Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13740
Title: Εκπαίδευση Μηχανικών Στις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας Με Χρήση Σύγχρονων Εργαστηριακών Και Διδακτικών Μεθόδων
Authors: Δημήτρης-ηλίας Γάτος
Χατζηαργυρίου Νικόλαος
Keywords: hardware lad (laboratory at distance)
software in the lab
e-learning
software from distance
active learning
problem-based learning
project-based learning
case-based teaching
just-in-time teaching
μικροδίκτυο
ισοζύγιο ισχύος
έλεγχος στατισμού
Issue Date: 28-Mar-2018
Abstract: Τα Συστήματα Ηλεκτρικής Ενέργειας αλλάζουν μορφή τα τελευταία χρόνια, για αυτό οι νέοι μηχανικοί πρέπει να είναι καλά εκπαιδευμένοι σε θέματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας και έξυπνων δικτύων. Στο πλαίσιο της εργασίας παρουσίαζονται προηγμένες εφαρμογές εκπαίδευσης στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας μέσα από ανασκόπηση της βιβλιογραφίας. Καταρχάς περιγράφονται εφαρμογές απομακρυσμένων εργαστηρίων (Hardware Laboratory At Distance) στα οποία ο φοιτητής-χρήστης αποκτά πρόσβαση χωρίς φυσική παρουσία, και εργαστήρια στα οποία απαιτείται η φυσική του παρουσία. Στη συνέχεια παρουσιάζονται προσομοιώσεις που χρησιμοποιούν λογισμικό (Software in the lab) που είναι εγκατεστημένο στους υπολογιστές του εργαστηρίου και πειράματα λογισμικού στο διαδίκτυο (Software in the web) που είναιάμεσα προσβάσιμα από στους φοιτητές-χρήστες χωρίς να χρειάζεται να παρίστανται στο χώρο του εργαστηρίου.Στη συνέχεια παρουσίαζονται σύγχρονες διδακτικές μεθοδολογίες που εφαρμόζονται σε πανεπιστήμια και μπορούν να συμπληρώσουν την παραδοσιακή διδασκαλία.Το Active learning εμπλέκει τους φοιτητές-μαθητές σε δραστηριότητες πέρα από το να κοιτάζουν, να ακούνε και να κρατάνε σημειώσεις. Η επαγωγική διδασκαλία (παρουσίαση και ανάλυση παραδειγμάτων, ανάδειξη των χαρακτηριστικών της έννοιας και ολοκλήρωση με τη διατύπωση του ορισμού) είναι ένας όρος «ομπρέλα» που περιλαμβάνει μια σειρά από εκπαιδευτικές μεθόδους, συμπεριλαμβανομένης της μάθησης βασισμένης σε προβλήματα (Problem-based Learning), της μάθησης βάσει project (Project-based Learning), της μάθησης βάσει περιπτώσεων (Case-based Learning), την μάθηση μέσω της ανακάλυψης και τη διδασκαλία just-in-time. Αυτές οι μέθοδοι έχουν πολλά κοινά χαρακτηριστικά, όπως το ότι επικεντρώνονται στον φοιτητή/μαθητή, που σημαίνει ότι δίνουν μεγαλύτερη ευθύνη στους μαθητές για τη δική τους μάθηση από ό,τι η παραδοσιακή διδασκαλία.Στην παρούσα διπλωματική παρουσιάζονται εφαρμογές του συνδυασμού των παραπάνω τρόπων εκμάθησης με τη χρήση της τεχνολογίας στην εκπαίδευση των μηχανικών σε θέματα ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Θα παρουσιαστούν ποικίλα και καινοτόμα πειράματα και projects που έχουν πραγματοποιηθεί σε πανεπιστήμια ανά τον κόσμο και θα κατηγοριοποιηθούν ανάλογα με τον τρόπο που διεξάγονται, (π.χ. software, hardware etc).
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13740
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2018-0068.doc6.5 MBMicrosoft WordView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.