Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/16265
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΑποστολόπουλος Σωτήριος
dc.date.accessioned2018-07-23T17:37:06Z-
dc.date.available2018-07-23T17:37:06Z-
dc.date.issued2012-3-30
dc.date.submitted2012-12-28
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/16265-
dc.description.abstractΗ κίνηση ρομπότ με πόδια έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον αρκετών ερευνητών από διάφοραεπιστημονικά πεδία παγκοσμίως, για περισσότερες από δύο δεκαετίες. Η σχεδίαση βέλτιστωνπροτύπων βάδισης για ένα βαδίζον ρομπότ συνιστά ένα ιδιαίτερα πολύπλοκο πρόβλημα, κυρίωςλόγω του μεγάλου αριθμού παραμέτρων οι οποίες καθορίζουν τη συμπεριφορά κίνησης,καθιστώντας έτσι την εφαρμογή τυπικών αλγορίθμων αναζήτησης ακατάλληλη. Λύση στοπρόβλημα αυτό μπορούν να δώσουν μέθοδοι Μηχανικής Μάθησης, οι οποίες δε χρειάζονται κάποιομοντέλο του συστήματος και μπορούν να μάθουν τις παραμέτρους με καλή προσέγγιση. Η εργασίαη οποία παρουσιάζεται σε αυτή τη διπλωματική εργασία, εμπνεύστηκε από την ανάγκη ανάπτυξηςμεθοδολογιών οι οποίες μπορούν να παρέχουν ιδιότητες αναπτυξιακής μάθησης και προσαρμογήςσυμπεριφοράς σε πολύπλοκους ρομποτικούς μηχανισμούς, όπως τα ρομπότ με πόδια. Ο στόχοςείναι να προσδώσουν στους πολύπλοκους ρομποτικούς μηχανισμούς τη δυνατότητα να μαθαίνουναυτόματα τον τρόπο με τον οποίο θα φέρνουν εις πέρας νέες εργασίες, ιδιαίτερα εργασίες δύσκολεςσε μη - φιλικά και μη - δομημένα περιβάλλοντα για τα οποία τα κλασικά ρομπότ με τροχούςκρίνονται ακατάλληλα.Στην παρούσα διπλωματική εργασία, προτείνουμε δύο νέες μεθόδους μάθησης παραμέτρων ενόςτετράποδου ρομποτικού συστήματος, με σκοπό την κίνηση του με κάποια επιθυμητή ταχύτητα. Οιμέθοδοι αυτοί χρησιμοποιούν Ενισχυτική Μάθηση. Αρχικά προτείνουμε μία προσέγγιση ενόςπράκτορα και στη συνέχεια, προτείνουμε μία προσέγγιση πολλών πρακτόρων. Συγκεκριμέναπροσθέτουμε τέσσερις ακόμη πράκτορες, σε διαφορετικό επίπεδο, οι οποίοι μαθαίνουν κάποιατοπική συμπεριφορά και συγχρονίζονται από τον πράκτορα της πρώτης προσέγγισης. Το σύστημααξιολογείται στην πλατφόρμα εξομοίωσης Webots. Τα αποτελέσματα που προκύπτουναποδεικνύουν ότι ο προτεινόμενος πολυπρακτορικός μηχανισμός μάθησης καθιστά ικανό τορομπότ να κινηθεί με ένα ευσταθές πρότυπο βάδισης, επιτυγχάνοντας την επιθυμητή ταχύτητα μεπολύ μικρό σφάλμα και υψηλό βαθμό γενίκευσης.
dc.languageGreek
dc.subjectκίνηση τετράποδου ρομπότ
dc.subjectενισχυτική μάθηση
dc.subjectαπό κοινού μάθηση
dc.subjectπολυπρακτορικό σύστημα
dc.subjectκατανεμημένο σύστημα
dc.subjectπολυεπίπεδο σύστημα
dc.titleΑνάπτυξη Κατανεμημένου Πολυπρακτορικού Συστήματος Από Κοινού Ενισχυτικής Μάθησης Για Την Αυτόνομη Ρύθμιση Του Βηματισμού Σε Τετράποδο Ρομπότ
dc.typeDiploma Thesis
dc.description.pages92
dc.contributor.supervisorΤζαφέστας Κωνσταντίνος
dc.departmentΤομέας Σημάτων, Ελέγχου & Ρομποτικής
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2012-0052.pdf1.26 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.