Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18882
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔημητρόπουλος, Βασίλειος-
dc.date.accessioned2023-11-03T06:08:24Z-
dc.date.available2023-11-03T06:08:24Z-
dc.date.issued2023-10-31-
dc.identifier.urihttp://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18882-
dc.description.abstractΑυτή η Διπλωματική Εργασία περιλαμβάνει την ανάπτυξη υπολογιστικού κώδικα προσομοίωσης ενός αλγορίθμου συστήματος κατανομής ροπής (Torque Vectoring) και την αξιολόγηση αυτού στη δυναμική συμπεριφορά του οχήματος. Για την ανάπτυξη του υπολογιστικού κώδικα χρησιμοποιήθηκε η προγραμματιστική γλώσσα Python. Το σύστημα του Torque Vectoring (TV) παίζει καίριο ρόλο στη βελτίωση της σταθερότητας, του ελέγχου και της ασφάλειας των οχημάτων. Η παρούσα έρευνα εξετάζει τα θεωρητικά θεμέλια του TV και την πρακτική του εφαρμογή στον τομέα της δυναμικής οχημάτων. Η μελέτη ξεκινά με την παρουσίαση ενός βασικού μοντέλου οχήματος, χρησιμοποιώντας το ως θεμελιώδη πλατφόρμα για όλες τις ακόλουθες διερευνήσεις. Έπειτα ακολουθεί εξέταση των αρχών και της μηχανικής του TV, συμπεριλαμβανομένων των πλεονεκτημάτων του και της πρακτικής εφαρμογής του στα σύγχρονα οχήματα. Σκοπός είναι η ανάλυση της φιλοσοφίας πίσω από το σύστημα κατανομής ροπής και των τρόπων με τους οποίους βελτιώνεται η κατανομή της διαθέσιμης ροπής του κινητήρα μεταξύ των τροχών για να ενισχύσει το κράτημα του οχήματος, τη σταθερότητα και τη συνολική απόδοση. Η έρευνα επεκτείνει τις συνεισφορές της, αναπτύσσοντας έναν αλγόριθμο TV και ενσωματώνοντας τον στο μοντέλο του οχήματος. Το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας είναι ένα αποδοτικό εργαλείο που έχει τη δυνατότητα να βελτιώσει τη συμπεριφορά των αυτοκινήτων σε ένα εύρος οδηγικών συνθηκών. Η αποτελεσματικότητα του αλγορίθμου δοκιμάζεται σε ελιγμούς με επιταχυνόμενη κίνηση, όπως στροφές και αποφυγή εμποδίων, καθένας εκ των οποίων εκτελείται με διάφορες αρχικές ταχύτητες. Τα αποτελέσματα αυτής της Διπλωματικής Εργασίας αποκαλύπτουν ότι η υλοποίηση του αλγορίθμου βελτιώνει σημαντικά τη δυνατότητα του οχήματος να αντιμετωπίζει προκλητικές και επικίνδυνες καταστάσεις, ενισχύοντας όχι μόνο τη σταθερότητα και την ευελιξία, αλλά και τη συνολική ασφάλεια. Καθώς εισερχόμαστε σε μια εποχή εξελισσόμενων τεχνολογιών στα οχήματα και αυξημένων απαιτήσεων για ασφάλεια, η έρευνα που παρουσιάζεται σε αυτή τη διατριβή κατέχει σημαντικό ρόλο στον προσδιορισμό του μέλλοντος της αυτοκινητοβιομηχανίας. Εν κατακλείδι, η παρούσα έρευνα αποτελεί ακόμα ένα βήμα προς την προσπάθεια να αξιοποιηθεί πλήρως το δυναμικό των αλγορίθμων κατανομής ροπής για το όφελος της αυτοκινητοβιομηχανίας και του γενικού κοινού, οδηγώντας τελικά σε πιο ασφαλείς, αποδοτικές και ευχάριστες εμπειρίες οδήγησης.en_US
dc.languageelen_US
dc.subjectΚατανομή Ροπήςen_US
dc.subjectΑλγόριθμος Κατανομής Ροπήςen_US
dc.subjectΔυναμική Οχημάτωνen_US
dc.subjectΜηχανική Οχημάτωνen_US
dc.subjectΑλγόριθμοι Διανομής Ισχύοςen_US
dc.subjectΒελτιστοποίηση Δυναμικής Οχήματοςen_US
dc.subjectΈλεγχος Ευστάθειαςen_US
dc.subjectΒελτίωση Επιδόσεωνen_US
dc.subjectΑποφυγή Εμποδίουen_US
dc.subjectΕυελιξίαen_US
dc.subjectΑσφάλεια Οχήματοςen_US
dc.subjectΠρογραμματιστική Γλώσσα Pythonen_US
dc.subjectTorque Vectoringen_US
dc.subjectTorque Vectoring Algorithmen_US
dc.subjectVehicle Dynamicsen_US
dc.subjectAutomotive Engineeringen_US
dc.subjectTorque Distributionen_US
dc.subjectPower Distribution Algorithmsen_US
dc.subjectEnhanced Vehicle Handlingen_US
dc.subjectVehicle Dynamics Optimizationen_US
dc.subjectStability Controlen_US
dc.subjectCornering Performanceen_US
dc.subjectObstacle Avoidanceen_US
dc.subjectManeuverabilityen_US
dc.subjectVehicle Safetyen_US
dc.subjectMulti-Body Vehicle Modelen_US
dc.subjectPython Programming Languageen_US
dc.titleΥπολογιστική Προσομοίωση Συστήματος Κατανομής Ροπήςen_US
dc.description.pages208en_US
dc.contributor.supervisorΓκόνος Ιωάννηςen_US
dc.departmentΤομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεωνen_US
dc.description.notesΗ κατανομή ροπής (Torque Vectoring) αποτελεί μια σημαντική τεχνολογική προσέγγιση στον τομέα της οδικής συμπεριφοράς και της δυναμικής των οχημάτων. Στον πυρήνα της τεχνολογίας αυτής βρίσκεται η ικανότητα ενός οχήματος να ελέγχει και να ρυθμίζει την κατανομή της ροπής μεταξύ των τροχών, προσφέροντας έτσι βελτιωμένο κράτημα κατά την οδήγηση. Αυτή η τεχνολογία αποτελεί το κέντρο του εξελισσόμενου κλάδου των αυτοκινήτων και διευρύνει τα όρια της οδικής ασφάλειας, της ευελιξίας και της απόδοσης. Ο βασικός σκοπός του Torque Vectoring (TV) είναι η κατανομή της ροπής μεταξύ των τροχών, εξασφαλίζοντας ότι ο καθένας επιλαμβάνεται του κατάλληλου μεριδίου ανάλογα με την κατάσταση του οδοστρώματος και τις απαιτήσεις της οδήγησης. Αυτό επιτυγχάνεται μέσω της προηγμένης χρήσης των διαφορικών, των φρένων και των κινητήρων, καθώς και μέσω συστημάτων ελέγχου και αισθητήρων. Το TV μπορεί να προσαρμοστεί δυναμικά κατά την οδήγηση, λαμβάνοντας υπόψη παράγοντες όπως την ταχύτητα, την επιτάχυνση, το ρυθμό εκτροπής του οχήματος και άλλες παραμέτρους. Το σύστημα αυτό βρίσκει εφαρμογή σε ποικιλία οχημάτων, από τα καθημερινά, μέχρι τα αυτοκίνητα υψηλής απόδοσης και τα αγωνιστικά και μπορεί να βελτιώσει την πρόσφυση και την απόδοση στις στροφές. Σε συνθήκες κακοκαιρίας ή απώλειας ελέγχου, μπορεί να συμβάλλει στην ευστάθεια και στην αποφυγή επικίνδυνων καταστάσεων. Η τεχνολογία της κατανομής ροπής συνεχίζει να εξελίσσεται, προσφέροντας νέες δυνατότητες για τη βελτίωση των επιδόσεων των οχημάτων και την αύξηση της οδικής ασφάλειας. Η κατανόηση της λειτουργίας της αποτελεί κρίσιμη προϋπόθεση για την εξέλιξη και την εφαρμογή της στην επόμενη γενιά των οχημάτων.en_US
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Dimitropoulos_Vassileios_Thesis_Torque_Vectoring_2023.pdfAn In-Depth Exploration of Vehicle Dynamics Enhancement through Torque Vectoring Technology6.14 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.