Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/17427
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΜερτζάνη, Ασημίνα-
dc.date.accessioned2019-11-08T08:09:31Z-
dc.date.available2019-11-08T08:09:31Z-
dc.date.issued2019-09-25-
dc.identifier.urihttp://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/17427-
dc.description.abstractH αποδοτική διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας θεωρείται σήμερα ιδιαίτερα σημαντική για τις επιχειρήσεις ενώ συγχρόνως αποτελεί ένα ευρύ πεδίο μελέτης για τους ερευνητές. Στo πλαίσιο αυτής της διπλωματικής εργασίας μελετάται η διαχείριση της εφοδιαστικής αλυσίδας, και ειδικότερα έμφαση δίνεται σε ένα επιμέρους πεδίο της, αυτό της δρομολόγησης οχημάτων. Με τον όρο αυτό αναφερόμαστε στο πρόβλημα της διανομής αγαθών σε καθορισμένα σημεία λαμβάνοντας υπόψιν συγκεκριμένους περιορισμούς. Αυτοί οι περιορισμοί μπορεί να είναι οι διαθέσιμοι πόροι για τη μεταφορά των αγαθών, ο χρόνος μέσα στον οποίο μπορούν να μεταφερθούν αυτά τα αγαθά και άλλα. Μέχρι σήμερα, το πρόβλημα δρομολόγησης οχημάτων αποτελεί κυρίως πεδίο μελέτης της επιχειρησιακής έρευνας και της συνδυαστικής βελτιστοποίησης. Οι αλγόριθμοι που χρησιμοποιούνται για την επίλυση του επικεντρώνονται στην επαναληπτική εφαρμογή μιας αλληλουχίας κινήσεων εώς ότου ικανοποιηθεί η συνθήκη τερματισμού. Εκτελούν, δηλαδή, διαδοχικές δοκιμές στο χώρο λύσεων με σκοπό τον εντοπισμό σημείων ελαχίστου κόστους. Σε αντίθεση με τη συνήθη αντιμετώπιση, στην παρούσα εργασία, δοκιμάζεται η συνδυαστική εφαρμογή μεθόδων μηχανικής μάθησης και μαθηματικής βελτιστοποίησης για την επίλυση του παραπάνω προβλήματος. Καταγράφονται τα αποτελέσματα δύο διαφορετικών πρακτικών που δοκιμάστηκαν και στη συνέχεια συγκρίνονται με αυτά ενός αλγορίθμου δρομολόγησης οχημάτων. Αναλυτικότερα, μετά την περιγραφή του γενικού πλαισίου και της ιστορίας, μεταβαίνουμε στην παρουσίαση της περίπτωσης προβλήματος υπό εξέταση. Ακολουθεί η περιγραφή των δεδομένων, η ανάλυση των βασικών χαρακτηριστικών τους και η επεξεργασία που απαιτήθηκε για να είναι δυνατή η κατανόηση τους και η αναγνώριση συσχετίσεων. Χάρη στα πρότυπα που εντοπίστηκαν στα δεδομένα, στάθηκε εφικτή η αξιοποίηση τους για παραγωγή προβλέψεων. Έτσι, σχεδιάστηκε ένα μοντέλο μηχανικής μάθησης, με τη μέθοδο της λογιστικής παλινδρόμησης, που εκπαιδεύεται με βάση τα δεδομένα αυτά και έπειτα μπορεί να γενικεύσει αυτή τη γνώση για τον υπολογισμό της αναμενόμενης τιμής δεδομένων αγνώστων σε αυτό. Το μοντέλο αυτό παραμετροποιείται κατάλληλα ώστε να μπορεί να διαχωρίσει τα δεδομένα σε δύο κλάσεις. Στην συνέχεια της εργασίας αποτυπώνονται οι μεταβολές που έγιναν στα χαρακτηριστικά του μοντέλου για την βελτιστοποίηση της ικανότητας του για ταξινόμηση του συνόλου. Αφού ολοκληρωθεί η περιγραφή της τελικής μορφής του, παρουσιάζονται και αξιολογούνται τα αποτελέσματα της εφαρμογής τόσο στα δεδομένα εκπαίδευσης όσο και ενα άγνωστο σύνολο. Για την ολική αξιολόγηση της παραπάνω μεθόδου, μετράται η συμβολή των εκτιμήσεων που παράγει στην κατασκευή της αρχικής λύσης ενός αλγορίθμου βελτιστοποίησης. Παράλληλα, δοκιμάζεται και η χρήση του στην επίλυση μέρους του προβλήματος. Τέλος, υπολογίζεται η αποτελεσματικότητα του αλγορίθμου βελτιστοποίησης στο ίδιο πρόβλημα και συγκρίνονται τα αποτελέσματα των παραπάνω δοκιμών με τα δεδομένα του συνόλου εκπαίδευσης.en_US
dc.languageelen_US
dc.subjectmachine learningen_US
dc.subjectlogisticsen_US
dc.titleΤεχνικές Μηχανικής Μάθησης σε Προβλήματα Δρομολόγησης και Ανάθεσης Πόρωνen_US
dc.description.pages71en_US
dc.contributor.supervisorΦωτάκης Δημήτριοςen_US
dc.departmentΤομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστώνen_US
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Asimina Mertzani - Thesis.pdf1.85 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.