Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13728
Τίτλος: Σχεδίαση Και Υλοποίηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Με Τη Μορφή Ψηφιακής Πλατφόρμας Για Παιδιά Με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος Και Τους Γονείς Τους Με Χρήση Στοιχείων Μουσικοθεραπείας
Συγγραφείς: Σίση Γ.π. Μπαρακάρη
Κουτσούρης Διονύσιος-Δημήτριος
Λέξεις κλειδιά: εκπαιδευτική τεχνολογία
εκπαιδευτικό λογισμικό
θεωρίες μάθησης
αυτισμός
διαταραχές αυτιστικού φάσματος
θεραπευτικές διδακτικές προσεγγίσεις στον αυτισμό
αισθητηριακή πρόσληψη στον αυτισμό
μουσική
μουσικοθεραπεία
μοντέλα μουσικοθεραπείας
διεπαφή χρήστη
Ημερομηνία έκδοσης: 22-Μαρ-2018
Περίληψη: Ο αυτισμός είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή, που αφορά σε υψηλό ποσοστό τουπαιδικού πληθυσμού και παρουσιάζει όλο και αυξανόμενη συχνότητα εμφάνισης. Η πρώιμηπαρέμβαση και η υποστήριξη των παιδιών που πάσχουν από διαταραχές αυτιστικούφάσματος είναι μείζονος σημασίας, ενώ παρουσιάζει ιδιαίτερα ελλείμματα στη χώρα μας.Παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα, δεν υπάρχει πλήρης θεραπείαγια τον αυτισμό, έχουν αναπτυχθεί θεραπευτικές προσεγγίσεις και προγράμματαπαρέμβασης, που εστιάζουν στη συμπτωματική αντιμετώπιση του αυτισμού και τηβελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων αυτών και των οικογενειών τους.Η μουσικοθεραπεία αποτελεί μία αναπτυσσόμενη εναλλακτική μορφή θεραπείας, πουαξιοποιεί τις θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής και απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικεςμε ιδιαίτερες κλινικές, μαθησιακές, αναπτυξιακές, κοινωνικές και ψυχολογικές ανάγκες. Οιεναλλακτικές μορφές θεραπείας μέσω τέχνης και ειδικότερα η μουσικοθεραπείαεντάσσονται, τα τελευταία χρόνια, στα προγράμματα των κέντρων ημέρας και των ειδικώνσχολείων.Η εκπαιδευτική τεχνολογία και ο σχεδιασμός λογισμικού για εκπαιδευτικές ανάγκεςπαρουσιάζουν ιδιαίτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Στο σχεδιασμό εκπαιδευτικούλογισμικού, βαρύνουσας σημασίας είναι η αξιοποίηση των αρχών και των ιδιαίτερωνστοιχείων που αντλούνται από τις θεωρίες μάθησης.Στην παρούσα διπλωματική εργασία αποτυπώνεται η αρχική ιδέα και γίνεται μία πρώτηπροσπάθεια υλοποίησης μίας άμεσα προσβάσιμης ψηφιακής πλατφόρμας, που απευθύνεταισε παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματος και τους γονείς τους, χρησιμοποιεί μεθόδους,που αντλούνται από τη μουσικοθεραπεία, με στόχο να λειτουργεί ως βοηθητικόσυμπληρωματικό εργαλείο στη διαδικασία μουσικοθεραπείας ή μουσικής εκπαίδευσης.Περιγράφονται αναλυτικά όλα τα στάδια, από την αρχική σύλληψη της ιδέας μέχρι τοσχεδιασμό και την τελική υλοποίηση της εφαρμογής.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13728
Εμφανίζεται στις συλλογές:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο ΜέγεθοςΜορφότυπος 
DT2018-0056.pdf5.19 MBAdobe PDFΕμφάνιση/Άνοιγμα


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.