Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15842
Title: Εξοικονόμηση Ενέργειας Στο Φωτισμό Δρόμων - Πιλοτική Εφαρμογή Στο Δήμο Χαλανδρίου
Authors: Γεώργιος Τσιώνος
Τοπαλής Φραγκίσκος
Keywords: φωτισμός δρόμων
ένταση φωτισμού
λαμπρότητα
καταστάσεις φωτισμού
κατηγορίες φωτισμού
λαμπτήρες νατρίου υψηλής πίεσης
διάταξη φωτιστικών
σενάρια εξοικονόμησης ενέργειας
road lighting
illuminance
luminance
set of lighting situations
ligting categories (classes)
high pressure sodium vapour lamps
luminaires arrangement
energy saving scenarios
Issue Date: 29-Oct-2010
Abstract: Στόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξοικονόμηση ενέργειας από φωτισμό δρόμων εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ένα σύστήμα φωτισμού που υπακούει στους κανονισμούς του Ευρωπαϊκού Προτύπου για τον οδοφωτισμό ΕΝ 13201. Η εργασία χωρίζεται σε έξι Κεφάλαια. Στο Πρώτο Κεφάλαιο εισάγονται οι βασικές έννοιες και τα βασικά μεγέθη που αφορούν το φωτισμό. Παρουσιάζονται οι έννοιες της ανάκλασης, της θάμβωσης, του χρώματος και της θερμοκρασίας χρώματος, καθώς και τα μεγέθη της φωτεινής ροής, της φωτεινής έντασης, της έντασης φωτισμού, της λαμπρότητας, της ομοιομορφίας λαμπρότητας και της απόδοσης μιας φωτεινής πηγής.Στο Δεύτερο Κεφάλαιο αναλύονται τα χαρακτηριστικά των βασικών τεχνητών πηγών φωτισμού και ιδιαίτερα των λαμπτήρων που χρησμιοποιούνται στο φωτισμό δρόμων, όπως όπως οι λαμπτήρες ατμών υδραργύρου υψηλής πίεσης, οι λαμπτήρες ατμών νατρίου υψηλής πίεσης, οι λαμπτήρες ατμών νατρίου χαμηλής πίεσης, οι λαμπτήρες μεταλλικών αλογονιδίων, οι συμπαγείς λαμπτήρες φθορισμού και οι φωτοεκπέμπουσες δίοδοι (L.E.D.).Στο Τρίτο Κεφάλαιο παρουσιάζονται τα βασικά δομικά και φωτομετρικά χαρακτηριστικά των φωτιστικών σωμάτων που χρησιμοποιούνται στο φωτισμό δρόμων. Κατηγοριοποιούνται ανάλογα με τον τρόπο διάχυσης του φωτός σε non-cutoff, semi-cutoff, cutoff και full-cutoff. Στη συνέχεια αναφέρονται οι διάφοροι τρόποι διάταξής τους κατά μήκος του δρόμου.Στο Τέταρτο Κεφάλαιο αναλύεται το Πρότυπο για τον οδοφωτισμό EN 13201. Χρησιμοποιούνται πίνακες με διάφορες παραμέτρους μέσω των οποίων κάθε δρόμος αξιολογείται και κατατάσσεται σε μία κατάσταση και μία κατηγορία (κλάση) φωτισμού, ανάλογα με την οποία πρέπει να τηρεί κάποια όρια για να θεωρείται σωστά φωτισμενος.Στο Πέμπτο Κεφάλαιο πραγματοποιούνται μελέτες εξοικονόμησης ενέργειας από φωτισμό για τρεις δρόμους του Δήμου Χαλανδρίου. Αρχικά παρουσιάζεται η υπάρχουσα κατάσταση του δρόμου, έπειτα εξετάζεται το δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας και εν συνεχεία προτείνονται κάποια σενάρια παρέμβασης στο σύστημα φωτισμού του δρόμου, ώστε αυτό να είναι αποδοτικό και εναρμονισμένο με τους κανονισμούς του Ευρωπαϊκού Προτύπου. Στο τέλος κάθε σεναρίου αναλύονται συνοπτικά η κατανάλωση ενέργειας, το κόστος χρήσης της και το κόστος επένδυσης για την εφαρμογή του σεναρίου.Στο έκτο κεφάλαιο πραγματοποιείται μία σύνοψη και παρουσιάζονται εν συντομία γενικά συμπεράσματα πάνω στην εξοικονόμηση ενέργειας από τον οδοφωτισμό.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15842
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2010-0258.doc12.42 MBMicrosoft WordView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.