Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18522
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΘεοδωρίδης, Αριστομένης-
dc.date.accessioned2022-11-04T12:04:57Z-
dc.date.available2022-11-04T12:04:57Z-
dc.date.issued2022-11-03-
dc.identifier.urihttp://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18522-
dc.description.abstractΗ κατασκευή προγραμμάτων που εκτελούνται με καλή απόδοση στις μονάδες επεξεργασίας γραφικών (GPUs) είναι μια διαδικασία που απαιτεί αρκετό χρόνο και προσπάθεια από τον προγραμματιστή. Ο πολλαπλασιασμός πινάκων είναι ένα συνηθισμένο κομμάτι προγραμμάτων που μπορεί να επιταχυνθεί πολύ αν εκτελεστεί σε GPU. Στα επιστημονικά προγράμματα οι πίνακες που πολλαπλασιάζονται είναι συχνά μεγάλων διαστάσεων δυσχεραίνοντας περισσότερο τον υπολογισμό τους, καθώς απαιτείται καλή διαχείρηση της μνήμης των GPUs και κατάλληλη χρονοδρομολόγηση των παράλληλων διεργασιών. Για την βελτίωση της απόδοσης των επιστημονικών προγραμμάτων δημιουργήθηκε η BLAS και στη συνέχεια αναπτύχθηκαν διάφορες βιβλιοθήκες για παραλληλοποίηση των BLAS με πολλές GPUs. Οι περισσότερες από αυτές μελετούν την βελτιστοποίηση αυτών των προγραμμάτων εστιάζοντας κυρίως στην αποδοτική χρονοδρομολόγηση. Στα πλαίσια της συγκεκριμένης διπλωματικής εργασίας αναπτύχθηκε ένα εργαλείο που στοχεύει να βοηθήσει στη διαχείρηση της μνήμης κατά τον πολλαπλασιασμό πινάκων σε συστήματα με περισσότερες από μία GPUs, μειώνοντας την μνήμη που απαιτείται για αποδοτική εκτέλεση. Το εργαλείο αυτό ονομάζεται Software-assisted Memory Buffer και παρέχει δυο αντικείμενα στον προγραμματιστή, με τη χρήση των οποίων παύει να χρειάζεται να ελευθερώνει μνήμη ο προγραμματιστής και μπορεί να εστιάσει σε καλύτερη χρονοδρομολόγηση των διεργασιών. Επίσης, κατασκευάστηκε μια συνάρτηση με σκοπό την πρόβλεψη των μεταβλητών του Software-assisted Memory Buffer που μειώνουν την απαραίτητη μνήμη κρατώντας σταθερή την απόδοση του προγράμματος. Στο τέλος έγινε αξιολόγηση του Software-assisted Memory Buffer μέσω μιας σειράς από μετρήσεις. Επιβεβαιώθηκε ότι με τη χρήση του μπορεί να μειωθεί η μνήμη που χρησιμοποιείται διατηρώντας σταθερή την απόδοση. Οι διαφορετικές πολιτικές αντικατάστασης μπλοκ που υλοποιήθηκαν στον Software-assisted Memory Buffer παρουσίασαν καλύτερη απόδοση σε περιπτώσεις που χρησιμοποιείται περιορισμένη μνήμη.en_US
dc.languageelen_US
dc.subjectΜονάδες επεξεργασίας γραφικώνen_US
dc.subjectΥπολογιστικά συστήματα υψηλων επιδόσεωνen_US
dc.subjectΔιαχείρηση μνήμηςen_US
dc.subjectBLASen_US
dc.titleΒελτιστοποίηση Διαχείρισης Μνήμης στις GPUsen_US
dc.description.pages59en_US
dc.contributor.supervisorΓκούμας Γεώργιοςen_US
dc.departmentΤομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστώνen_US
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesis_Theodoridis_Aristomenis (1).pdf1.47 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.