Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18930
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔουκίδη, Αγγελική-Ελένη-
dc.date.accessioned2023-11-21T06:33:23Z-
dc.date.available2023-11-21T06:33:23Z-
dc.date.issued2023-11-10-
dc.identifier.urihttp://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/18930-
dc.description.abstractΟ Χορός είναι μια μορφή τέχνης, μια αντανάκλαση συναισθημάτων και ιδεών στην κίνηση του σώματος. Αποτελούσε ανέκαθεν ένα μέσο επικοινωνίας και ανταλλαγής, μεταβίβασης γνώσεων και εθιμοτυπικών παραδόσεων, αλλά και συνάμα ψυχαγωγίας των ανθρώπων όλων των κοινωνιών. Ανάμεσα στα πολυάριθμα είδη χορών που υπάρχουν, ωστόσο, ξεχωρίζει ο Ελληνικός Παραδοσιακός Χορός, μια πολιτισμική κληρονομιά ανεκτίμητης αξίας που καθρεφτίζει την ελληνική κουλτούρα και διασφαλίζει τη διατήρηση της διαφορετικότητας σε μια περίοδο πολιτισμικής ομογενοποίησης. Για τη μετάδοσή του, όμως, από γενιά σε γενιά, αναγκαία κρίνεται η ύπαρξη γραπτών τεκμηρίων, με άλλα λόγια, η καταγραφή του. Ανά τα χρόνια, έχουν δημιουργηθεί διαφορετικά συστήματα σημειογραφίας της χορευτικής κίνησης, σε μια προσπάθεια όσο το δυνατόν ακριβέστερης αποτύπωσής της στο χαρτί. Αυτές οι αλληλουχίες κινήσεων που πλέον, στην πλειοψηφία τους, συντάσσονται και διατηρούνται σε ψηφιακή μορφή, ονομάζονται κινησιογράμματα. Παρά τις ραγδαίες εξελίξεις στον τομέα της τεχνολογίας, τα τελευταία μόνο χρόνια η επιστημονική κοινότητα αναγνωρίζει τη σπουδαιότητα και στρέφει το ενδιαφέρον της προς τη μελέτη της καταγραφής του χορού. Πράγματι, αποτελεί ένα πεδίο που βρίσκεται σε φάση εξέλιξης, με εκτεταμένες μελέτες και νέα, πρωτοποριακά πειράματα να λαμβάνουν χώρα σε παγκόσμιο επίπεδο. Με τις σύγχρονες τεχνικές Βαθιάς Μάθησης, δε, να ξεπερνούν κάθε προσδοκία και αξιοποιώντας τις απύθμενες δυνατότητες που μας προσφέρουν, φαίνεται να ανοίγει ο δρόμος προς περαιτέρω εμβάθυνση, ανάλυση και επεξεργασία των κινησιογραμμάτων, τα οποία, βέβαια, αποτελούν ακόμη μεγάλη πρόκληση για τους ειδικούς λόγω της πολυπλοκότητάς τους. Στην παρούσα διπλωματική εργασία, σε μια προσπάθεια σύνδεσης των επιστημονικών πεδίων της Βαθιάς Μάθησης με τη Σημειογραφία του Χορού, μελετάται ο διαχωρισμός σε συστάδες κινησιογραμμάτων που αναπαριστούν παραδοσιακούς χορούς της Ελλάδας, ανάλογα με την κατηγορία του χορού στην οποία ανήκουν. Αρχικά, γίνεται κατάλληλη προεπεξεργασία των δεδομένων, έτσι ώστε αυτά να χρησιμοποιηθούν σαν είσοδος σε οχτώ διαφορετικές αρχιτεκτονικές Συνελικτικών Νευρωνικών Δικτύων, οι οποίες λειτουργούν ως εξαγωγείς των χρήσιμων χαρακτηριστικών τους. Ακολουθούν τεχνικές μείωσης της διαστατικότητάς τους, ώστε τα στοιχεία αυτά να τροφοδοτηθούν σε αλγόριθμο Συσταδοποίησης, ο οποίος αποφέρει και τα τελικά αποτελέσματα. Η έρευνα ολοκληρώνεται με επιλογή των βέλτιστων αρχιτεκτονικών βάσει της αξιολόγησης των πειραμάτων.en_US
dc.languageelen_US
dc.subjectΣημειογραφία Χορευτικής Κίνησηςen_US
dc.subjectDance Notationen_US
dc.subjectΚινησιόγραμμαen_US
dc.subjectKinetogramen_US
dc.subjectΠαρτιτούρα Χορούen_US
dc.subjectDance Scoreen_US
dc.subjectΕλληνικός Παραδοσιακός Χορόςen_US
dc.subjectGreek Folk Danceen_US
dc.subjectΣυσταδοποίησηen_US
dc.subjectClusteringen_US
dc.subjectΒαθιά Μάθησηen_US
dc.subjectDeep Learningen_US
dc.subjectμη Επιβλεπόμενη Μηχανική Μάθησηen_US
dc.subjectUnsupervised Machine Learningen_US
dc.subjectΣυνελικτικά Νευρωνικά Δίκτυαen_US
dc.subjectConvolutional Neural Networksen_US
dc.subjectΜεταφορά Μάθησηςen_US
dc.subjectTransfer Learningen_US
dc.titleΣυσταδοποίηση Κινησιογραμμάτων Ελληνικού Παραδοσιακού Χορού με χρήση τεχνικών Βαθιάς Μάθησηςen_US
dc.description.pages167en_US
dc.contributor.supervisorΣταφυλοπάτης Ανδρέας-Γεώργιοςen_US
dc.departmentΤομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστώνen_US
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
dip_thesis_aggelina_doukidi.pdfΣυσταδοποίηση Κινησιογραμμάτων Ελληνικού Παραδοσιακού Χορού με χρήση τεχνικών Βαθιάς Μάθησης5.4 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.