Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13728
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣίση Γ.π. Μπαρακάρη
dc.date.accessioned2018-07-23T09:29:40Z-
dc.date.available2018-07-23T09:29:40Z-
dc.date.issued2018-3-22
dc.date.submitted2018-1-12
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13728-
dc.description.abstractΟ αυτισμός είναι μια νευροαναπτυξιακή διαταραχή, που αφορά σε υψηλό ποσοστό τουπαιδικού πληθυσμού και παρουσιάζει όλο και αυξανόμενη συχνότητα εμφάνισης. Η πρώιμηπαρέμβαση και η υποστήριξη των παιδιών που πάσχουν από διαταραχές αυτιστικούφάσματος είναι μείζονος σημασίας, ενώ παρουσιάζει ιδιαίτερα ελλείμματα στη χώρα μας.Παρά το γεγονός ότι, σύμφωνα με επιστημονικά δεδομένα, δεν υπάρχει πλήρης θεραπείαγια τον αυτισμό, έχουν αναπτυχθεί θεραπευτικές προσεγγίσεις και προγράμματαπαρέμβασης, που εστιάζουν στη συμπτωματική αντιμετώπιση του αυτισμού και τηβελτίωση της ποιότητας ζωής των ατόμων αυτών και των οικογενειών τους.Η μουσικοθεραπεία αποτελεί μία αναπτυσσόμενη εναλλακτική μορφή θεραπείας, πουαξιοποιεί τις θεραπευτικές ιδιότητες της μουσικής και απευθύνεται σε παιδιά και ενήλικεςμε ιδιαίτερες κλινικές, μαθησιακές, αναπτυξιακές, κοινωνικές και ψυχολογικές ανάγκες. Οιεναλλακτικές μορφές θεραπείας μέσω τέχνης και ειδικότερα η μουσικοθεραπείαεντάσσονται, τα τελευταία χρόνια, στα προγράμματα των κέντρων ημέρας και των ειδικώνσχολείων.Η εκπαιδευτική τεχνολογία και ο σχεδιασμός λογισμικού για εκπαιδευτικές ανάγκεςπαρουσιάζουν ιδιαίτερη ανάπτυξη τα τελευταία χρόνια. Στο σχεδιασμό εκπαιδευτικούλογισμικού, βαρύνουσας σημασίας είναι η αξιοποίηση των αρχών και των ιδιαίτερωνστοιχείων που αντλούνται από τις θεωρίες μάθησης.Στην παρούσα διπλωματική εργασία αποτυπώνεται η αρχική ιδέα και γίνεται μία πρώτηπροσπάθεια υλοποίησης μίας άμεσα προσβάσιμης ψηφιακής πλατφόρμας, που απευθύνεταισε παιδιά με διαταραχές αυτιστικού φάσματος και τους γονείς τους, χρησιμοποιεί μεθόδους,που αντλούνται από τη μουσικοθεραπεία, με στόχο να λειτουργεί ως βοηθητικόσυμπληρωματικό εργαλείο στη διαδικασία μουσικοθεραπείας ή μουσικής εκπαίδευσης.Περιγράφονται αναλυτικά όλα τα στάδια, από την αρχική σύλληψη της ιδέας μέχρι τοσχεδιασμό και την τελική υλοποίηση της εφαρμογής.
dc.languageGreek
dc.subjectεκπαιδευτική τεχνολογία
dc.subjectεκπαιδευτικό λογισμικό
dc.subjectθεωρίες μάθησης
dc.subjectαυτισμός
dc.subjectδιαταραχές αυτιστικού φάσματος
dc.subjectθεραπευτικές διδακτικές προσεγγίσεις στον αυτισμό
dc.subjectαισθητηριακή πρόσληψη στον αυτισμό
dc.subjectμουσική
dc.subjectμουσικοθεραπεία
dc.subjectμοντέλα μουσικοθεραπείας
dc.subjectδιεπαφή χρήστη
dc.titleΣχεδίαση Και Υλοποίηση Εκπαιδευτικού Λογισμικού Με Τη Μορφή Ψηφιακής Πλατφόρμας Για Παιδιά Με Διαταραχές Αυτιστικού Φάσματος Και Τους Γονείς Τους Με Χρήση Στοιχείων Μουσικοθεραπείας
dc.typeDiploma Thesis
dc.description.pages143
dc.contributor.supervisorΚουτσούρης Διονύσιος-Δημήτριος
dc.departmentΤομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας & Τεχνολογίας Υλικών
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2018-0056.pdf5.19 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.