Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18026
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΣταθά, Ευσταθία-
dc.contributor.authorΚριτσωτάκης, Ελευθέριος-
dc.date.accessioned2021-07-17T20:53:03Z-
dc.date.available2021-07-17T20:53:03Z-
dc.date.issued2021-07-16-
dc.identifier.urihttp://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18026-
dc.description.abstractΣτην εποχή μας, οι προβλέψεις συνιστούν, πιο πολύ από ποτέ, ένα αναπόσπαστο κομμάτι της καθημερινότητας του ανθρώπου. Αποφάσεις μικρής κλίμακας, αλλά και μεγάλες επιχειρηματικές δράσεις, απαιτούν την παραγωγή ποιοτικών προβλέψεων, με αποτέλεσμα η επιστήμη των προβλέψεων να γνωρίζει διαρκή ανάπτυξη. Προσφάτως, συντελέστηκε ένα από τα βασικότερα βήματα στην πορεία εξέλιξης του κλάδου, καθώς ενσωματώθηκε σε αυτόν η χρήση τεχνικών μηχανικής μάθησης. Η ίδια παρέχει μια πληθώρα νέων προσεγγίσεων, δίνοντας τη δυνατότητα για καθολική χρήση των δεδομένων, αξιοποιώντας τη γνώση μεταξύ χρονοσειρών. Στα πλαίσια της αξιοποίησης γνώσης μεταξύ χρονοσειρών, μια τεχνική που χρήζει έρευνας είναι η χρήση της μεταφοράς μάθησης μεταξύ διαφορετικών συνόλων δεδομένων. Η παρούσα εργασία, εστίασε στη χρήση τέτοιων μεθόδων με την εκπαίδευση ενός υπερμοντέλου επί ενός συνόλου δεδομένων με ποικιλία χρονοσειρών, με σκοπό την παραγωγή ποιοτικών προβλέψεων για τις ετήσιες χρονοσειρές του συνόλου δεδομένων του Μ4. Σκοπός μας ήταν να ερευνήσουμε αν η ιδέα της μεταφοράς μάθησης θα μπορούσε να λειτουργήσει καλά στον τομέα των προβλέψεων και, επιπρόσθετα, ποιες μέθοδοι επανεκπαίδευσης κρίνονται περισσότερο κατάλληλες. Επιπλέον, ερευνήσαμε το αν η συγκεκριμένη μέθοδος προσφέρεται και για μη καθολική χρήση των δεδομένων του περιβάλλοντος στόχου, δοκιμάζοντας να επανεκπαιδεύσουμε το υπερμοντέλο αρχικά χωρίζοντας το σύνολο δεδομένων σε υποομάδες κι, έπειτα, χρησιμοποιώντας τις χρονοσειρές του με τοπικό τρόπο. Με βάση τα πειράματα μας, εξήχθησαν ορισμένα συμπεράσματα ως προς την αξία της μεταφοράς μάθησης και τις δυνατότητες χρήσης της. Η ίδια αποδείχτηκε αρκετά χρήσιμη, καθώς οδήγησε σε μείωση του σφάλματος των προβλέψεων, ενώ οι απαιτήσεις της σε χρόνο και υπολογιστικούς πόρους δεν την κατέστησαν ανεπίτρεπτη. Μάλιστα, οι δύο μέθοδοι που απέδωσαν τα μέγιστα οφέλη, ήταν και αυτές με το μικρότερο κόστος. Τέλος, όλα τα αποτελέσματα που λάβαμε αποδεικνύουν πως η καθολική χρήση των δεδομένων που έχουμε στη διάθεσή μας, συνιστά την καλύτερη δυνατή επιλογή προς σκοπούς επανεκπαίδευσης, κατά τη χρήση τεχνικών μεταφοράς μάθησης.en_US
dc.languageelen_US
dc.subjectΠρόβλεψη Χρονοσειρώνen_US
dc.subjectTime series Forecastingen_US
dc.subjectΜηχανική Μάθησηen_US
dc.subjectMachine Learningen_US
dc.subjectΜεταφορά Μάθησηςen_US
dc.subjectTransfer Learningen_US
dc.subjectΝευρωνικά Δίκτυαen_US
dc.subjectNeural Networksen_US
dc.subjectΠολυστρωματικά Δίκτυα Perceptronen_US
dc.subjectMultilayer Perceptronen_US
dc.titleΕφαρμογή τεχνικών μεταφοράς μάθησης για τη βελτίωση της προβλεπτικής ακρίβειας νευρωνικών δικτύωνen_US
dc.description.pages92en_US
dc.contributor.supervisorΑσημακόπουλος Βασίλειοςen_US
dc.departmentΤομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεωνen_US
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses



Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.