Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19052
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚυριακίδης, Δημήτριος-
dc.date.accessioned2024-04-04T14:41:44Z-
dc.date.available2024-04-04T14:41:44Z-
dc.date.issued2024-04-04-
dc.identifier.urihttp://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19052-
dc.description.abstractΤα συστήματα αυτόνομης οδήγησης (ADS) και υποβοήθησης οδηγού (ADAS) που ενσωματώνονται στα σύγχρονα αυτοκίνητα υποβάλλονται σε εικονικές δοκιμές προτού κριθούν υπό πραγματικές συνθήκες οδήγησης. Η εικονική δοκιμή πραγματοποιείται εκτελώντας σενάρια με την χρήση υπολογιστικών προσομοιώσεων, που περιλαμβάνουν οχήματα, περιβάλλον και κυκλοφοριακή ροή. Αυτή η μέθοδος συμβαδίζει με τις καθιερωμένες πρακτικές στον έλεγχο ηλεκτρονικών συστημάτων και έργων λογισμικού. Υποβάλλει το σύστημα οδήγησης σε συνήθεις αλλά και εξειδικευμένες κυκλοφοριακές καταστάσεις, προκειμένου να αξιολογήσει την αντίληψή του για το περιβάλλον και την ικανότητά του στην λήψη αποφάσεων, να επικυρώσει την ασφάλεια και να εντοπίσει τους περιορισμούς του. Η προσέγγιση αυτή αντιμετωπίζει δύο κύριες προκλήσεις: αφ’ ενός την συγκέντρωση ενός εκτενούς καταλόγου τύπων σεναρίων που περιλαμβάνει όλες τις συνθήκες που ενδέχεται να αντιμετωπίσει το αυτόματο σύστημα υπό εξέταση και αφ’ ετέρου την κλιμάκωση των δοκιμών με στόχο τον αξιόπιστο έλεγχο της ασφάλειας, ερευνώντας κρίσιμες περιπτώσεις των σεναρίων. Σημαντικό μέρος της έρευνας από την αυτοκινητοβιομηχανία επικεντρώνεται στην δεύτερη πρόκληση, ενώ έχουν γίνει σημαντικά βήματα προς την αντιμετώπιση της πρώτης. Τα πλέον διαδεδομένα πρότυπα αναπαράστασης οδικών δικτύων και σεναρίων σε προσομοιωτή είναι τα OpenDRIVE και OpenSCENARIO. Σκοπός της διπλωματικής εργασίας είναι η χρήση του γραφικού εργαλείου RoadRunner για την συγγραφή ολοκληρωμένων σεναρίων και στην συνέχεια η εκτέλεση αυτών στον προσομοιωτή οδήγησης CARLA. Μελετώνται και σχεδιάζονται στο RoadRunner δύο είδη σεναρίων βάσει συγκεκριμένων προδιαγραφών και κατασκευάζονται οι απαραίτητοι για αυτά χάρτες. Το πρώτο είδος αφορά δυνητικώς επικίνδυνο ελιγμό cut-in σε αυτοκινητόδρομο και το δεύτερο εξετάζει μία αυτοκινητοπομπή σε κυκλικό κόμβο. Επιπλέον αξιοποιείται η κατάλληλη προγραμματιστική διεπαφή του RoadRunner για την αυτοματοποίηση της παραγωγής παραλλαγών του σεναρίου cut-in. Ύστερα αναλύεται η διαδικασία μεταφοράς και εκτέλεσης των σεναρίων αυτών στον προσομοιωτή CARLA, τονίζοντας σε κάθε στάδιο τον βαθμό συμβατότητας μεταξύ των δύο εφαρμογών. Τελικώς αποτιμάται η επάρκεια του RoadRunner ως προς τον σχεδιασμό χαρτών και σεναρίων και του CARLA ως προς την δυνατότητα εκτέλεσης αυτών των παραχθέντων σεναρίων και διαπιστώνεται ότι ο συνδυασμός των εργαλείων εμφανίζει ικανοποιητικά αλλά όχι ιδανικά επίπεδα διαλειτουργικότητας.en_US
dc.languageelen_US
dc.subjectΑυτόνομη Οδήγησηen_US
dc.subjectΠροσομοιωτής Οδήγησηςen_US
dc.subjectΣενάριαen_US
dc.subjectRoadRunneren_US
dc.subjectCARLAen_US
dc.subjectOpenDRIVEen_US
dc.subjectOpenSCENARIOen_US
dc.titleΔημιουργία Σεναρίων και Οδικών Χαρτών για τον Προσομοιωτή Οδήγησης CARLA με το Γραφικό Εργαλείο RoadRunneren_US
dc.description.pages75en_US
dc.contributor.supervisorΤσανάκας Παναγιώτηςen_US
dc.departmentΤομέας Τεχνολογίας Πληροφορικής και Υπολογιστώνen_US
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
03117077.pdf57.97 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.