Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/16506
Title: Έλεγχος Κινητήρα Μονίμων Μαγνητών Για Εφαρμογές Ηλεκτρικών Οχημάτων
Authors: Νικόλαος Αποστολόπουλος
Κλαδάς Αντώνιος
Keywords: συστήματα ηλεκτρικής κίνησης
ηλεκτρικά οχήματα
σύγχρονη μηχανή μονίμων μαγνητών
έλεγχος μηχανών μονίμων μαγνητών
ημιτονοειδής διαμόρφωση εύρους παλμών
διαμόρφωση διανύσματος χώρου
βρόχος υστέρησης
έλεγχος προσανατολισμένου πεδίου
άμεσος έλεγχος ροπής
βαθμωτός έλεγχος
ηλεκτρικό λεωφορείο
ευρωπαϊκός διαγωνισμός shell εco-marathon.
Issue Date: 29-Nov-2012
Abstract: Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετώνται τα συστήματα ελέγχου των σύγχρονων κινητήρων μονίμων μαγνητών για εφαρμογές ηλεκτροκίνησης με στόχο το σχεδιασμό συστήματος ηλεκτρικής πρόωσης λεωφορείου μεταφοράς προσωπικού. Για το σκοπό αυτό εξετάζονται οι πιο πρόσφατες τάσεις στην ανάπτυξη των βασικών συνιστωσών του ελέγχου κινητήρων εναλλασσομένου ρεύματος, μοντελοποιείται και προσομοιώνεται το σύστημα ηλεκτρικής κίνησης περιλαμβάνοντας την οδήγηση κινητήρα ισχύος 100 kW εφαρμόζοντας διαφορετικές μεθοδολογίες ελέγχου και κατασκευάζεται πειραματική διάταξη κινητήρα - αντιστροφέα μικρότερης κλίμακας για την πειραματική επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων προσομοίωσης.Σε ένα πρώτο βήμα, εξετάζεται η λειτουργία των συστημάτων ηλεκτρικής κίνησης και αναλύονται οι βασικές συνιστώσες τους. Στην συνέχεια, στα πλαίσια της σχεδίασης του ηλεκτρικού κινητηρίου συστήματος, αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο της σύγχρονης μηχανής μονίμων μαγνητών (ΣΜΜΜ) που μελετάται και διερευνώνται οι σύγχρονες τοπολογίες μετατροπέων δύο αλλά και περισσοτέρων επιπέδων που χρησιμοποιούνται για την οδήγησή της. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις τεχνικές διαμόρφωσης εύρους παλμών των μετατροπέων και ιδίως του αντιστροφέα πηγής τάσης για τον οποίο εξετάζεται η λειτουργία ημιτονοειδούς διαμόρφωσης εύρους παλμών (Sinusoidal Pulse Width Modulation, SPWM), η διαμόρφωση μέσω διανύσματος χώρου (Space Vector Modulation, SVM) και η διαμόρφωση εύρους παλμών με χρήση ελεγκτή υστέρησης (Hysteresis Band Current Controller, HBCC). Οι διάφορες τοπολογίες και μέθοδοι διαμόρφωσης συγκρίνονται και τα αποτελέσματα της σύγκρισης οδηγούν σε συμπεράσματα για τη σκοπιμότητα ενσωμάτωσής τους και αντίστοιχα την καταλληλότητά τους στις συγκεκριμένες εφαρμογές ηλεκτροκίνησης.Στη συνέχεια προσομοιώνεται και συγκρίνεται η συμπεριφορά των δύο πιο διαδεδομένων μεθόδων ελέγχου κινητήρων μονίμων μαγνητών, του ελέγχου προσανατολισμένου πεδίου (Field Oriented Control, FOC) και του άμεσου ελέγχου ροπής με χρήση πίνακα επιλογής διανύσματος (Switching Table Direct Torque Control, ST-DTC) τόσο σε μεταβατική, όσο και σε μόνιμη κατάσταση λειτουργίας. Στα πλαίσια της διερεύνησής τους επιχειρήθηκε η προσαρμογή του άμεσου ελέγχου ροπής με την προσθήκη βρόχων ελέγχου ροής έτσι ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα σε υψηλότερες απαιτήσεις ροπής.Τέλος, κατασκευάστηκε πειραματική διάταξη μικρότερης ισχύος για τις ανάγκες ηλεκτρικής πρόωσης πρότυπου οχήματος οικονομικής μετακίνησης και εξετάστηκε η λειτουργία του βαθμωτού ελέγχου ανοιχτού βρόχου (Open Loop Scalar Control) σε εφαρμογή πλήρους ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, η οποία επιβεβαίωσε τη δυνατότητα ικανοποιητικής επίτευξης των στόχων που τέθηκαν αλλά ανέδειξε και τη σκοπιμότητα υλοποίησης των στρατηγικών ελέγχου ροπής κλειστού βρόχου.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/16506
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2012-0298.pdf6.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.