Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/17099
Title: Εκμετάλλευση των δεδομένων μεγάλης κλίμακας στον Τουρισμό
Authors: Κυριαζή, Μαρία
Ασκούνης Δημήτριος
Keywords: Δεδομένα Μεγάλης Κλίμακας
Τουρισμός
Επαυξημένη Πραγματικότητα
Τεχνητή Νοημοσύνη
Ευφυές Μάρκετινγκ
Issue Date: 18-Oct-2018
Abstract: Η εκθετική αύξηση της πληροφορίας στο διαδίκτυο αναδιαμόρφωσε το υφιστάμενο τοπίο στη χρήση δεδομένων, έφερε τη μετάβαση στη χρήση του νέου όρου big data (δεδομένα μεγάλης κλίμακας) και δημιούργησε την ανάγκη αναβάθμισης των εργαλείων διαχείρισης των δεδομένων. Συγκεκριμένα, στην παρούσα διπλωματική εξετάζεται η υιοθέτηση των τεχνολογιών των big data στον τομέα του τουρισμού, με απώτερο σκοπό την απόκτηση βαθύτερης γνώσης και κατανόησης των απαιτήσεων των τουριστών και τη βελτίωση του τρόπου λήψης αποφάσεων, καθώς επίσης και την παροχή πρωτοποριακών εμπειριών στους τουρίστες. Ο τουρισμός αποτελεί τη “βαριά βιομηχανία” στη χώρα μας, όπως επιβεβαιώνεται και από τα στατιστικά δεδομένα. Στόχος είναι η προσέλκυση ποιοτικού τουρισμού και η αύξηση της κατά κεφαλήν δαπάνης σε προϊόντα και υπηρεσίες με τη χρήση των νέων διαθέσιμων τεχνολογιών. Κρίσιμο στοιχείο αποτελεί η κατάλληλη συλλογή στατιστικών δεδομένων και η καθολική καταγραφή της τουριστικής δραστηριότητας, χωρίς να διαταράσσεται η προστασία των τουριστών και των δεδομένων τους, δηλαδή οι τεχνολογίες που υιοθετούνται να είναι σύμφωνες με το κανονιστικό πλαίσιο και εντός των βασικών αξόνων της ευρωπαϊκής και εθνικής πολιτικής για τον συγκεκριμένο τομέα. Η συλλογή και η επεξεργασία των big data εστιάζει στην εξαγωγή συμπερασμάτων για τις συνήθειες των τουριστών και στη βελτίωση της λήψης αποφάσεων. Κύριες πηγές άντλησης δεδομένων είναι ο δορυφόρος λογαριασμός τουρισμού, το διαδίκτυο και οι συσκευές και εφαρμογές κινητής τηλεφωνίας, ενώ τα οφέλη της χρήσης των δεδομένων αφορούν τόσο στις τουριστικές επιχειρήσεις, όσο και στους τουρίστες. Τέλος, η επαυξημένη πραγματικότητα και η ανάπτυξη ευφυών πλατφορμών μάρκετινγκ αναφέρονται ως δύο σύγχρονες αντιπροσωπευτικές εφαρμογές στον τουρισμό, που παράγουν και τροφοδοτούνται από δεδομένα, και αναβαθμίζουν το προσφερόμενο τουριστικό προϊόν και τον τρόπο λήψης αποφάσεων αντίστοιχα. Συμπερασματικά, είναι σημαντικό να βρεθούν λύσεις στα κενά και στα προβλήματα που υπάρχουν όσον αφορά στην εκμετάλλευση και στη συσχέτιση των διαθέσιμων δεδομένων, καθώς η χρήση τους μπορεί να εκτοξεύσει τα συνολικά έσοδα για τις τουριστικές επιχειρήσεις και την ποιότητα των προϊόντων και των υπηρεσιών για τους τουρίστες
URI: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/17099
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Big Data in Tourism_2018.10.18_m.kyriazi.pdf3.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.