Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15842
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓεώργιος Τσιώνος
dc.date.accessioned2018-07-23T16:39:06Z-
dc.date.available2018-07-23T16:39:06Z-
dc.date.issued2010-10-29
dc.date.submitted2010-12-29
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15842-
dc.description.abstractΣτόχος της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξοικονόμηση ενέργειας από φωτισμό δρόμων εξασφαλίζοντας ταυτόχρονα ένα σύστήμα φωτισμού που υπακούει στους κανονισμούς του Ευρωπαϊκού Προτύπου για τον οδοφωτισμό ΕΝ 13201. Η εργασία χωρίζεται σε έξι Κεφάλαια. Στο Πρώτο Κεφάλαιο εισάγονται οι βασικές έννοιες και τα βασικά μεγέθη που αφορούν το φωτισμό. Παρουσιάζονται οι έννοιες της ανάκλασης, της θάμβωσης, του χρώματος και της θερμοκρασίας χρώματος, καθώς και τα μεγέθη της φωτεινής ροής, της φωτεινής έντασης, της έντασης φωτισμού, της λαμπρότητας, της ομοιομορφίας λαμπρότητας και της απόδοσης μιας φωτεινής πηγής.Στο Δεύτερο Κεφάλαιο αναλύονται τα χαρακτηριστικά των βασικών τεχνητών πηγών φωτισμού και ιδιαίτερα των λαμπτήρων που χρησμιοποιούνται στο φωτισμό δρόμων, όπως όπως οι λαμπτήρες ατμών υδραργύρου υψηλής πίεσης, οι λαμπτήρες ατμών νατρίου υψηλής πίεσης, οι λαμπτήρες ατμών νατρίου χαμηλής πίεσης, οι λαμπτήρες μεταλλικών αλογονιδίων, οι συμπαγείς λαμπτήρες φθορισμού και οι φωτοεκπέμπουσες δίοδοι (L.E.D.).Στο Τρίτο Κεφάλαιο παρουσιάζονται τα βασικά δομικά και φωτομετρικά χαρακτηριστικά των φωτιστικών σωμάτων που χρησιμοποιούνται στο φωτισμό δρόμων. Κατηγοριοποιούνται ανάλογα με τον τρόπο διάχυσης του φωτός σε non-cutoff, semi-cutoff, cutoff και full-cutoff. Στη συνέχεια αναφέρονται οι διάφοροι τρόποι διάταξής τους κατά μήκος του δρόμου.Στο Τέταρτο Κεφάλαιο αναλύεται το Πρότυπο για τον οδοφωτισμό EN 13201. Χρησιμοποιούνται πίνακες με διάφορες παραμέτρους μέσω των οποίων κάθε δρόμος αξιολογείται και κατατάσσεται σε μία κατάσταση και μία κατηγορία (κλάση) φωτισμού, ανάλογα με την οποία πρέπει να τηρεί κάποια όρια για να θεωρείται σωστά φωτισμενος.Στο Πέμπτο Κεφάλαιο πραγματοποιούνται μελέτες εξοικονόμησης ενέργειας από φωτισμό για τρεις δρόμους του Δήμου Χαλανδρίου. Αρχικά παρουσιάζεται η υπάρχουσα κατάσταση του δρόμου, έπειτα εξετάζεται το δυναμικό εξοικονόμησης ενέργειας και εν συνεχεία προτείνονται κάποια σενάρια παρέμβασης στο σύστημα φωτισμού του δρόμου, ώστε αυτό να είναι αποδοτικό και εναρμονισμένο με τους κανονισμούς του Ευρωπαϊκού Προτύπου. Στο τέλος κάθε σεναρίου αναλύονται συνοπτικά η κατανάλωση ενέργειας, το κόστος χρήσης της και το κόστος επένδυσης για την εφαρμογή του σεναρίου.Στο έκτο κεφάλαιο πραγματοποιείται μία σύνοψη και παρουσιάζονται εν συντομία γενικά συμπεράσματα πάνω στην εξοικονόμηση ενέργειας από τον οδοφωτισμό.
dc.languageGreek
dc.subjectφωτισμός δρόμων
dc.subjectένταση φωτισμού
dc.subjectλαμπρότητα
dc.subjectκαταστάσεις φωτισμού
dc.subjectκατηγορίες φωτισμού
dc.subjectλαμπτήρες νατρίου υψηλής πίεσης
dc.subjectδιάταξη φωτιστικών
dc.subjectσενάρια εξοικονόμησης ενέργειας
dc.subjectroad lighting
dc.subjectilluminance
dc.subjectluminance
dc.subjectset of lighting situations
dc.subjectligting categories (classes)
dc.subjecthigh pressure sodium vapour lamps
dc.subjectluminaires arrangement
dc.subjectenergy saving scenarios
dc.titleΕξοικονόμηση Ενέργειας Στο Φωτισμό Δρόμων - Πιλοτική Εφαρμογή Στο Δήμο Χαλανδρίου
dc.typeDiploma Thesis
dc.description.pages118
dc.contributor.supervisorΤοπαλής Φραγκίσκος
dc.departmentΤομέας Ηλεκτρικής Ισχύος
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2010-0258.doc12.42 MBMicrosoft WordView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.