Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/16704
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΕμμανουήλ Θάνος
dc.date.accessioned2018-07-23T18:47:50Z-
dc.date.available2018-07-23T18:47:50Z-
dc.date.issued2013-7-25
dc.date.submitted2013-4-29
dc.identifier.urihttp://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/16704-
dc.description.abstractΣκοπός της διπλωματικής αυτής εργασίας είναι ο σχεδιασμός και η ανάπτυξη Συστήματος Ηλεκτρονικής Μάθησης (ΣΗΜ) που αξιοποιεί τεκμηριωμένο υλικό πολιτιστικής βάσης δεδομένων. Η βάση δεδομένων που χρησιμοποιήσαμε είναι αυτή του Μουσείου του Κοργιαλένειου Ιδρύματος της Κεφαλλονιάς, η οποία περιέχει ψηφιοποιημένο υλικό και πληροφορίες για τη σύγχρονη ιστορία του νησιού.Στο πλαίσιο της εργασίας μελετήσαμε τις προδιαγραφές του Σχεδιασμού Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-learning planning) και τις μεθόδους που χρησιμοποιεί για την εξατομίκευση της Ηλεκτρονικής Μάθησης (e-learning) ανάλογα με τις εκπαιδευτικές ανάγκες μαθητών, ή γενικότερα εκπαιδευομένων. Επεκτείναμε τη βάση δεδομένων του Μουσείου ώστε να καλύψει την εκπαιδευτική χρήση της, αναπτύσσοντας μια καινούργια βάση την οποία και χρησιμοποιεί το σύστημά μας.Το ΣΗΜ σχεδιάστηκε και αναπτύχθηκε με το Σύστημα Διαχείρισης Περιεχομένου (CMS) Joomla! 2.5 και οι λειτουργίες του διαμορφώθηκαν ως ξεχωριστά αρχεία γλώσσας PHP. Κεντρική λειτουργία του είναι η παραγωγή εκπαιδευτικών διαδρομών από τους εκπαιδευτικούς, με σκοπό την ανάθεσή τους στους μαθητές τους. Οι διαδρομές αυτές αποτελούνται από αντικείμενα μάθησης, τα οποία αντιστοιχούν στα διαφορετικά εκθέματα του μουσείου, με τις εικόνες και τις πληροφορίες που τα συνοδεύουν στη βάση δεδομένων.Κατά τη δημιουργία μιας διαδρομής, ο χρήστης-εκπαιδευτικός μέσα από πλούσιο σύνολο επιλογών καθορίζει τις κατηγορίες αντικειμένων που θα περιέχει η ψηφιακή διαδρομή και τα εκπαιδευτικά χαρακτηριστικά της, με βάση τις μαθησιακές ανάγκες και προτιμήσεις των μαθητών στους οποίους πρόκειται να την αναθέσει. Το ΣΗΜ επεξεργάζεται τις πληροφορίες αυτές και δημιουργεί δύο αρχεία γλώσσας PDDL, και αυτά εισάγονται στο σχεδιαστή (planner) LPG-td-1.0, ο οποίος και παράγει την τελική διαδρομή.Παράλληλα, το ΣΗΜ προσφέρει και άλλες εκπαιδευτικές λειτουργίες, όπως τη δημιουργία σχετικών διαγωνισμάτων για να απαντηθούν διαδραστικά από τους μαθητές, την αξιολόγηση των στοιχείων της βάσης δεδομένων ως αντικειμένων μάθησης κατά την προετοιμασία του συστήματος και τη γενικότερη παρακολούθηση της πορείας των μαθητών. Απευθύνεται κυρίως σε εκπαιδευτικούς και μαθητές πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, αλλά αποτελεί ένα παράδειγμα αξιοποίησης πολιτιστικών βάσεων δεδομένων για εκπαιδευτικούς σκοπούς.
dc.languageGreek
dc.subjectσύστημα ηλεκτρονικής μάθησης
dc.subjectσχεδιασμός ηλεκτρονικής μάθησης
dc.subjectσχεδιαστής
dc.subjectγλώσσα pddl
dc.subjectγράφοι σχεδιασμού
dc.subjectαντικείμενα μάθησης
dc.subjectεκπαιδευτικές διαδρομές
dc.subjectπολιτιστικές βάσεις δεδομένων
dc.titleΑνάπτυξη Συστήματος Ηλεκτρονικής Μάθησης - Αξιοποίηση Βάσης Δεδομένων Με Ιστορικά Και Πολιτισμικά Στοιχεία
dc.typeDiploma Thesis
dc.description.pages96
dc.contributor.supervisorΜαΐστρος Γιάννης
dc.departmentΤομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής & Υπολογιστών
dc.organizationΕΜΠ, Τμήμα Ηλεκτρολόγων Μηχανικών & Μηχανικών Υπολογιστών
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2013-0190.pdf4.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.