Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15955
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΓιάνναρος Χ. Νικόλαος
dc.contributor.authorΒερίλλης Ξενοφών - Σεραφείμ
dc.date.accessioned2018-07-23T16:53:37Z-
dc.date.available2018-07-23T16:53:37Z-
dc.date.issued2011-3-19
dc.date.submitted2010-12-10
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/15955-
dc.description.abstractΠΕΡΙΛΗΨΗΣκοπό της παρούσας διπλωματικής εργασίας αποτελεί η ανάπτυξη μιας Οντολογίας γνώσης για τον Φωτισμό στον Κινηματογράφο,στο πλαίσιο της ερευνητικής ομάδας Answer.To Answer έχει στόχο να παράγει μια συμβολική γλώσσα για την περιγραφή πολυμεσικού περιεχομένου.Έκτος όμως από την ίδια τη συμβολική γλώσσα,το ANSWER έχει ως σκοπό να αναπτύξει και τα κατάλληλα εργαλεία με σκοπό την αυτόματη δημιουργία προ-απεικονίσεων(pre-visualisations) για το στάδιο της προετοιμασίας (pre-production) από την ίδια τη συμβολική γλώσσα.Στο πλαίσιο αυτών των εργαλείων θα δημιουργηθεί μια γραφική διεπαφή(interface) ώστε να μπορέσει ο σκηνοθέτης να χρησιμοποιήσει τους διαθέσιμους συμβολισμούς.Βασικό τμήμα του κορμού του Answer αποτελεί το Director Notation,το οποίο αποτελεί μια λογική συμβολική δομή στην οποία ο σκηνοθέτης μπορεί να καταγράψει σκηνοθετικές οδηγίες,όπως ένας συνθέτης χρησιμοποιεί τις νότες για να καταγράψει ένα μουσικό κομμάτι.Η μορφή αυτή συμβολισμού έχει ως σκοπό να είναι πλήρως επεξεργάσιμη από υπολογιστή,οδηγώντας στην δημιουργία ποικιλίας εφαρμογών,όπως για παράδειγμα την αυτόματη σύνθεση κινούμενων storyboards .Για να επιτευχθεί αυτό απαιτείται η μετάφραση του συμβολισμού αυτού σε μια ενδιάμεση τεχνική μορφή.Η δομή ανάπτυξης του Director Notation αποτελείται από 3 στάδια,την ανάπτυξη της συμβολικής γλώσσας,την μαθηματική αναπαράσταση και τυποποίηση του μοντέλου και την παραγωγή μιας Οντολογίας η οποία θα είναι επεξεργάσιμη από υπολογιστή.Η παρούσα εργασία αποτελεί τμήμα του τρίτου σταδίου,δηλαδή ανάπτυξη του τμήματος της ολικής οντολογίας που αφορά το φωτισμό.Οι οντολογίες γνώσης αποτελούν έναν νέο τρόπο αναπαράστασης και συνδυασμού πληροφορίας ,κάνοντας χρήση τμημάτων της Μαθηματικής Λογικής ,ώστε να παρέχουν δομές οι οποίες σε σχέση με μια απλή βάση δεδομένων έχουν περισσότερες δυνατότητες επεξεργασίας ,αλλά κυρίως την δυνατότητα εξαγωγής αυτόματων συμπερασμών,που αποτελεί και το κύριο ζητούμενο του Answer.Η Γλώσσα που χρησιμοποιήθηκε είναι η OWL2.Η OWL αποτελεί μια Περιγραφική Λογική,δηλαδή αποτελεί τμήμα της μαθηματικής λογικής και αποτελεί μια εύχρηστη και ισχυρή γλώσσα για την κατασκευή οντολογιών κάθε είδους.Η γλώσσα OWL αποτελεί ταυτόχρονα και κομμάτι της στοίβας του Σημασιολογικού Ιστού ,κάτι το οποίο αναφέρεται μεν στην παρούσα εργασία ,αλλά δεν αποτελεί το κυρίαρχο κομμάτι της.
dc.languageGreek
dc.subjectanswer
dc.subjectφώς
dc.subjectοντολογία
dc.subjectπεριγραφική λογική
dc.subjectowl
dc.subjectσυλλογιστική
dc.titleΕργαλεια Υποστηριξης Εφαρμογων Αρτιστικου Περιεχομενου Με Αναπτυξη Οντολογιας Γνωσης Για Τον Φωτισμο Στον Κινηματογραφο
dc.typeDiploma Thesis
dc.description.pages394
dc.contributor.supervisorΒαρβαρίγου Θεοδώρα
dc.departmentΤομέας Επικοινωνιών, Ηλεκτρονικής & Συστημάτων Πληροφορικής
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2011-0054.pdf11.79 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.