Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/16943
Title: Μελέτη Πρότυπης Μεθοδολογίας Και Εργαλείου Υποστήριξης Της Ανάπτυξης Νέου Περιεχομένου Για Τη Σύγχρονη Ηλεκτρονική Μάθηση
Authors: Μιχάλης Καλλούδης
Κουκούτσης Ηλίας
Keywords: μετάδοση της γνώσης
παροχή πληροφορίας
ηλεκτρονική εκπαίδευση
επιμέρους στόχος γνώσης
μαθησιακή σχεδίαση
μαθησιακή δραστηριότητα
διδακτική δραστηριότητα
μαθησιακό αντικείμενο
αλληλουχία μαθησιακών/διδακτικών δραστηριοτήτων
Issue Date: 20-Jul-2014
Abstract: Η εν λόγω διπλωματική εργασία επικεντρώνεται στη μελέτη μιας νέας μεθοδολογίας και τον προσδιορισμό ενός σχετικού, εύχρηστου υπολογιστικού εργαλείου για την υποστήριξη της συστηματικής παραγωγής εκπαιδευτικού υλικού και, γενικότερα, την υποστήριξη της διαδικασίας μεταφοράς γνώσης. Η μεθοδολογία αυτή στηρίζεται στον τρόπο που οργανώνει στο μυαλό του τη γνώση οποιοσδήποτε πεπειραμένος και αποτελεσματικός εκπαιδευτικός, δηλαδή τον προσδιορισμό ενδιάμεσων στόχων ή βημάτων, τα οποία αυτός προσδιορίζει με τρόπο κατάλληλο, ώστε να καταστήσει ευκολότερη τη λήψη της πληροφορίας από το ακροατήριό του. Στη μεθοδολογία αυτή βασίζεται και το προτεινόμενο υπολογιστικό εργαλείο, το οποίο με χρήση κατάλληλων γραφικών στοιχείων, εύκολα κατανοήσιμων από το ανθρώπινο μυαλό και εκμεταλλεύσιμων από αυτό, επιτρέπει την αποτελεσματική οπτικοποίηση της παράστασης των ενδιάμεσων στόχων ή βημάτων και της σχετικής πληροφορίας που πρέπει να δοθεί προς το ακροατήριο. Ιδιαίτερο βάρος δόθηκε στον προσδιορισμό ενός πρώτου συνόλου κατάλληλων προδιαγραφών του υπολογιστικού εργαλείου. Το εργαλείο αυτό βασίζεται στην αξιοποίηση διαγραμμάτων (ένα για κάθε προς εξέταση ζήτημα), τα οποία παρέχουν την πληροφορία των σημειώσεων του εκάστοτε ζητήματος. Αυτά τα διαγράμματα χρησιμοποιούν «αναδρομικά μπλοκ» (recursive modules) περιγραφής πληροφορίας και ειδικές δομές χρονισμού, για την εκτέλεση σειριακών κλάδων διαδικασιών (παροχής πληροφορίας), αλλά και για την υπό συνθήκη εκτέλεση παράλληλων διαδικασιών. Η επιλογή εκτέλεσης μίας εκ των παράλληλων διαδικασιών γίνεται με βάση την προτεραιότητα των αντίστοιχων πληροφοριών, ή/και την βαρύτητα αυτών, ή/και τη χρονική διάρκεια που απαιτείται για την παροχή της αντίστοιχης γνώσης, ή/και το προφίλ γνώσεων του στοχευόμενου ακροατηρίου. Διερευνήθηκαν, λοιπόν, οι πληροφοριακές δομές καθώς και το περιεχόμενο αυτών, που απαιτούνται για την υλοποίηση ενός τέτοιου υπολογιστικού εργαλείου. Η μελετηθείσα μεθοδολογία και το σχετικό υπολογιστικό εργαλείο που θα βασίζεται στις προσδιορισθείσες σε αυτή την εργασία προδιαγραφές, ευελπιστούμε ότι μπορεί να βρει ευρεία εφαρμογή σε συστήματα ηλεκτρονικής εκπαίδευσης, έτσι ώστε να διευκολύνει τους καθηγητές στην οργάνωση της διαδικασίας μετάδοσης της γνώσης καθώς και στην παροχή ποιοτικών και φιλικών προς το χρήστη μαθημάτων e-learning.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/16943
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File SizeFormat 
DT2014-0182.pdf2.52 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.