Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15075
Title: Πλοηγηση Και Ηλεκτρομαγνητικη Συμβατοτητα-emc Αεροσκαφων
Authors: Κουρης Κωνσταντινος
Γεωργοπουλος Κωνσταντινος
Ουζούνογλου Νικόλαος
Keywords: πλοηγηση αεροσκαφων
ηλεκτρομαγνητικη συμβατοτητα
emc
Issue Date: 17-Jun-2008
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως κύριο αντικείμενο μελέτης τααεροσκάφη, και πιο συγκεκριμένα ασχολείται με δύο κρίσιμα θέματα, τηνπλοήγηση τους και τον τρόπο που επιτυγχάνεται η ηλεκτρομαγνητικήσυμβατότητα (EMC) σε αυτά. Η μελέτη χωρίζεται σε δύο μέρη: το πρώτο μέροςασχολείται με την πλοήγηση των αεροσκαφών και το δεύτερο μέρος ασχολείταιμε παρεμβολές στα αεροσκάφη και τον τρόπο που επιτυγχάνεται ηηλεκτρομαγνητική συμβατότητα - EMC σε αυτά.Στο Α΄μέρος λοιπόν, ο αναγνώστης θα βρεί πληροφορίες για εφτά βασικάσυστήματα πλοήγησης που υπάρχουν σε κάθε εμπορικό αεροσκάφος. Ως πρώτοσύστημα, παρουσιάζεται και αναλύεται το σύστημα A.D.F (Auto DirectionFinding), ένα σύστημα χαμηλών συχνοτήτων που παρέχει πληροφορίες για τοπού βρίσκεται ο σταθμός σε σχέση με τη πορεία του αεροσκάφους. Το δεύτεροκεφάλαιο ασχολείται με το σύστημα V.O.R (Very H.F Omni Directional Range),ένα σύστημα που παρέχει πληροφορίες για το που βρίσκεται το αεροσκάφος σεσχέση με το σταθμό V.O.R αλλά και πληροφορίες για το σημείο (radial) από τοοποίο θέλουμε να προσεγγίσουμε το σταθμό αυτό. Το τρίτο κεφάλαιο ασχολείταιμε το σύστημα I.L.S (Instrument Landing System), το σύστημα που είναιεγκατεστημένο στην αρχή του διαδρόμου προσγείωσης, και παρέχει πληροφορίεςστο αεροσκάφος ώστε αυτό να φθάσει στην αρχή του διαδρόμου με ασφάλεια,κάτω από οποιεσδήποτε συνθήκες. Το τέταρτο κεφάλαιο αναλύει το σύστημαD.M.E (Distance Measuring Equipment), και είναι το σύστημα που παρέχειπληροφορίες απόστασης του αεροσκάφους από τους επιλεγμένους σταθμούςV.O.R και I.L.S. Το πέμπτο κεφάλαιο ασχολείται με τον πομπό A.T.C (A.T.CTransponder) που είναι το σύστημα που χρησιμοποιεί το αεροσκάφος για τηνηλεκτρονική του επικοινωνία με σταθμούς ελέγχου εδάφους και άλλααεροσκάφη, μεταφέροντας κρίσιμες πληροφορίες όπως ύψος πτήσης, ταχύτητακ.τ.λ. Το έκτο κεφάλαιο ασχολείται με το Ραντάρ Καιρού που υπάρχει στααεροσκάφη, ένα σύστημα το οποίο παρέχει πληροφορίες στο πλήρωμα τουαεροσκάφους για επικίνδυνα καιρικά φαινόμενα μπροστά από το αεροσκάφος καιτρόπους για την αποφυγή αυτών. Τέλος, το έβδομο κεφάλαιο ασχολείται με τοραδιοϋψόμετρο (Radar Altimeter) των αεροσκαφών, το οποίο είναι ένα σύστημαραντάρ που παρέχει ακριβείς πληροφορίες για το ύψος του αεροσκάφους από τοέδαφος.Το Β΄μέρος της εργασίας εξετάζει τις παρεμβολές που είναι δυνατόν ναεμφανιστούν στα αεροσκάφη και τον τρόπο που αντιμετωπίζονται αυτές, δηλαδήτον τρόπο που επιτυγχάνεται η ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα - EMC. Έτσι τοόγδοο κεφάλαιο αποτελεί μαι εισαγωγή στην ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα -EMC και στους παράγοντες που δημιουργούν παρεμβολές στα συστήματα τωναεροσκαφών. Το ένατο κεφάλαιο αναλύει τα υπάρχοντα ηλεκτρονικά συστήματαπου χρησιμοποιούν τα αεροσκάφη, το περιβάλλον που λειτουργούν καθώς καιτον σχεδιασμό τους. Το δέκατο κεφάλαιο ασχολείται με την προστασία τωνηλεκτρονικών των αεροσκαφών, είτε πρόκειται για υλικό hardware είται για software, τις γενικές μεθόδους προστασίας που χρησιμοποιούνται και τον τρόποπου οι μέθοδοι αυτοί βρίσκουν εφαρμογή στα αεροσκάφη. Η εργασίαολοκληρώνεται με το ενδέκατο κεφάλαιο, όπου εκεί περιγράφεται το περιβάλλονμέσα από το οποίο επιτυγχάνεται η ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα σήμερα,αφού εκεί μελετούνται οι συνθήκες και το περιβάλλον ακτινοβολίας τουαεροσκάφους, η κατανομή των ραδιοσυχνοτήτων και η προστασία τωνκυκλωμάτων.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15075
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2008-0082.pdf7.15 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.