Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/14132
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚουτσιμανής Χρυσόστομος
dc.date.accessioned2018-07-23T14:28:31Z-
dc.date.available2018-07-23T14:28:31Z-
dc.date.issued2004-10-11
dc.date.submitted2004-12-4
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/14132-
dc.description.abstractΣκοπός της διπλωματικής εργασίας ήταν η ανάπτυξη αλγορίθμων για συστήματα υποστήριξης του οδηγού για ασφαλή αλλαγή λωρίδας (lane change assist) ή για ασφαλή διατήρηση της τροχιάς του (lane departure warning). Συγκεκριμένα, οι αλγόριθμοι που αναπτύσσονται προβλέπουν έγκαιρα ανεπιθύμητες αλλαγές λωρίδας πρίν αυτές πραγματοποιηθούν και συμβάλλουν στη μείωση των ατυχημάτων που οφείλονται κυρίως στη μειωμένη ορατότητα τυφλών σημείων, στην κούραση ή και την υπνηλία του οδηγού.Εκτός από την περιγραφή των λειτουργιών που πρέπει κατ' ελάχιστον να επιτελεί ένα τέτοιο σύστημα, ιδιαίτερη βαρύτητα δόθηκε στον τρόπο ανίχνευσης των ελιγμών. Τα ήδη υπάρχοντα συστήματα ανιχνεύουν την αλλαγή λωρίδας του οχήματος, αφού το όχημα τμήσει την οριογραμμή. Η πρωτοτυπία της εργασίας έγκειται στο ότι το σύστημα που αναπτύχθηκε έχει τη δυνατότητα να "προβλέπει" την αλλαγή λωρίδας προτού αυτή πραγματοποιηθεί και να προειδοποιεί κατάλληλα τον οδηγό.Η έγκαιρη ανίχνευση είναι αποτέλεσμα σύντηξης δεδομένων προερχόμενων από διάφορους αισθητήρες που βρίσκονται πάνω στο όχημα. Ως πλατφόρμα σύντηξης χρησιμοποιήθηκε η θεωρία των Dempster-Shafer, γνωστή και ως θεωρία αποδείξεων (evidence theory). Η θεωρία αυτή αποδεικνύεται πιο πλήρης και πιο χρήσιμη έναντι της Bayesian διότι έχει τη δυνατότητα να διαχειρίζεται την αβεβαιότητα που ενυπάρχει στα δεδομένα των αισθητήρων. Τέλος, στην εργασία παρουσιάζουμε τις βασικές εξισώσεις μοντέλου χαρακτηρισμού του επιπέδου επικινδυνότητας μιας αλλαγής λωρίδας. Το σύστημα αυτό ενεργοποιείται από το σύστημα ανίχνευσης, ώστε ο ελιγμός να πραγματοποιηθεί με τη μέγιστη ασφάλεια.
dc.languageGreek
dc.subjectβοηθητικό σύστημα ανίχνευσης αλλαγής λωρίδας
dc.subjectτυφλό σημείο
dc.subjectθεωρία dempster-shafer
dc.subjectσύντηξη ενδείξεων
dc.subjectθεωρία αποδείξεων
dc.subjectσυνδυασμός με βάρη
dc.subjectελάχιστη απόσταση ασφαλείας
dc.titleΑνάπτυξη Έξυπνου Συστήματος Σύντηξης Αποφάσεων Για Πρόβλεψη Ανεπιθύμητων Αλλαγών Λωρίδας Κυκλοφορίας
dc.typeDiploma Thesis
dc.description.pages174
dc.contributor.supervisorΟυζούνογλου Νικόλαος
dc.departmentΤομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας & Τεχνολογίας Υλικών
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2004-0174.doc2.98 MBMicrosoft WordView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.