Please use this identifier to cite or link to this item:
http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18612
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Αναστασάκης, Ζαχαρίας | - |
dc.date.accessioned | 2023-03-21T08:42:55Z | - |
dc.date.available | 2023-03-21T08:42:55Z | - |
dc.date.issued | 2023-03-15 | - |
dc.identifier.uri | http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18612 | - |
dc.description.abstract | Το πρόβλημα της δημιουργίας γράφου σκηνής στην όραση υπολογιστών περιλαμβάνει τη δημιουργία μιας αναπαράστασης μιας εικόνας με ϐάση ένα γράφο. Ο γράφος αποτελείται από αντικείμενα (κόμβους) με τις σχέσεις (ακμές) μεταξύ τους, αναπαριστώντας τη σκηνή και τα στοιχεία της με δομημένο τρόπο. Στόχος είναι η εξαγωγή σημασιολογικών πληροφοριών από μια εικόνα και η αναπαράστασή τους σε μορφή που να μπορεί εύκολα να αναλυθεί και να γίνει κατανοητή. Παρατηρώντας τη συμπεριφορά σύγχρονων μοντέλων στη ϐιβλιογραφία, καθίσταται σαϕές πως η πλειονότητα των σημερινών μεθόδων ϐασίζεται στην επιβλεπόμενη μάθηση, όπου το μοντέλο εκπαιδεύεται σε ένα μεγάλο όγκο επισημειωμένων δεδομένων εικόνων. Παρά την επιτυχία της, η μάθηση με επίβλεψη είναι ακριβή και χρονοβόρα, καθώς απαιτεί μεγάλες ποσότητες επισημειωμένων δεδομένων και ετικετών. Η έλλειψη μάθησης με αυτο-επίβλεψη στη δημιουργία γράφων σκηνής είναι εύκολο να παρατηρηθεί. ΄Ενας από τους κύριους λόγους που μπορεί να συμβαίνει αυτό είναι ότι η δημιουργία γράφων σκηνής είναι μια σύνθετη εργασία που απαιτεί την εξαγωγή πληροφοριών από εικόνες, η οποία μπορεί να είναι πρόκληση για τις μεθόδους χωρίς επίβλεψη. Η συνεισφορά αυτής της διπλωματικής εργασίας αφορά την εισαγωγή μίας νέας αρχιτεκτονικής μοντέλου αυτο-επιβλεπόμενης μάθησης, το οποίο προ-εκπαιδεύεται σε μη επισημειωμένα δεδομένα και καταφέρνει να πετύχει έως και 7% σχετική ϐελτίωση συγκριτικά με επανυλοποιήσεις μεθόδων της ϐιβλιογραφίας όταν εκπαιδεύεται με λίγα επισημειωμένα δεδομένα (few-shot learning) τόσο στο VRD όσο και στο VG200 σύνολο δεδομένων, δύο από τα δημοφιλέστερα σύνολα δεδομένων του προβλήματος. | en_US |
dc.language | el | en_US |
dc.subject | Οπτική Αναγνώριση Συσχετίσεων | en_US |
dc.subject | Παραγωγή Γράφων Σκηνής | en_US |
dc.subject | Αυτο-επιβλεπόμενη Μάθηση | en_US |
dc.subject | Εκπαίδευση με λίγα δείγματα | en_US |
dc.subject | Μετασχηματιστές, | en_US |
dc.title | Αυτο-επιβλεπόμενη Μάθηση για Οπτική Αναγνώριση Συσχετίσεων | en_US |
dc.description.pages | 82 | en_US |
dc.contributor.supervisor | Κόλλιας Στέφανος | en_US |
dc.department | Τομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστών | en_US |
Appears in Collections: | Διπλωματικές Εργασίες - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Διπλωματική_Εργασία_Αναστασάκης_Ζαχαρίας.pdf | 6.31 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.