Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/14634
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΤρογκάνης Νικόλαος
dc.date.accessioned2018-07-23T14:49:26Z-
dc.date.available2018-07-23T14:49:26Z-
dc.date.issued2006-7-26
dc.date.submitted2006-12-25
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/14634-
dc.description.abstractΗ εργασία αυτή μελετά δύο κύριες κατηγορίες μάθησης: μάθηση με πλήρη επίβλεψη και μάθηση με μερική επίβλεψη για το πρόβλημα της ταξινόμησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται όταν έχουμε ταξινομημένα παραδείγματα μόνο από την μια κλάση που μας ενδιαφέρει (θετική κλάση), οπότε έχουμε την περιγραφή έννοιας και την μάθηση από θετικά και μη ταξινομημένα παραδείγματα αντίστοιχα. Από την τελευταία αυτή κατηγορία περιγράφουμε τους αλγόριθμους: Naive Bayes Positive (NBP), Naive Bayes Multinomial Positive (NBMP), και Biased-SVM. Ο NBP αναπτύχθηκε στα πλαίσια της εργασίας για την αντιμετώπιση οποιουδήποτε σώματος δεδομένων με διακριτά και κυρίως συνεχή-αριθμητικά χαρακτηριστικά. Το μειονέκτημα των δύο Naive Bayes Positive αλγορίθμων είναι ότι απαιτούν από τον χρήστη να δίνει μια εκτίμηση της εκ των προτέρων πιθανότητας της θετικής κλάσης, η οποία σε αρκετά προβλήματα μπορεί να μην είναι γνωστή, και για αυτό υλοποιήσαμε τέσσερις μεθόδους για τον υπολογισμό της. Οι παραπάνω αλγόριθμοι, αξιολογούνται πειραματικά σε επτά προβλήματα ταξινόμησης μη ισοζυγισμένων σωμάτων δεδομένων, και συγκρίνονται με τους αντίστοιχους αλγορίθμους μάθησης με πλήρη επίβλεψη. Τα αποτελέσματα τους αναδεικνύουν ιδιαίτερα ανταγωνιστικούς. Με ένα πολύ μικρότερο αριθμό ταξινομημένων παραδειγμάτων εκπαίδευσης, και μάλιστα μόνο από την κατηγορία που μας ενδιαφέρει, κάνοντας παράλληλα χρήση μη ταξινομημένων από τον εκπαιδευτή παραδειγμάτων, είναι δυνατόν να κατασκευαστεί ταξινομητής με ισάξια ή ακόμα και καλύτερη απόδοση. Οπότε το κέρδος είναι τεράστιο, αν αναλογιστούμε ότι η ταξινόμηση του σώματος εκπαίδευσης που γίνεται συνήθως χειροκίνητα από τον εκπαιδευτή αποτελεί μια επίπονη και χρονοβόρα διαδικασία. Εξετάζονται επίσης πειραματικά οι μέθοδοι υπολογισμού της εκτίμησης της εκ των προτέρων πιθανότητας της θετικής κλάσης, όπου και βρέθηκε ότι παρουσιάζουν πάρα πολύ καλά αποτελέσματα.
dc.languageGreek
dc.subjectμηχανική μάθηση
dc.subjectταξινόμηση
dc.subjectμάθηση με πλήρη επίβλεψη
dc.subjectμάθηση με μερική επίβλεψη
dc.subjectπεριγραφή έννοιας
dc.subjectμάθηση από θετικά και μη ταξινομημένα δεδομένα
dc.subjectμάθηση από μη ισοζυγισμένα σώματα δεδομένων
dc.titleΜέθοδοι Εκμάθησης Ταξινομητών Από Θετικά Παραδείγματα Με Αριθμητικά Χαρακτηριστικά
dc.typeDiploma Thesis
dc.description.pages85
dc.contributor.supervisorΣελλής Τιμολέων
dc.departmentΤομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής & Υπολογιστών
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2006-0152.pdf716.41 kBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.