Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18883
Title: Ανάπτυξη λογισμικού υποβοήθησης διδασκαλίας
Authors: Αντωνάτος, Αντώνιος
Αναγνωστόπουλος Ιωάννης
Keywords: Ανατροφοδότηση διδάσκοντα
Αξιολόγηση μαθήματος
Σχεσιακή βάση δεδομένων
Διαδικτυακή Εφαρμογή
Issue Date: 18-Jan-2023
Abstract: Ο ρόλος του εκπαιδευτικού είναι πολύ σημαντικός για μία αποτελεσματική διδασκαλία, μέσω της οποίας επιτυγχάνονται οι διδακτικοί στόχοι που τίθενται κάθε φορά από τον ίδιο αλλά και γενικότερα από το εκπαιδευτικό σύστημα. Η επιλογή του κατάλληλου εκπαιδευτικού υλικού και ο σχεδιασμός του με τρόπο, ώστε να επιτυγχάνονται οι διδακτικοί στόχοι αποτελούν καίρια ζητήματα, τα οποία έχει να αντιμετωπίσει ο εκπαιδευτικός. Πρόκειται για μία πολύπλοκη διαδικασία, η οποία μεταξύ άλλων εξαρτάται και από το βαθμό κατανόησης της διδακτέας ύλης, από τους διδασκόμενους. Ωστόσο, πολλές φορές ο εκπαιδευτικός δε μπορεί να γνωρίζει το κατά πόσο οι διδασκόμενοι έχουν κατανοήσει το εκπαιδευτικό υλικό που μόλις έχει παραδοθεί. Στην παρούσα διπλωματική εργασία μελετάται το πως η χρήση της τεχνολογίας μπορεί να βελτιώσει την επικοινωνία μεταξύ διδάσκοντα και διδασκομένου, ώστε να μπορεί ο διδάσκων να γνωρίζει αν οι διδασκόμενοι έχουν κατανοήσει τη διδαχθείσα ύλη. Για το λόγο αυτό, αναπτύχθηκε η εφαρμογή «Ανάπτυξη λογισμικού υποβοήθησης διδασκαλίας», η οποία διαθέτει λειτουργίες λήψης, αποθήκευσης και επεξεργασίας, των δεδομένων που σχετίζονται με το βαθμό κατανόησης του εκπαιδευτικού υλικού από τους μαθητές. Επιπλέον, η εφαρμογή περιλαμβάνει και ένα διαδραστικό περιβάλλον διεπαφής για μία βασική αποτύπωση των δεδομένων σε διαφορετικά μεταξύ τους διαγράμματα ώστε να αποτυπώνεται όσο το δυνατόν καλύτερα όλη η πληροφορία που αφορά την κατανόηση του μαθήματος από τους διδασκόμενους. Βασικό κομμάτι της εργασίας αποτελεί η ανάπτυξη μεθόδων, για την συλλογή και αποθήκευση των δεδομένων που αφορούν την κατανόηση του μαθήματος σε πραγματικό χρόνο, παρέχοντας ταυτόχρονα και τη δυνατότητα διατήρησης παρελθοντικών στοιχείων. Με το τρόπο αυτό, ο διδάσκων λαμβάνει μία χρήσιμη ανατροφοδότηση από τους διδασκόμενους, στο οποίο μπορεί να βασιστεί ώστε να προσαρμόσει τις εκπαιδευτικές του τεχνικές καθώς και να τροποποιήσει το εκπαιδευτικό του υλικό, με τρόπο που να γίνεται καλύτερα αντιληπτό. Στην παρούσα εργασία διενεργείται μία εικονική περίπτωση μελέτης (case study), μέσα από την οποία εμφανίζεται η σημασία της αξιοποίησης των δεδομένων που αντλούνται από την εφαρμογή, στην βελτίωση της αποτελεσματικότητας της διδασκαλίας του εκπαιδευτικού. Τέλος, παρουσιάζονται όλα τα στοιχεία της εφαρμογής, όπως το περιβάλλον των χρηστών (διδάσκων – διδασκόμενος), η αρχιτεκτονική της εφαρμογής και ο τρόπος λειτουργίας της. Παράλληλα ως απόρροια των συμπερασμάτων του case study, περιγράφονται οι επόμενοι στόχοι, τόσο για την επέκταση της εφαρμογής όσο και για την χρήση της σε πραγματικές συνθήκες.
URI: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18883
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες - M.Sc. Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟΥ ΥΠΟΒΟΗΘΗΣΗΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ.pdf2.32 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.