Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15309
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓεωργαντέας Γ. Νικόλαος
dc.date.accessioned2018-07-23T15:40:42Z-
dc.date.available2018-07-23T15:40:42Z-
dc.date.issued2009-4-7
dc.date.submitted2009-12-30
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15309-
dc.description.abstractΗ αλόγιστη κατανάλωση ενέργειας, η κατασπατάληση των ορυκτών πόρων, η έλλειψη ενεργειακής συνείδησης, είναι μερικές από τις αιτίες που φέρνουν διαρκώς στην επικαιρότητα τη συζήτηση για το ενεργειακό πρόβλημα και τις πολλαπλές κοινωνικές, οικονομικές και γεωπολιτικές συνέπειες που αυτό προκαλεί. Ο εντεινόμενος προβληματισμός για το περιβάλλον γενικά και για τις κλιματικές αλλαγές ειδικότερα, έχει οδηγήσει το σύνολο των αναπτυγμένων και αναπτυσσόμενων χωρών στη μελέτη τρόπων αντιμετώπισης του ενεργειακού προβλήματος. Τα τελευταία χρόνια, πέραν της αξιοποίησης του πολύ σημαντικού δυναμικού ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, η εκπαίδευση θεωρείται ένα σπουδαίο εργαλείο για τη διαμόρφωση της ενεργειακής συμπεριφοράς των πολιτών, ιδιαίτερα των μελλοντικών γενεών, και για την αντιστροφή της παρούσας ενεργειακής και περιβαλλοντικής κατάστασης.Αρχικά, προς επιβεβαίωση των παραπάνω διαπιστώσεων, στη συγκεκριμένη εργασία γίνεται μια ανασκόπηση κάποιων προσπαθειών διαμόρφωσης της ενεργειακής συνείδησης μαθητών σε ευρωπαϊκές χώρες, παρουσιάζοντας τους στόχους, τις μεθοδολογίες και τα αποτελέσματα αυτών των προσπαθειών. Επιπρόσθετα, εξετάζεται ο εξαιρετικά σημαντικός ρόλος των προγραμμάτων ενεργειακής εκπαίδευσης στην προσπάθεια δημιουργίας μιας «κοινωνίας μάθησης». Ταυτόχρονα, αναλύονται τα χαρακτηριστικά του νέου αυτού προτύπου κοινωνίας, τα εργαλεία ανάπτυξής του, όπως επίσης και τα διάφορα προγράμματα ανάπτυξης κοινωνιών/πόλεων μάθησης.Στο πλαίσιο αυτό, στόχος της συγκεκριμένης διπλωματικής είναι η ανάπτυξη μιας μεθοδολογίας για τη διαμόρφωση μιας πόλης μάθησης για νέους. Στη συγκεκριμένη μεθοδολογία αναλύονται τα στάδια και κατατίθενται συγκεκριμένες προτάσεις για τη διαμόρφωση ενός δήμου σε πόλη ενεργειακής μάθησης. Η συγκεκριμένη πόλη, μέσα από πλήθος ενεργειακών δραστηριοτήτων, συστράτευση όλων των κοινωνικών φορέων και διαρκή αξιολόγηση της πορείας της, θα καταφέρει να αναδείξει την εκπαίδευση σε ένα σπουδαίο μέσο για τον περιορισμό της ενεργειακής σπατάλης, τη βελτίωση των περιβαλλοντικών συνθηκών και την ενεργειακή ευαισθητοποίηση κάθε αυριανού πολίτη.
dc.languageGreek
dc.subjectενεργειακή εκπαίδευση
dc.subjectπόλη/κοινωνία μάθησης
dc.subjectδιαμόρφωση ενεργειακής συνείδησης
dc.subjectπρόγραμμα ενεργειακής αφύπνισης
dc.subjectανανεώσιμες πηγές ενέργειας
dc.subjectδραστηριότητες εξοικονόμησης ενέργειας
dc.subjectενεργειακή επιθεώρηση
dc.subjectενεργειακή απόδοση
dc.titleΔιερεύνηση Του Ρόλου Των Πόλεων Μάθησης Και Της Εκπαιδευτικής Διαδικασίας Στη Διαμόρφωση Της Ενεργειακής Συνείδησης Των Πολιτών
dc.typeDiploma Thesis
dc.description.pages167
dc.contributor.supervisorΨαρράς Ιωάννης
dc.departmentΤομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων & Συστημάτων Αποφάσεων
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2009-0044.pdf4.3 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.