Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/17319
Title: Χρήση βαθιάς ενισχυτικής μάθησης για την επίλυση του Rubik’s Cube
Authors: Σταυρουλάκης, Στυλιανός - Ανδρέας
Σταφυλοπάτης Ανδρέας-Γεώργιος
Keywords: Βαθιά Ενισχυτική Μάθηση
Αυτοδιδασκόμενη Επανάληψη
Ελαχιστοποίηση Εντροπίας
Αναζήτηση Μόντε Κάρλο
Νευρωνικά Δίκτυα
Κύβος Ρούμπικ
Issue Date: 12-Jul-2019
Abstract: Ένας από τους κλάδους της μηχανικής μάθησης, ο οποίος παρουσιάζει μεγάλη πρόοδο τα τελευταία χρόνια, είναι η βαθιά ενισχυτική μάθηση. Προγράμματα που στοχεύουν στη μεγιστοποίηση κάποιας σωρευτικής ανταμοιβής αποδεικνύονται ελπιδοφόρα στην προσπάθεια να επεκταθεί το εύρος των επιλύσιμων προβλημάτων μεγάλης πολυπλοκότητας. Ωστόσο, το εκάστοτε περιβάλλον με το οποίο αλληλεπιδρά κάποιος πράκτορας βαθιάς ενισχυτικής μάθησης, ενδέχεται να περιέχει μια ευρύτερη ποικιλία πιθανών σημάτων ανταμοιβής κατά την εκπαίδευση. Ένα παράδειγμα συνδυαστικού προβλήματος με αραιές ανταμοιβές αποτελεί και ο φημισμένος κύβος του Ρούμπικ. Η αντιμετώπιση των αραιών ανταμοιβών καθώς και το γεγονός ότι δεν υπάρχει εγγύηση τερματισμού του προβλήματος, είναι μια από τις μεγαλύτερες προκλήσεις στην βαθιά ενισχυτική μάθηση. Στόχος της διπλωματικής εργασίας είναι η εισαγωγή της έννοιας της εντροπίας του κύβου του Ρούμπικ, και η μερική χρήση του σαν οδηγό από έναν πράκτορα, ο οποίος χρησιμοποιεί έναν αλγόριθμο αυτοδιδασκόμενης επανάληψης κατά την εκπαίδευση του, με απώτερο σκοπό την αποδοτικότερη λύση του κύβου.
URI: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/17319
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesis - Stelios Stavroulakis - Solving the Rubik's Cube using Deep RL.pdf3.45 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.