Please use this identifier to cite or link to this item:
http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/16704
Title: | Ανάπτυξη Συστήματος Ηλεκτρονικής Μάθησης - Αξιοποίηση Βάσης Δεδομένων Με Ιστορικά Και Πολιτισμικά Στοιχεία |
Authors: | Εμμανουήλ Θάνος Μαΐστρος Γιάννης |
Keywords: | σύστημα ηλεκτρονικής μάθησης σχεδιασμός ηλεκτρονικής μάθησης σχεδιαστής γλώσσα pddl γράφοι σχεδιασμού αντικείμενα μάθησης εκπαιδευτικές διαδρομές πολιτιστικές βάσεις δεδομένων |
Issue Date: | 25-Jul-2013 |
Abstract: | Σκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη Συστήματος Ηλεκτρονικής Μάθησης (ΣΗΜ) που αξιοποιεί τεκμηριωμένο υλικό πολιτιστικής βάσης δεδομένων. Η βάση δεδομένων που χρησιμοποιήσαμε είναι αυτή του Μουσείου του Κοργιαλένειου Ιδρύματος της Κεφαλλονιάς, η οποία περιέχει ψηφιοποιημένο υλικό και πληροφορίες για τη σύγχρονη ιστορία του νησιού.Στο πλαίσιο της εργασίας μελετήσαμε τις προδιαγραφές του Σχεδιασμού Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-learning planning) και τις μεθόδους που χρησιμοποιεί για την εξατομίκευση της Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-learning) ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών, ή γενικότερα εκπαιδευομένων. Επεκτείναμε τη βάση δεδομένων του Μουσείου ώστε να καλύψει την εκπαιδευτική χρήση της, αναπτύσσοντας μια καινούργια βάση την οποία και χρησιμοποιεί το σύστημά μας.Το ΣΗΜ σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε με το Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS) Joomla! 2.5 και οι λειτουργίες του διαμορφώθηκαν ως ξεχωριστά αρχεία γλώσσας PHP. Κεντρική λειτουργία του είναι η παραγωγή εκπαιδευτικών διαδρομών από τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό την ανάθεσή τους στους μαθητές τους. Οι διαδρομές αυτές αποτελούνται από αντικείμενα μάθησης, τα οποία αντιστοιχούν στα διαφορετικά εκθέματα του μουσείου, με τις εικόνες και τις πληροφορίες που τα συνοδεύουν στη βάση δεδομένων.Κατά τη δημιουργία μιας διαδρομής, ο χρήστης-εκπαιδευτικός μέσα από πλούσιο σύνολο επιλογών καθορίζει τις κατηγορίες αντικειμένων που θα περιέχει η ψηφιακή διαδρομή και τα εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά της, με βάση τις μαθησιακές ανάγκες και προτιμήσεις των μαθητών στους οποίους πρόκειται να την αναθέσει. Το ΣΗΜ επεξεργάζεται τις πληροφορίες αυτές και δημιουργεί δύο αρχεία γλώσσας PDDL, και αυτά εισάγονται στο σχεδιαστή (planner) LPG-td-1.0, ο οποίος και παράγει την τελική διαδρομή.Παράλληλα, το ΣΗΜ προσφέρει και άλλες εκπαιδευτικές λειτουργίες, όπως τη δημιουργία σχετικών διαγωνισμάτων για να απαντηθούν διαδραστικά από τους μαθητές, την αξιολόγηση των στοιχείων της βάσης δεδομένων ως αντικειμένων μάθησης κατά την προετοιμασία του συστήματος και τη γενικότερη παρακολούθηση της πορείας των μαθητών. Απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς και μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά αποτελεί ένα παράδειγμα αξιοποίησης πολιτιστικών βάσεων δεδομένων για εκπαιδευτικούς σκοπούς. |
URI: | http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/16704 |
Appears in Collections: | Διπλωματικές Εργασίες - Theses |
Files in This Item:
File | Size | Format | |
---|---|---|---|
DT2013-0190.pdf | 4.47 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.