Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/14220
Title: Εφαρμογες Φωτισμου Δρομου Υπο Το Πρισμα Της Μεσοπικης Ορασης
Authors: Αθανασιος Χουπας
Τοπαλής Φραγκίσκος
Keywords: μεσοπική όραση
φωτισμός δρόμων
λαμπτήρες φωτισμού δρόμων
χρόνος αντίδρασης
λαμπρότητα
Issue Date: 24-Jan-2005
Abstract: Οι υπολογισμοί σχετικά με τον φωτισμό των δρόμων που εφαρμόζονται μέχρι σήμερα στηρίζονται στην ευαισθησία του ανθρώπινου οφθαλμού σε συνθήκες φωτοπικής όρασης, δηλαδή σε επίπεδα λαμπρότητας άνω των 3 cd/m2. Όλες οι θεμελιώδεις έννοιες, όπως για παράδειγμα φωτεινή ροή, λαμπρότητα, ένταση φωτισμού, ορίζονται με βάση την φωτοπική καμπύλη ευαισθησίας του ματιού.Μελετώντας όμως τις προδιαγραφές που έχουν καθοριστεί από την Διεθνή Επιτροπή Φωτισμού (C.I.E.) για φωτισμό δρόμων μέσης και αραιής κυκλοφορίας διαπιστώνουμε ότι τα συνιστώμενα επίπεδα λαμπρότητας βρίσκονται στην περιοχή της μεσοπικής όρασης, δηλαδή σε επίπεδα λαμπρότητας από 0,001 έως 3 cd/m2.Με αφορμή αυτή την παρατήρηση η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει κατά πόσο ο τύπος λαμπτήρων φωτισμού δρόμων που χρησιμοποιούνται στους ελληνικούς δόμους μέχρι σήμερα, ατμών νατρίου υψηλής πίεσης, αποδίδει στην πράξη το αποτέλεσμα που είναι επιθυμητό, όσο αφορά δρόμους μέσης και αραιής κυκλοφορίας. Με άλλα λόγια ελέγχει αν πληρούνται οι προδιαγραφές της Διεθνούς Επιτροπής Φωτισμού όχι σύμφωνα με τη λαμπρότητα που υπολογίζουν τα όργανα μέτρησης, αλλά σύμφωνα με την λαμπρότητα που αντιλαμβάνεται το ανθρώπινο μάτι. Επειδή η περιοχή της μεσοπικής όρασης ερευνάται μόλις τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν πολλά μοντέλα υπολογισμού της μεσοπικής όρασης χωρίς η Διεθνής Επιτροπή Φωτισμού (C.I.E.) να έχει υιοθετήσει και αποδεχτεί ένα. Επομένως οι μετρήσεις και οι υπολογισμοί έγιναν με καθένα από τα πέντε πιο δημοφιλή μοντέλα.Ταυτόχρονα με τον έλεγχο αυτό, γίνεται και η σύγκριση των αποτελεσμάτων με αυτά που προκύπτουν αν αντικαταστήσουμε τους ήδη υπάρχοντες λαμπτήρες με τεχνολογίας μεταλλικών αλογονιδίων.Εκτός από την μέση λαμπρότητα και την ομοιομορφία στον φωτισμό των δρόμων, υψίστης σημασίας είναι και ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού σε οτιδήποτε έκτακτο συμβεί κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Στα πλαίσια λοιπόν της διπλωματικής αυτής υπολογίστηκε και ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού σε κάθε περίπτωση.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/14220
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2005-0001.doc8.43 MBMicrosoft WordView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.