Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15309
Τίτλος: Διερεύνηση Του Ρόλου Των Πόλεων Μάθησης Και Της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας Στη Διαμόρφωση Της Ενεργειακής Συνείδησης Των Πολιτών
Συγγραφείς: Γεωργαντέας Γ. Νικόλαος
Ψαρράς Ιωάννης
Λέξεις κλειδιά: ενεργειακή εκπαίδευση
πόλη/κοινωνία μάθησης
διαμόρφωση ενεργειακής συνείδησης
πρόγραμμα ενεργειακής αφύπνισης
ανανεώσιμες πηγές ενέργειας
δραστηριότητες εξοικονόμησης ενέργειας
ενεργειακή επιθεώρηση
ενεργειακή απόδοση
Ημερομηνία έκδοσης: 7-Απρ-2009
Περίληψη: Η αλόγιστη κατανάλωση ενέργειας, η κατασπατάληση των ορυκτών πόρων, η έλλειψη ενεργειακής συνείδησης, είναι μερικές από τις αιτίες που φέρνουν διαρκώς στην επικαιρότητα τη συζήτηση για το ενεργειακό πρόβλημα και τις πολλαπλές κοινωνικές, οικονομικές και γεωπολιτικές συνέπειες που αυτό προκαλεί. Ο εντεινόμενος προβληματισμός για το περιβάλλον γενικά και για τις κλιματικές αλλαγές ειδικότερα, έχει οδηγήσει το σύνολο των αναπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών στη μελέτη τρόπων αντιμετώπισης του ενεργειακού προβλήματος. Τα τελευταία χρόνια, πέραν της αξιοποίησης του πολύ σημαντικού δυναμικού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η εκπαίδευση θεωρείται ένα σπουδαίο εργαλείο για τη διαμόρφωση της ενεργειακής συμπεριφοράς των πολιτών, ιδιαίτερα των μελλοντικών γενεών, και για την αντιστροφή της παρούσας ενεργειακής και περιβαλλοντικής κατάστασης.Αρχικά, προς επιβεβαίωση των παραπάνω διαπιστώσεων, στη συγκεκριμένη εργασία γίνεται μια ανασκόπηση κάποιων προσπαθειών διαμόρφωσης της ενεργειακής συνείδησης μαθητών σε ευρωπαϊκές χώρες, παρουσιάζοντας τους στόχους, τις μεθοδολογίες και τα αποτελέσματα αυτών των προσπαθειών. Επιπρόσθετα, εξετάζεται ο εξαιρετικά σημαντικός ρόλος των προγραμμάτων ενεργειακής εκπαίδευσης στην προσπάθεια δημιουργίας μιας «κοινωνίας μάθησης». Ταυτόχρονα, αναλύονται τα χαρακτηριστικά του νέου αυτού προτύπου κοινωνίας, τα εργαλεία ανάπτυξής του, όπως επίσης και τα διάφορα προγράμματα ανάπτυξης κοινωνιών/πόλεων μάθησης.Στο πλαίσιο αυτό, στόχος της συγκεκριμένης διπλωματικής είναι η ανάπτυξη μιας μεθοδολογίας για τη διαμόρφωση μιας πόλης μάθησης για νέους. Στη συγκεκριμένη μεθοδολογία αναλύονται τα στάδια και κατατίθενται συγκεκριμένες προτάσεις για τη διαμόρφωση ενός δήμου σε πόλη ενεργειακής μάθησης. Η συγκεκριμένη πόλη, μέσα από πλήθος ενεργειακών δραστηριοτήτων, συστράτευση όλων των κοινωνικών φορέων και διαρκή αξιολόγηση της πορείας της, θα καταφέρει να αναδείξει την εκπαίδευση σε ένα σπουδαίο μέσο για τον περιορισμό της ενεργειακής σπατάλης, τη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών και την ενεργειακή ευαισθητοποίηση κάθε αυριανού πολίτη.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15309
Εμφανίζεται στις συλλογές:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο ΜέγεθοςΜορφότυπος 
DT2009-0044.pdf4.3 MBAdobe PDFΕμφάνιση/Άνοιγμα


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.