Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19560
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΚόρακας, Ευστάθιος-
dc.date.accessioned2025-03-18T19:25:33Z-
dc.date.available2025-03-18T19:25:33Z-
dc.date.issued2025-03-12-
dc.identifier.urihttp://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19560-
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τον σχεδιασμό και την υλοποίηση ενός εργα στηριακού δυναμομέτρου που προορίζεται για τη μέτρηση και την ανάλυση των χαρακτηριστικών συστημάτων ηλεκτρικής κίνησης. Το έργο περιλαμβάνει τη θεωρητική ανάλυση και τη πρακτι κή εφαρμογή των ηλεκτρονικών ισχύος και των ηλεκτρικών μηχανών κίνησης, καθώς και την ανάπτυξη και δοκιμή ελεγκτών για τη βελτιστοποίηση της λειτουργίας τους. Αρχικά, αναλύονται οι βασικές αρχές των ηλεκτρονικών ισχύος, εστιάζοντας στους DC-DC μετατροπείς πλήρους γέφυρας και στους τριφασικούς αντιστροφείς. Παρουσιάζονται οι αρχές λειτουργίας τους, οι τεχνικές διαμόρφωσης PWM και οι εφαρμογές τους σε συστήματα ελέγχου ταχύτητας ηλεκτρικών κινητήρων. Στην συνέχεια, εξετάζεται η αρχή λειτουργίας της μηχανής συνεχούς ρεύματος, το δυναμικό μοντέλο της και οι παράμετροι που την επηρεάζουν. Αναλύονται τα συστήματα ελέγχου, όπως οι ελεγκτές ρεύματος και ταχύτητας, και παρουσιάζεται η διαδικασία σχεδίασης και υλοποίησης των ελεγκτών. Ακολουθεί η ανάλυση της λειτουργίας της επαγωγικής μηχανής, μια λεπτομερής περιγραφή του δυναμικού της μοντέλου και μια γενική αναφορά στα τριφασικά συστήματα ισχύος. Παρουσι άζεται η διανυσματική μέθοδος ελέγχου, η οποία επιτρέπει την ακριβή ρύθμιση της λειτουργίας της μηχανής. Με βάση όλα τα παραπάνω, επιτυγχάνεται ο σχεδιασμός του ηλεκτρικού δυναμομέτρου τόσο σε επίπεδο προσομοίωσης όσο και σε φυσικό σύστημα. Γίνεται περιγραφή της συνδεσμολογίας του συστήματος και οι απαιτήσεις για τη μέτρηση ροπής και ταχύτητας. Παρουσιάζονται οι ελεγκτές που χρησιμοποιούνται για τη ρύθμιση της ταχύτητας και της ροπής, καθώς και η διαδικασία εκκίνησης του συστήματος. Υπολογίζονται οι χάρτες λειτουργίας κάθε μηχανής, αλλά και του συνολικού συστήματος με βάση τον αλγόριθμο MTPV. Ακόμα, αναφέρεται το σύστημα επικοινωνίας CAN bus για τη λήψη της μέτρησης της ταχύτητας περιστροφής σε όλους τους ελεγκτές. Τέλος, περιγράφονται οι μετρήσεις που πραγματοποιήθηκαν για την αξιολόγηση της απόδοσης του δυναμομέτρου. Αναλύονται οι μετρήσεις ταχύτητας και ρεύματος, καθώς και η δυναμική συμπεριφορά των μηχανών κατά τη διάρκεια των δοκιμών. Παρουσιάζονται τα αποτελέσματα των πειραμάτων, οι παρατηρήσεις σχετικά με τη συμπεριφορά των ελεγκτών και οι επιπτώσεις των απωλειών στο πραγματικό σύστημα. Οι προσομοιώσεις πραγματοποιήθηκαν στο περιβάλλον Plecs, ενώ οι κυματομορφές που παρου σιάζονται, πραγματοποιήθηκαν σε προγραμματιστικό περιβάλλον python.en_US
dc.languageelen_US
dc.subjectΔυναμόμετροen_US
dc.subjectDynamometeren_US
dc.subjectΗλεκτρική Κίνησηen_US
dc.subjectElectric Drivesen_US
dc.subjectΗλεκτρικές Μηχανέςen_US
dc.subjectElectric Machinesen_US
dc.subjectΗλεκτρονικά Ισχύοςen_US
dc.subjectPower Electronicsen_US
dc.subjectΈλεγχος Ηλεκτρικών Μηχανώνen_US
dc.subjectControl of Electric Drivesen_US
dc.titleΣχεδιασμός και Υλοποίηση Εργαστηριακού Δυναμομέτρου για Συστήματα Ηλεκτρικής Κίνησηςen_US
dc.description.pages95en_US
dc.contributor.supervisorΑντωνόπουλος Αντώνιοςen_US
dc.departmentΤομέας Ηλεκτρικής Ισχύοςen_US
Appears in Collections:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Thesis.pdf6.23 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.