Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18819
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΠούλος, Γεώργιος-
dc.date.accessioned2023-10-18T10:41:36Z-
dc.date.available2023-10-18T10:41:36Z-
dc.date.issued2023-10-17-
dc.identifier.urihttp://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18819-
dc.description.abstractΑντικείμενο της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η εξέταση, σε επίπεδο προμελέτης, των ωφελειών της ηλεκτρικής διασύνδεσης ελλιμενιζόντων πλοίων στους Λιμενικούς Σταθμούς του Επιβατικού και Εμπορικού Λιμένα Πειραιά και η επιλογή της βέλτιστης τοπολογίας της εγκατάστασης στον κάθε Λιμενικό Σταθμό. Για το σκοπό αυτό, αρχικά θα εκτιμηθεί η υφιστάμενη κατάσταση στους Σταθμούς Ακτοπλοΐας και Κρουαζιέρας (Επιβατικός Λιμένας) και στους Σταθμούς Διακίνησης Οχημάτων και Εμπορευματοκιβωτίων (Εμπορικός Λιμένας). Η εκτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης περιλαμβάνει τον προσδιορισμό των πλοίων που επισκέπτονται το Λιμένα Πειραιά (τύπος και μέγεθος), τα δρομολόγια και τη διάρκεια ελλιμενισμού τους, τον υπολογισμό των ενεργειακών απαιτήσεων, των καταναλώσεων καυσίμων και των εκπομπών αέριων ρύπων. Η παραπάνω κατάσταση θα παρουσιαστεί ανά Σταθμό, οριοθετώντας έτσι το πρόβλημα προς επίλυση. Προκειμένου να υπολογιστούν τα ανωτέρω, θα χρησιμοποιηθούν σχετικές πληροφορίες και δεδομένα από την Ο.Λ.Π. Α.Ε., τις ακτοπλοϊκές εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο Λιμένα Πειραιά και από το Διαδίκτυο. Οι απαιτήσεις των πλοίων σε ισχύ κατά τον ελλιμενισμό τους καθώς και οι μέθοδοι που θα εφαρμοστούν για τους υπολογισμούς αντλήθηκαν κατά κύριο λόγο από την 4η IMO GHG Μελέτη του 2020, αλλά και από συναφή βιβλιογραφία. Μετά την εκτίμηση της υφιστάμενης κατάστασης, θα γίνει εισαγωγή στη μέθοδο της από στεριάς ηλεκτροδότησης πλοίων (Cold Ironing) και θα παρουσιαστούν οι προδιαγραφές και οι κανονισμοί που εφαρμόζονται, οι πιθανές τοπολογίες του συστήματος και το σύνολο του απαιτούμενου εξοπλισμού. Ακολούθως, θα εξεταστεί η εφαρμογή του Cold Ironing στους Σταθμούς του Επιβατικού και Εμπορικού Λιμένα Πειραιά, θα επιλεχθεί και κοστολογηθεί ο απαιτούμενος εξοπλισμός για την εγκατάσταση σε κάθε Σταθμό, θα παρουσιαστεί το κόστος λειτουργίας και συντήρησης του εξοπλισμού και οι ωφέλειες που προκύπτουν από την ηλεκτρική διασύνδεση, τόσο από τη μεριά ενός τυπικού πλοίου όσο και από τη μεριά της ακτής. Θα ακολουθήσει η αξιολόγηση της επένδυσης και θα εξεταστεί υπό ποιες προϋποθέσεις αυτή μπορεί να καταστεί επιθυμητή. Τέλος, θα εξεταστεί η διαχρονική εξέλιξη του ενεργειακού μείγματος στην Ελλάδα, καθώς αυτή διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στην αποτελεσματικότητα ενός συστήματος CI. Στο τελευταίο Κεφάλαιο θα δοθούν τα συμπεράσματα καθώς και προτάσεις για μελλοντικές επεκτάσεις των εγκαταστάσεων που παρουσιάστηκαν.en_US
dc.languageelen_US
dc.subjectCold Ironingen_US
dc.subjectShore Connectionen_US
dc.subjectAlternative Maritime Poweren_US
dc.subjectOnshore Power Supplyen_US
dc.subjectΗλεκτρική διασύνδεση πλοίωνen_US
dc.titleΗλεκτρική διασύνδεση πλοίων στον επιβατικό και εμπορικό λιμένα Πειραιά - Εκτίμηση των ενεργειακών απαιτήσεων και των ωφελειών και διερεύνηση της βέλτιστης τοπολογίας της εγκατάστασηςen_US
dc.description.pages143en_US
dc.contributor.supervisorΜατσόπουλος Γιώργοςen_US
dc.departmentΆλλοen_US
dc.description.notesΗλεκτρική διασύνδεση πλοίων στον επιβατικό και εμπορικό λιμένα Πειραιά.en_US
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες - M.Sc. Theses



Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.