Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/17441
Πλήρες αρχείο μεταδεδομένων
Πεδίο DC ΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorΜητράκης, Αθανάσιος-
dc.date.accessioned2019-11-18T07:57:47Z-
dc.date.available2019-11-18T07:57:47Z-
dc.date.issued2019-10-15-
dc.identifier.urihttp://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/17441-
dc.description.abstractΣτην παρούσα διπλωματική εργασία προτείνεται και υλοποιείται μια μέθοδος για την διδασκαλία χειρονομιών από άνθρωπο σε ανθρωπόμορφο ρομπότ με στόχο την αναπαραγωγή των χειρονομιών αυτών από το ρομπότ κατά την Αλληλεπίδραση Ανθρώπου-Ρομπότ (Human-Robot Interaction). Η διδασκαλία κάθε χειρονομίας βασίζεται σε Μάθηση από Επίδειξη (Learning from Demonstration) και χρησιμοποιεί καταγεγραμμένες κινήσεις ανθρωπίνων χεριών που εκτέλεσαν τη χειρονομία αυτή. Οι διακριτές και οι περιοδικές χειρονομίες κωδικοποιούνται μέσω του μοντέλου των Πρωτογενών Δυναμικών Κινήσεων (Dynamic Movement Primitives), το οποίο χρησιμοποιεί μη γραμμικά δυναμικά συστήματα για την αναπαράσταση της κίνησης και έχει τη δυνατότητα να γενικεύσει τις χειρονομίες αυτές αναλόγως, διατηρώντας τη γενικότερη μορφή τους. Η εκπαίδευση ενός συνδυασμού μιας διακριτής και μιας περιοδικής κίνησης καθίσταται επίσης δυνατή με τη χρήση των Πρωτογενών Δυναμικών Κινήσεων Τροποποιημένων Συντεταγμένων (Coordinate Changed Dynamic Movement Primitives), οι οποίες αποτελούν μια τροποποίηση των αρχικών δυναμικών συστημάτων. Επιπλέον, η εκπαίδευση πιο σύνθετων χειρονομιών που εκφράζουν μια πρόσθετη συμπεριφορά, σύμφωνα με κάποια παράμετρο του περιβάλλοντος, μπορεί να υλοποιηθεί με την προσθήκη Όρων Σύζευξης (Coupling Terms) στα αρχικά δυναμικά συστήματα. Για τον έλεγχο της λειτουργίας της μεθόδου εκπαίδευσης, επιλέχθηκαν για κάθε κατηγορία κινήσεων κάποιες χειρονομίες, οι οποίες καταγράφηκαν, διδάχθηκαν, γενικεύθηκαν και αναπαράχθηκαν από ένα ρομπότ NAO σε περιβάλλον προσομοίωσης. Η σύγκριση των γενικευμένων χειρονομιών με τις καταγεγραμμένες χειρονομίες επέδειξε την καταλληλότητα της μεθόδου αυτής για την εκπαίδευση ρομποτικών χειρονομιών πολλαπλών κατηγοριών.en_US
dc.languageelen_US
dc.subjectΕκπαίδευση ρομποτικών χειρονομιώνen_US
dc.subjectΠρωτογενείς Δυναμικές Κινήσειςen_US
dc.subjectΑλληλεπίδραση Ανθρώπου-Ρομπότen_US
dc.subjectΜάθηση από Επίδειξηen_US
dc.subjectμη γραμμικά δυναμικά συστήματαen_US
dc.subjectΠρωτογενείς Δυναμικές Κινήσεις Τροποποιημένων Συντεταγμένωνen_US
dc.subjectΌροι Σύζευξηςen_US
dc.subjectNAOen_US
dc.titleΕκπαίδευση Ρομποτικών Χειρονομιών Βάσει Πρωτογενών Δυναμικών Κινήσεων Σε Περιβάλλον Αλληλεπίδρασης Ανθρώπου-Ρομπότen_US
dc.description.pages113en_US
dc.contributor.supervisorΤζαφέστας Κωνσταντίνοςen_US
dc.departmentΤομέας Σημάτων, Ελέγχου και Ρομποτικήςen_US
Εμφανίζεται στις συλλογές:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Διπλωματική Εργασία Αθανασίου Μητράκη.pdf11.52 MBAdobe PDFΕμφάνιση/Άνοιγμα


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.