Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18277
Title: Πάρκινγκ Αυτόνομου Οχήματος με χρήση Αλγορίθμων Βαθιάς Ενισχυτικής Μάθησης
Authors: Κόρδα, Ζωή
Σταφυλοπάτης Ανδρέας-Γεώργιος
Keywords: Ενισχυτική Μάθηση
Νευρωνικά Δίκτυα
Αυτόνομη Πλοήγηση
Βαθιά Ενισχυτική Μάθηση
Exploration-Exploitation dilemma
Τεχνητή Νοημοσύνη
Cross-Entropy method
DQN
Soft Actor-Critic
HER
Δράστης-Κριτής
Issue Date: 14-Feb-2022
Abstract: Ένα ρομποτικό όχημα που πλοηγείται αυτόνομα αποτελεί έναν μακροχρόνιο στόχο τεχνητής νοημοσύνης. Γενικότερα, η οδήγηση ενός οχήματος είναι μια εργασία που απαιτεί υψηλό επίπεδο δεξιοτήτων, προσοχής και εμπειρίας από έναν άνθρωπο οδηγό. Αν και οι υπολογιστές έχουν αναπτύξει οξύτερες ικανότητες εστίασης από αυτές των ανθρώπων, η πλήρως αυτόνομη οδήγηση απαιτεί ένα επίπεδο πληροφοριών που ξεπερνούν αυτό που έχει επιτευχθεί μέχρι στιγμής από πράκτορες τεχνητής νοημοσύνης. Εντούτοις, ο τομέας της ενισχυτικής μάθησης (RL) συνιστά ένα ισχυρό μαθησιακό εργαλείο, ικανό πλέον να μαθαίνει πολύπλοκες πολιτικές σε περιβάλλοντα υψηλών διαστάσεων. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, μελετάται η λειτουργία πάρκινγκ ενός αυτόνομου οχήματος στο περιβάλλον προσομοίωσης highway-env με τη χρήση αλγορίθμων βαθιάς ενισχυτικής μάθησης. Για τον σκοπό αυτό, σχεδιάστηκαν τέσσερις πράκτορες: ένας βελτιστοποιητής τροχιάς βασισμένος σε μοντέλο (model-based CEM planner) και τρεις πράκτορες ενισχυτικής μάθησης χωρίς μοντέλο (DQN, SAC, SAC with HER). Ειδικότερα, μελετήθηκε η συμπεριφορά καθενός από τους παραπάνω πράκτορες στο περιβάλλον, όπως και τα αποτελέσματα των προσομοιώσεων με βάση τις επιβραβεύσεις των επιμέρους πρακτόρων κατά την προσέγγιση κάποιας τυχαίας θέσης-στόχου, χωρίς την ύπαρξη άλλων πρακτόρων ή εμποδίων.
URI: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18277
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesis_Zoi_Korda.pdf2.87 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.