Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13801
Title: Μελέτη Φωτισμού Δρόμου Υπό Το Πρίσμα Της Μεσοπικής Όρασης
Authors: Χατζηθανάσης Γεώργιος
Τοπαλής Φραγκίσκος
Keywords: φωτισμος
δρομος
μεσοπικη οραση
Issue Date: 19-May-2003
Abstract: Κάνοντας κανείς μια βαθύτερη ανάλυση στην μέχρι τώρα ισχύουσα μεθοδολογίαφωτισμού δρόμων θα διαπιστώσει ότι όλη η μεθοδολογία στηρίζεται στην ευαισθησία τουανθρώπινου οφθαλμού σε συνθήκες φωτοπικής οράσεως ή διαφορετικά σε επίπεδαλαμπρότητας άνω των 3cd/m2. Πράγματι, θεμελιώδεις έννοιες όπως η φωτεινή ροή, η ισχύςφωτισμού, η λαμπρότητα κ.α. ορίζονται με βάση την φωτοπική καμπύλη ευαισθησίας τουματιού. Η πραγματικότητα όμως είναι διαφορετική. Ανατρέχοντας στις προδιαγραφές πουέχουν καθοριστεί από την Διεθνή Επιτροπή Φωτισμού (C.I.E.) για φωτισμό δρόμων μέσηςκαι αραιής κυκλοφορίας θα διαπιστώσει κανείς ότι τα συνιστώμενα επίπεδα λαμπρότηταςδεν βρίσκονται στην περιοχή της φωτοπικής όρασης αλλά στην περιοχή της μεσοπικήςδηλαδή την περιοχής της οποίας τα επίπεδα λαμπρότητας κυμαίνονται από 0.001-3cd/m2.Εξετάζοντας την σπουδαιότητα αυτής της παρατήρησης διαπιστώνουμε ότι κάποιοιτύποι λαμπτήρων δεν αποδίδουν στην πράξη το αποτέλεσμα που είναι επιθυμητό. Με άλλαλόγια είναι απαραίτητο να γίνει αναθεώρηση της μεθοδολογίας διεξαγωγής μελετώνφωτισμού εξωτερικών χώρων που απαιτούν μικρές εντάσεις φωτισμού ή καλύτεραλαμπρότητας.Το πρόβλημα όμως δεν είναι απλό αλλά αρκετά σύνθετο. Η περιοχή της μεσοπικήςόρασης μόλις τώρα αρχίζει να ερευνάται οπότε και δεν είμαστε έτοιμοι στην παρούσα φάσηνα αναπροσαρμόσουμε τις μεθοδολογίες φωτισμού στην μεσοπική περιοχή. Η ΕυρωπαϊκήΈνωση χρηματοδοτεί ένα ερευνητικό πρόγραμμα πάνω στο πεδίο της μεσοπικής όρασηςαλλά τίποτα δεν έχει ακόμα παρουσιαστεί.Η παρούσα διπλωματική εργασία δεν αποτελεί έκθεση πειραματικών στοιχείων στηνμεσοπική περιοχή αλλά σαν στόχο έχει τον εντοπισμό του προβλήματος και τηνευαισθητοποίηση του τεχνικού κόσμου για τη δρομολόγηση των διαδικασιών τηςαναπροσαρμογής. Για τον σκοπό αυτό θα παρουσιάσουμε αρχικά μια μελέτη φωτισμού ενόςαστικού δρόμου χρησιμοποιώντας την μέχρι τώρα ισχύουσα διαδικασία. Στη συνέχειαπερνώντας υπολογίζοντας την πραγματική απόδοση των λαμπών που χρησιμοποιήθηκαν στοπρώτο μέρος με βάση μία καμπύλη φασματικής ευαισθησίας του ματιού που θεωρητικάμπορεί να ισχύει για τα επίπεδα φωτισμού ενός αστικού δρόμου. Η συνάρτηση αυτή είναιτεχνητά κατασκευασμένη για της ανάγκες της εργασίας και σε καμία περίπτωση δεναποτελεί απόρροια μελέτης και έρευνας. Τέλος προτείνεται μία λύση στο πρόβλημα της μηνομιμότητας της χρήσης φωτοπικών φωτομετρικών μονάδων σε περιοχές μεσοπικής όρασηςχρησιμοποιώντας όχι πια την φωτεινή ροή που παράγει η κάθε λάμπα αλλά την συνολικήραδιομετρική ισχύ της. Με τον τρόπο αυτό λύνουμε το πρόβλημα στηριζόμενοι σε φυσικάμεγέθη που είναι σταθερά και ανεξάρτητα των εκάστοτε επιπέδων λαμπρότητας.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/13801
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2003-0024.pdf1.2 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.