
dc.description.pages1
dc.contributor.supervisorΝικήτα Κωνσταντίνα
dc.departmentΤομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας & Τεχνολογίας Υλικών
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2017-0108.pdf13.43 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.