Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/17684
Title: Θεωρητική Προσέγγιση Συστήματος Αξιολόγησης Εμβοών
Authors: Λουκόπουλος, Βασίλειος
Κουτσούρης Δημήτριος-Διονύσιος
Keywords: Εμβοές, Αντικειμενική Διάγνωση, Προπαλμική Αναστολή, Ακουστικό Αντανακλαστικό Αιφνιδιασμού, Ηλεκτρομυογράφημα, Σφυγκτήρας Μυς, Γεννήτρια Ήχων
Tinnitus, Objective Assessment, Prepulse Inhibition, Acoustic Startle Reflex, Electromyograph, Orbicularis Oculi Muscle, Sound Generator
Issue Date: 11-Sep-2020
Abstract: Με τον όρο εμβοή εννοούμε την αντίληψη ήχου χωρίς την ύπαρξη ηχητικού ερεθίσματος. Είναι μια πάθηση από την οποία πάσχουν όλο και περισσότεροι άνθρωποι. Υπάρχουν όμως ακόμα κενά γύρω από την παθοφυσιολογία, τη διάγνωση και την θεραπεία αυτής της πάθησης. Στο κομμάτι της διάγνωσης, το κυριότερο εργαλείο που χρησιμοποιείται σήμερα είναι η προσωπική μαρτυρία του ασθενή και απουσιάζει ένα αντικειμενικό κριτήριο. Σύμφωνα με έρευνες υπάρχει μία θεωρία που είναι αρκετά υποσχόμενη. Βασίζεται πάνω στο κομμάτι της προπαλμικής αναστολής του ακουστικού αντανακλαστικού αιφνιδιασμού και ελέγχει αν ο εσωτερικός θόρυβος των εμβοών θα μπορούσε να «γεμίσει» ένα κενό σε έναν υπάρχον θόρυβο στο υπόβαθρο, και έτσι να εμποδίσει ή να μειώσει το φαινόμενο της προπαλμικής αναστολής που θα συνέβαινε κανονικά με το συνδυασμό του κενού και της ύπαρξης ενός δυνατού ηχητικού ερεθίσματος. Η μέθοδος αυτή πρέπει να δοκιμαστεί περισσότερο και ειδικά στον άνθρωπο για να διαπιστωθεί η διαγνωστική της ικανότητα. Στην παρούσα εργασία προτείνουμε ένα θεωρητικό μοντέλο διάταξης για πειράματα βασισμένα σε αυτή τη θεωρία σε ανθρώπους. Η διάταξη αποτελείται από μια ψηφιακή γεννήτρια ήχων που προσομοιάσαμε μαζί με ένα γραφικό περιβάλλον, έναν ηλεκτρομυογράφο που προμηθευτήκαμε με κατάλληλο λογισμικό καταγραφής και έναν ηλεκτρονικό υπολογιστή.
URI: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/17684
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses



Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.