Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18882
Title: Υπολογιστική Προσομοίωση Συστήματος Κατανομής Ροπής
Authors: Δημητρόπουλος, Βασίλειος
Γκόνος Ιωάννης
Keywords: Κατανομή Ροπής
Αλγόριθμος Κατανομής Ροπής
Δυναμική Οχημάτων
Μηχανική Οχημάτων
Αλγόριθμοι Διανομής Ισχύος
Βελτιστοποίηση Δυναμικής Οχήματος
Έλεγχος Ευστάθειας
Βελτίωση Επιδόσεων
Αποφυγή Εμποδίου
Ευελιξία
Ασφάλεια Οχήματος
Προγραμματιστική Γλώσσα Python
Torque Vectoring
Torque Vectoring Algorithm
Vehicle Dynamics
Automotive Engineering
Torque Distribution
Power Distribution Algorithms
Enhanced Vehicle Handling
Vehicle Dynamics Optimization
Stability Control
Cornering Performance
Obstacle Avoidance
Maneuverability
Vehicle Safety
Multi-Body Vehicle Model
Python Programming Language
Issue Date: 31-Oct-2023
Abstract: Αυτή η Διπλωματική Εργασία περιλαμβάνει την ανάπτυξη υπολογιστικού κώδικα προσομοίωσης ενός αλγορίθμου συστήματος κατανομής ροπής (Torque Vectoring) και την αξιολόγηση αυτού στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος. Για την ανάπτυξη του υπολογιστικού κώδικα χρησιμοποιήθηκε η προγραμματιστική γλώσσα Python. Το σύστημα του Torque Vectoring (TV) παίζει καίριο ρόλο στη βελτίωση της σταθερότητας, του ελέγχου και της ασφάλειας των οχημάτων. Η παρούσα έρευνα εξετάζει τα θεωρητικά θεμέλια του TV και την πρακτική του εφαρμογή στον τομέα της δυναμικής οχημάτων. Η μελέτη ξεκινά με την παρουσίαση ενός βασικού μοντέλου οχήματος, χρησιμοποιώντας το ως θεμελιώδη πλατφόρμα για όλες τις ακόλουθες διερευνήσεις. Έπειτα ακολουθεί εξέταση των αρχών και της μηχανικής του TV, συμπεριλαμβανομένων των πλεονεκτημάτων του και της πρακτικής εφαρμογής του στα σύγχρονα οχήματα. Σκοπός είναι η ανάλυση της φιλοσοφίας πίσω από το σύστημα κατανομής ροπής και των τρόπων με τους οποίους βελτιώνεται η κατανομή της διαθέσιμης ροπής του κινητήρα μεταξύ των τροχών για να ενισχύσει το κράτημα του οχήματος, τη σταθερότητα και τη συνολική απόδοση. Η έρευνα επεκτείνει τις συνεισφορές της, αναπτύσσοντας έναν αλγόριθμο TV και ενσωματώνοντας τον στο μοντέλο του οχήματος. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι ένα αποδοτικό εργαλείο που έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει τη συμπεριφορά των αυτοκινήτων σε ένα εύρος οδηγικών συνθηκών. Η αποτελεσματικότητα του αλγορίθμου δοκιμάζεται σε ελιγμούς με επιταχυνόμενη κίνηση, όπως στροφές και αποφυγή εμποδίων, καθένας εκ των οποίων εκτελείται με διάφορες αρχικές ταχύτητες. Τα αποτελέσματα αυτής της Διπλωματικής Εργασίας αποκαλύπτουν ότι η υλοποίηση του αλγορίθμου βελτιώνει σημαντικά τη δυνατότητα του οχήματος να αντιμετωπίζει προκλητικές και επικίνδυνες καταστάσεις, ενισχύοντας όχι μόνο τη σταθερότητα και την ευελιξία, αλλά και τη συνολική ασφάλεια. Καθώς εισερχόμαστε σε μια εποχή εξελισσόμενων τεχνολογιών στα οχήματα και αυξημένων απαιτήσεων για ασφάλεια, η έρευνα που παρουσιάζεται σε αυτή τη διατριβή κατέχει σημαντικό ρόλο στον προσδιορισμό του μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Εν κατακλείδι, η παρούσα έρευνα αποτελεί ακόμα ένα βήμα προς την προσπάθεια να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό των αλγορίθμων κατανομής ροπής για το όφελος της αυτοκινητοβιομηχανίας και του γενικού κοινού, οδηγώντας τελικά σε πιο ασφαλείς, αποδοτικές και ευχάριστες εμπειρίες οδήγησης.
URI: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18882
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dimitropoulos_Vassileios_Thesis_Torque_Vectoring_2023.pdfAn In-Depth Exploration of Vehicle Dynamics Enhancement through Torque Vectoring Technology6.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.