Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18808
Title: Ανάπτυξη Αυτόνομης Εφαρμογής Μηχανικής Μάθησης για πλοήγηση σε εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους, με χρήση τεχνολογίων AR.
Authors: Καλαθάς, Δημήτριος
Τσανάκας Παναγιώτης
Keywords: Επαυξημένη Πραγματικότητα, Flutter, Μηχανική Μάθηση, Firebase, Χαρτογράφηση, Serverless Computing, MVC, Cross Platform
Issue Date: 12-Oct-2023
Abstract: Στον 21ο αιώνα και με αφορμή την ραγδαία εξέλιξη της τεχνολογίας, ο άνθρωπος προσπαθεί να απλοποιήσει την καθημερινότητα του, να εξοικονομήσει χρόνο και να αναπτύξει συνεχώς τον τρόπο ζωής και διαβίωσης του, για να καταφέρει να ανταπεξέλθει στους ραγδαίους και συνεχόμενους ρυθμούς ανάπτυξης. Μια περίπτωση που εντάσσεται στην εξοικονόμηση χρόνου και στην απλοποίηση της καθημερινότητας, είναι η χαρτογράφηση πολύπλοκων εσωτερικών και εξωτερικών χώρων με σκοπό την αλληλεπίδρασή τους με τον άνθρωπο. Καθημερινά οι άνθρωποι θέλοντας να καλύψουν κάποιες ανάγκες του, όπως εκπαίδευση, ιατρική φροντίδα, διασκέδαση κτλ. επισκέπτονται τους αντίστοιχους χώρους που προσφέρουν αυτές τις δυνατότητες. Όμως, πολλές φορές έρχονται αντιμέτωποι με ένα χαοτικό περιβάλλον από πολύπλοκες διαδρομές και κατευθύνσεις, αναγκάζοντάς τους να ξοδέψουν πολύτιμο χρόνο κατα τη διάρκεια της πλοήγησής τους, και έχοντας ως πιθανό αποτέλεσμα να χάσουν την ουσία της επίσκεψης τους. Εδώ επιστρατεύονται οι τεχνολογίες αιχμής, οι οποίες με τον συνδυασμό έξυπνων λειτουργιών και εργαλείων, μπορούν να δημιουργήσουν αποτελεσματικές εφαρμογές για να καλύψουν τις προαναφερθείσες ανάγκες. Αρχικά, στην σημερινή εποχή, το smartphone είναι ίσως η μοναδική συσκευή που όλοι κατέχουν, άρα και το κατάλληλο μέσο στο οποίο θα προτείνεται να υλοποιηθεί μια εφαρμογή πλοήγησης. Επιπρόσθετα θα ήταν ιδανικό να χρησιμοποιηθούν τεχνικές που θα έκαναν την χρήση της εύκολη και ταυτόχρονα αποτελεσματική για κάθε άτομο που θα είχε πρόσβαση. Αυτές έρχονται με την Επαυξημένη Πραγματικότητα που μπήκε στην ζωή της τεχνολογίας και έχει αλλάξει σε μεγάλο βαθμό τον τρόπο κατασκευής εφαρμογών. Μπορεί να συνεισφέρει στην δημιουργία μιας εύχρηστης και διαδραστικής εφαρμογής που θα καθοδηγεί τον επισκέπτη σε πραγματικό χρόνο και με μεγάλη ακρίβεια. Τέλος, έρχεται να προστεθεί η Μηχανική Μάθηση, η οποία πλέον είναι συνυφασμένη με σχεδόν κάθε νέα τεχνολογική κατασκευή. Έχει τη δυνατότητα να συνεισφέρει στην βελτιστοποίηση των εφαρμογών και στην προκειμένη περίπτωση να υποβοηθήσει ένα σύστημα πλοήγησης να προσαρμόζεται σε αλλαγές του περιβάλλοντα χώρου, τις οποίες η Επαυξημένη Πραγματικότητα χρησιμοποιεί για την καθοδήγηση και την δημιουργία των αντίστοιχων διαδρομών. Για αυτόν το λόγο, σκοπός της παρούσας διπλωματικής είναι η μελέτη, σχεδίαση και ανάπτυξη μιας iOS εφαρμογής, που θα καθοδηγεί όλους του υποψήφιους χρήστες στους χαοτικούς εσωτερικούς και εξωτερικούς χώρους της Πολυτεχνειούπολης. Για να πετύχει αυτό, προστέθηκε ένα μοντέλο Incremental Learning για την βελτίωση του σκοπού της, έγινε χρήση πολλών νέων τεχνολογικών εργαλείων, όπως Flutter SDK και Firebase, και χρησιμοποιήθηκαν ιδιαίτερες αρχιτεκτονικές. Όλα αυτά είχαν σαν αποτέλεσμα, μια αυτόνομη εφαρμογή σε ερευνητικό επίπεδο, που θα μπορούσε να δώσει το έναυσμα για παρόμοιες και πιο αναπτυγμένες εφαρμογές και σε άλλους χώρους, αναγκαίους, για χαρτογράφηση.
URI: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18808
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Δ. Καλαθά.pdf17.86 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.