Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/14220
Τίτλος: Εφαρμογες Φωτισμου Δρομου Υπο Το Πρισμα Της Μεσοπικης Ορασης
Συγγραφείς: Αθανασιος Χουπας
Τοπαλής Φραγκίσκος
Λέξεις κλειδιά: μεσοπική όραση
φωτισμός δρόμων
λαμπτήρες φωτισμού δρόμων
χρόνος αντίδρασης
λαμπρότητα
Ημερομηνία έκδοσης: 24-Ιαν-2005
Περίληψη: Οι υπολογισμοί σχετικά με τον φωτισμό των δρόμων που εφαρμόζονται μέχρι σήμερα στηρίζονται στην ευαισθησία του ανθρώπινου οφθαλμού σε συνθήκες φωτοπικής όρασης, δηλαδή σε επίπεδα λαμπρότητας άνω των 3 cd/m2. Όλες οι θεμελιώδεις έννοιες, όπως για παράδειγμα φωτεινή ροή, λαμπρότητα, ένταση φωτισμού, ορίζονται με βάση την φωτοπική καμπύλη ευαισθησίας του ματιού.Μελετώντας όμως τις προδιαγραφές που έχουν καθοριστεί από την Διεθνή Επιτροπή Φωτισμού (C.I.E.) για φωτισμό δρόμων μέσης και αραιής κυκλοφορίας διαπιστώνουμε ότι τα συνιστώμενα επίπεδα λαμπρότητας βρίσκονται στην περιοχή της μεσοπικής όρασης, δηλαδή σε επίπεδα λαμπρότητας από 0,001 έως 3 cd/m2.Με αφορμή αυτή την παρατήρηση η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει κατά πόσο ο τύπος λαμπτήρων φωτισμού δρόμων που χρησιμοποιούνται στους ελληνικούς δόμους μέχρι σήμερα, ατμών νατρίου υψηλής πίεσης, αποδίδει στην πράξη το αποτέλεσμα που είναι επιθυμητό, όσο αφορά δρόμους μέσης και αραιής κυκλοφορίας. Με άλλα λόγια ελέγχει αν πληρούνται οι προδιαγραφές της Διεθνούς Επιτροπής Φωτισμού όχι σύμφωνα με τη λαμπρότητα που υπολογίζουν τα όργανα μέτρησης, αλλά σύμφωνα με την λαμπρότητα που αντιλαμβάνεται το ανθρώπινο μάτι. Επειδή η περιοχή της μεσοπικής όρασης ερευνάται μόλις τα τελευταία χρόνια, υπάρχουν πολλά μοντέλα υπολογισμού της μεσοπικής όρασης χωρίς η Διεθνής Επιτροπή Φωτισμού (C.I.E.) να έχει υιοθετήσει και αποδεχτεί ένα. Επομένως οι μετρήσεις και οι υπολογισμοί έγιναν με καθένα από τα πέντε πιο δημοφιλή μοντέλα.Ταυτόχρονα με τον έλεγχο αυτό, γίνεται και η σύγκριση των αποτελεσμάτων με αυτά που προκύπτουν αν αντικαταστήσουμε τους ήδη υπάρχοντες λαμπτήρες με τεχνολογίας μεταλλικών αλογονιδίων.Εκτός από την μέση λαμπρότητα και την ομοιομορφία στον φωτισμό των δρόμων, υψίστης σημασίας είναι και ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού σε οτιδήποτε έκτακτο συμβεί κατά τη διάρκεια της οδήγησης. Στα πλαίσια λοιπόν της διπλωματικής αυτής υπολογίστηκε και ο χρόνος αντίδρασης του οδηγού σε κάθε περίπτωση.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/14220
Εμφανίζεται στις συλλογές:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο ΜέγεθοςΜορφότυπος 
DT2005-0001.doc8.43 MBMicrosoft WordΕμφάνιση/Άνοιγμα


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.