Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/14587
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠαύλος Γινατζής
dc.contributor.authorΓρυπονησιώτη Αλεξάνδρα
dc.contributor.authorΚοτινά Χριστίνα
dc.date.accessioned2018-07-23T14:46:56Z-
dc.date.available2018-07-23T14:46:56Z-
dc.date.issued2006-7-17
dc.date.submitted2006-12-14
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/14587-
dc.description.abstractΗ διπλωματική αυτή εργασία έχει στόχο τη μελέτη της ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας και των παρεμβολών σε περιβάλλον τούνελ και η προσομοίωση του υπό μελέτη περιβάλλοντος. Κεντρικός άξονας είναι η διερεύνηση των φαινομένων που εμφανίζονται κατά τη διάδοση των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων σε περιβάλλον τούνελ, όπως είναι οι πολλαπλές ανακλάσεις και η πολυδιαδρομική διάδοση, και η συμπεριφορά του μεγέθους της εξασθένησης συναρτήσει της συχνότητας και της απόστασης από την πηγή εκπομπής. Αρχικά παρουσιάζεται η θεωρία της ηλεκτρομαγνητικής συμβατότητας, το ιστορικό υπόβαθρο υπό το οποίο αναπτύχθηκε καθώς και το νομικό πλαίσιο στο οποίο βασίζεται. Αναφέρονται οι πιθανοί κίνδυνοι παρεμβολών σε ιατρικό εξοπλισμό όπως είναι οι βηματοδότες, αλλά και ο πιθανός κίνδυνος βιολογικών βλαβών του ανθρώπινου οργανισμού. Επίσης αναφέρονται τα πρότυπα που εφαρμόζονται στις εφαρμογές των κινητών επικοινωνιών, όπως το GSM/DCS, το TETRA, το UMTS και το WiMax, που χρησιμοποιούνται στο υπό εξέταση περιβάλλον. Έπειτα, παρουσιάζεται η θεωρία διάδοσης των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων σε περιβάλλον τούνελ. Περιγράφονται τα χαρακτηριστικά και αναλύονται οι βασικοί μηχανισμοί διάδοσης σε περιβάλλον πολλαπλών ανακλάσεων. Αναφέρονται οι τεχνικές προσέγγισης κυματοδηγού καθώς και αναλυτικές υπολογιστικές τεχνικές προσομοίωσης. Τα τέσσερα βασικά μοντέλα εξασθένησης εξειδικεύονται και εφαρμόζονται στο υπό μελέτη τούνελ. Παρουσιάζεται η προσομοίωση του μοντέλου του τούνελ του μετρό της Αττικής, από το στάδιο της σχεδίασης ως και το τελικό στάδιο της υλοποίησής του. Παρουσιάζονται τα διαγράμματα των αποτελεσμάτων και αναλύονται τα συμπεράσματα που εξάγονται. Τέλος γίνεται σύγκριση των πειραματικών αποτελεσμάτων με τα θεωρητικά μοντέλα και εκτιμάται το πλέον κατάλληλο από αυτά που προσεγγίζει το υπό μελέτη τούνελ. Το πειραματικό μέρος της εργασίας υλοποιήθηκε με το πρόγραμμα προσομοίωσης Supernec V2.9 και το υπό μοντελοποίηση έργο ήταν το τούνελ του μετρό της Αττικής.
dc.languageGreek
dc.subjectηλεκτρομαγνητική συμβατότητα
dc.subjectηλεκτρομαγνητικές παρεμβολές
dc.subjectπροσομοίωση
dc.subjectsupernec
dc.subjectτούνελ
dc.subjectατρωσία
dc.subjectθωράκιση
dc.subjectδιάδοση
dc.subjectσυστήματα ασύρματων επικοινωνιών
dc.subjectκυματοδηγός
dc.subjectεξασθένηση
dc.subjectpoint-matching τεχνική
dc.subjectgsm
dc.subjectdcs
dc.subjecttetra
dc.subjectumts
dc.subjectwi-max
dc.titleΜελέτη Ηλεκτρομαγνητικής Συμβατότητας Και Παρεμβολών (emc/emi) Και Προσομοίωση Περιβάλλοντος Τούνελ
dc.typeDiploma Thesis
dc.description.pages225
dc.contributor.supervisorΚωνσταντίνου Φίλιππος
dc.departmentΤομέας Συστημάτων Μετάδοσης Πληροφορίας & Τεχνολογίας Υλικών
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2006-0105.pdf4.16 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.