Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19732
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorΔρίτσας, Αντώνιος-
dc.date.accessioned2025-07-16T09:31:49Z-
dc.date.available2025-07-16T09:31:49Z-
dc.date.issued2025-07-02-
dc.identifier.urihttp://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19732-
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική εργασία πραγματεύεται τη βελτιστοποίηση της χωροθέτησης και της κατανομής του ηλεκτρικού φορτίου στους σταθμούς φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κατά μήκος του Ελληνικού Δικτύου Αυτοκινητοδρόμων, με γνώμονα τη συμμόρφωση στις απαιτήσεις του νέου ευρωπαϊκού κανονιστικού πλαισίου, όπως αυτό διαμορφώθηκε μέσα από την υποχρεωτική εφαρμογή του Κανονισμού (ΕΕ) 2023/1804 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για την ανάπτυξη υποδομών εναλλακτικών καυσίμων (AFIR), σε όλες τις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Αρχικά γίνεται μια αναφορά στην προσπάθεια της Ε.Ε. για την απανθρακοποίηση και την πράσινη μετάβαση της Ευρώπης μέσω της Πράσινης Συμφωνίας. Στο πλαίσιο αυτό γίνεται μία συνοπτική αναφορά στη χρήση του υδρογόνου ως εναλλακτικό καύσιμο και στην υπεροχή της ηλεκτροκίνησης έναντι αυτού. Στη συνέχεια γίνεται περιγραφή της υφιστάμενης κατάστασης της ηλεκτροκίνησης στις χώρες της Ε.Ε. και των στρατηγικών που ακολουθούνται για την αύξηση της διείσδυσής της στην αγορά. Ακολουθεί η εξειδίκευση της δέσμης μέτρων «Fit for 55», στις Μεταφορές με στόχο την Πράσινη Μετάβαση, η περιγραφή της κατάστασης των υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους αυτοκινητόδρομους της Ε.Ε., των εννοιών του Διευρωπαϊκού Δικτύου Μεταφορών (ΔΕΔ-Μ) και των Ευρωπαϊκών Διαδρόμων Μεταφορών με εστίαση στις Ελληνικές πτυχές αυτών. Στο κύριο σώμα της εργασίας παρουσιάζεται αναλυτικά η κατάσταση των υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτροκίνητων οχημάτων στους υφιστάμενους Ελληνικούς αυτοκινητόδρομους και στη συνέχεια γίνεται λεπτομερής καταγραφή της χωροθέτησης, λεπτομερής ανάλυση της κατανομής του ηλεκτρικού φορτίου, στους σταθμούς φόρτισης και έλεγχος συμμόρφωσης ως προς τον νέο κανονισμό (ΕΕ) 2023/1804, για τα εναλλακτικά καύσιμα (AFIR), ακολουθώντας επαναληπτική μέθοδο, όπως αυτή περιγράφεται σε σχετικό διάγραμμα ροής τύπου ΒΡΜΝ. Η μελέτη επικεντρώνεται στα ελαφρά οχήματα και στους οδικούς άξονες του Ελληνικού δικτύου αυτοκινητοδρόμων, που αποτελούν τμήματα του κεντρικού και του εκτεταμένου κεντρικού ΔΕΔ-Μ. Τέλος, γίνεται αποτίμηση της έρευνας, των σχετικών ευρημάτων και προτείνονται παρεμβάσεις για την περαιτέρω υποστήριξη της ηλεκτροκίνησης και της βιώσιμης κινητικότητας στη χώρα, καθώς και για την έγκαιρη επίτευξη των ευρωπαϊκών στόχων.en_US
dc.languageelen_US
dc.subjectΗλεκτροκίνησηen_US
dc.subjectΤαχεία Φόρτισηen_US
dc.subjectΤαχυφορτιστέςen_US
dc.subjectΣταθμοί Φόρτισηςen_US
dc.subjectΣημεία Φόρτισηςen_US
dc.subjectΕ.Μ.Η.Κ.en_US
dc.subjectΔΕΔ-Μen_US
dc.subjectΤΕΝ-Τen_US
dc.subjectΥποδομές Επαναφόρτισηςen_US
dc.subjectAFIRen_US
dc.titleΑνάλυση των υποδομών φόρτισης ελαφρών ηλεκτροκίνητων οχημάτων στο Ελληνικό Δίκτυο αυτοκινητοδρόμων και προσαρμογή στο Ευρωπαϊκό Κανονιστικό Πλαίσιοen_US
dc.description.pages110en_US
dc.contributor.supervisorΜαρινάκης Ευάγγελοςen_US
dc.departmentΆλλοen_US
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες - M.Sc. Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Αντώνης Δρίτσας_Διπλωματική Εργασία.pdf2.73 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.