Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15948
Title: Μελέτη Μεθόδων Για Την Έμμεση Αύξηση Των Δεδομένων Εκπαίδευσης Συναρτήσεων Ταξινόμησης Σε Αποτελέσματα Αναζήτησης
Authors: Παναγιώτης Πάρχας
Σελλής Τιμολέων
Keywords: personalization
προσωποποίηση
clustering
βελτίωση σειράς εμφάνισης αποτελεσμάτων αναζήτησης
Issue Date: 15-Mar-2011
Abstract: Καθώς ο όγκος πληροφορίας που διακινείται μέσω του διαδικτύου αυξάνεταιμε εκθετικό ρυθμό, η ανάγκη αποδοτικής αναζήτησης γίνεται όλο και πιο επιβεβλημένη. Η αναζήτηση πλέον διαφοροποιείται ανάλογα με τον χρήστη καιτις συνήθειές του. Καθώς ο χρήστης αλλάζει συνεχώς το μοτίβο (pattern) των επιλογών του, δεν μπορεί να κατασκευαστεί ντετερμινιστικός αλγόριθμοςπου να επιστρέφει την βέλτιστη σειρά αποτελεσμάτων για τον εκάστοτεχρήστη. Μια προσέγγιση για την επίτευξη της προσωποποιημένης αναζήτησης είναι η χρήση νευρωνικών δικτύων. Τα νευρωνικά δίκτυα αποτελούν προσεγγιστικά μοντέλα τα οποία ουσιαστικά ελαχιστοποιούν μια συνάρτηση βάση κάποιων περιορισμών. Για την υλοποίηση τους χρειαζόμαστε κάποιο σύνολο εκμάθησης. Θεωρητικά, όσο μεγαλύτερο και πιο αντιπροσωπευτικό είναι το σύνολο εκμάθησης τόσο καλύτερο είναι το μοντέλο που κατασκευάζεται. Το σύνολο όμως των αποτελεσμάτων που αξιολογούν οι χρήστες σε κάθε αναζήτησή τους είναι μικρό (συνήθως μόνο τα 10 πρώτα αποτελέσματα). Η ιδέα αυτής της διπλωματικής είναι να επεκτείνουμε τις πραγματικές αξιολογήσεις των χρηστών σε αποτελέσματα που είναι συναφή με βάση κάποια συγκεκριμένα χαρακτηριστικά. Υλοποιούμε δηλαδή συσταδοποίηση (clustering) των αποτελεσμάτων, αποφασίζουμε ποιες συστάδες θα κρατήσουμε, ορίζουμε μια ενιαία αξιολόγηση για κάθε συστάδακαι την επεκτείνουμε σε όλα τα μέλη του.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15948
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2011-0047.pdf1.76 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.