Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/16512
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΝικόλαος Αποστολόπουλος
dc.date.accessioned2018-07-23T18:15:30Z-
dc.date.available2018-07-23T18:15:30Z-
dc.date.issued2012-11-29
dc.date.submitted2012-11-8
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/16512-
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία μελετώνται τα συστήματα ελέγχου των σύγχρονων κινητήρων μονίμων μαγνητών για εφαρμογές ηλεκτροκίνησης με στόχο το σχεδιασμό συστήματος ηλεκτρικής πρόωσης λεωφορείου μεταφοράς προσωπικού. Για το σκοπό αυτό εξετάζονται οι πιο πρόσφατες τάσεις στην ανάπτυξη των βασικών συνιστωσών του ελέγχου κινητήρων εναλλασσομένου ρεύματος, μοντελοποιείται και προσομοιώνεται το σύστημα ηλεκτρικής κίνησης περιλαμβάνοντας την οδήγηση κινητήρα ισχύος 100 kW εφαρμόζοντας διαφορετικές μεθοδολογίες ελέγχου και κατασκευάζεται πειραματική διάταξη κινητήρα - αντιστροφέα μικρότερης κλίμακας για την πειραματική επιβεβαίωση των αποτελεσμάτων προσομοίωσης.Σε ένα πρώτο βήμα, εξετάζεται η λειτουργία των συστημάτων ηλεκτρικής κίνησης και αναλύονται οι βασικές συνιστώσες τους. Στην συνέχεια, στα πλαίσια της σχεδίασης του ηλεκτρικού κινητηρίου συστήματος, αναλύεται το θεωρητικό υπόβαθρο της σύγχρονης μηχανής μονίμων μαγνητών (ΣΜΜΜ) που μελετάται και διερευνώνται οι σύγχρονες τοπολογίες μετατροπέων δύο αλλά και περισσοτέρων επιπέδων που χρησιμοποιούνται για την οδήγησή της. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στις τεχνικές διαμόρφωσης εύρους παλμών των μετατροπέων και ιδίως του αντιστροφέα πηγής τάσης για τον οποίο εξετάζεται η λειτουργία ημιτονοειδούς διαμόρφωσης εύρους παλμών (Sinusoidal Pulse Width Modulation, SPWM), η διαμόρφωση μέσω διανύσματος χώρου (Space Vector Modulation, SVM) και η διαμόρφωση εύρους παλμών με χρήση ελεγκτή υστέρησης (Hysteresis Band Current Controller, HBCC). Οι διάφορες τοπολογίες και μέθοδοι διαμόρφωσης συγκρίνονται και τα αποτελέσματα της σύγκρισης οδηγούν σε συμπεράσματα για τη σκοπιμότητα ενσωμάτωσής τους και αντίστοιχα την καταλληλότητά τους στις συγκεκριμένες εφαρμογές ηλεκτροκίνησης.Στη συνέχεια προσομοιώνεται και συγκρίνεται η συμπεριφορά των δύο πιο διαδεδομένων μεθόδων ελέγχου κινητήρων μονίμων μαγνητών, του ελέγχου προσανατολισμένου πεδίου (Field Oriented Control, FOC) και του άμεσου ελέγχου ροπής με χρήση πίνακα επιλογής διανύσματος (Switching Table Direct Torque Control, ST-DTC) τόσο σε μεταβατική, όσο και σε μόνιμη κατάσταση λειτουργίας. Στα πλαίσια της διερεύνησής τους επιχειρήθηκε η προσαρμογή του άμεσου ελέγχου ροπής με την προσθήκη βρόχων ελέγχου ροής έτσι ώστε να ανταποκρίνεται καλύτερα σε υψηλότερες απαιτήσεις ροπής.Τέλος, κατασκευάστηκε πειραματική διάταξη μικρότερης ισχύος για τις ανάγκες ηλεκτρικής πρόωσης πρότυπου οχήματος οικονομικής μετακίνησης και εξετάστηκε η λειτουργία του βαθμωτού ελέγχου ανοιχτού βρόχου (Open Loop Scalar Control) σε εφαρμογή πλήρους ηλεκτρικού συστήματος κίνησης, η οποία επιβεβαίωσε τη δυνατότητα ικανοποιητικής επίτευξης των στόχων που τέθηκαν αλλά ανέδειξε και τη σκοπιμότητα υλοποίησης των στρατηγικών ελέγχου ροπής κλειστού βρόχου.
dc.languageGreek
dc.subjectσυστήματα ηλεκτρικής κίνησης
dc.subjectηλεκτρικά οχήματα
dc.subjectσύγχρονη μηχανή μονίμων μαγνητών
dc.subjectέλεγχος μηχανών μονίμων μαγνητών
dc.subjectημιτονοειδής διαμόρφωση εύρους παλμών
dc.subjectδιαμόρφωση διανύσματος χώρου
dc.subjectβρόχος υστέρησης
dc.subjectέλεγχος προσανατολισμένου πεδίου
dc.subjectάμεσος έλεγχος ροπής
dc.subjectβαθμωτός έλεγχος
dc.subjectηλεκτρικό λεωφορείο
dc.subjectευρωπαϊκός διαγωνισμός shell εco-marathon
dc.titleΈλεγχος Κινητήρα Μονίμων Μαγνητών Για Εφαρμογές Ηλεκτρικών Οχημάτων
dc.typeDiploma Thesis
dc.description.pages162
dc.contributor.supervisorΚλαδάς Αντώνιος
dc.departmentΤομέας Ηλεκτρικής Ισχύος
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2012-0304.pdf6.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.