Please use this identifier to cite or link to this item:
http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19805
Title: | Συλλογή και ανάλυση δεδομένων για τη βέλτιστη τοποθέτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων |
Authors: | Χριστοδουλάκης, Εμμανουήλ Σπηλιώτης Ευάγγελος |
Keywords: | ηλεκτροκίνηση φορτιστές χωροθέτηση υποδομές πολυκριτήρια TOPSIS Entropy κινητικότητα γεωκωδικοποίηση απανθρακοποίηση |
Issue Date: | 16-Oct-2025 |
Abstract: | Η παρούσα διπλωματική αναπτύσσει ένα δεδομενοκεντρικό πλαίσιο για τη βέλτιστη χωροθέτηση δημόσιων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, συνδυάζοντας ετερογενή σύνολα δεδομένων και πολυκριτήρια ανάλυση αποφάσεων. Στη βάση δεδομένων περιλαμβάνονται υφιστάμενοι φορτιστές, καθώς και κατηγορίες σημείων ενδιαφέροντος και τουριστικών καταλυμάτων που αποτυπώνουν την τουριστική πίεση και την πραγματική ζήτηση. Η ροή εξαγωγής και προεπεξεργασίας υλοποιήθηκε με αυτοματοποιημένες ρουτίνες σε Python, εξασφαλίζοντας επαναληψιμότητα και ιχνηλασιμότητα στη συλλογή, τον καθαρισμό, τη γεωκωδικοποίηση και την απο-διπλοκαταγραφή. Η διασταύρωση ανεξάρτητων πηγών και ο τυποποιημένος εμπλουτισμός των χαρακτηριστικών επιτρέπουν μια συνεκτική βάση για συγκρίσεις μεταξύ γειτονιών. Η ανάλυση πραγματοποιείται σε δύο χωρικές κλίμακες α)ανά ταχυδρομικό κώδικα και β)ανά γειτονιά, ώστε να αποτυπωθούν τόσο οι διοικητικές ενότητες όσο και οι μικροκλίμακες ζήτησης της πόλης. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει μετασχηματισμό και κανονικοποίηση κριτηρίων, υπολογισμό συντελεστών βαρύτητας με τη μέθοδο Entropy και τελική κατάταξη μέσω TOPSIS, παρέχοντας διαφανή σύνθεση ετερογενών πληροφοριών σε έναν πρακτικό δείκτη εγγύτητας προς την ιδανική λύση. Διενεργούνται έλεγχοι ευαισθησίας στα βάρη και εναλλακτικές δοκιμές κανονικοποίησης, ώστε τα αποτελέσματα να παραμένουν σταθερά σε λογικές μεταβολές παραδοχών. Τα αποτελέσματα αποδίδονται ως ιεραρχήσεις υποψηφίων περιοχών, αναδεικνύοντας προτεραιότητες χωροθέτησης, πιθανά κενά κάλυψης και ευκαιρίες συνεγκατάστασης με υπάρχουσες δημοτικές ή κοινωφελείς υποδομές. Η προσέγγιση επιτρέπει στοχευμένη εξειδίκευση ανά τυπολογία ζήτησης, ενώ τα παραγόμενα ευρήματα μπορούν να υποστηρίξουν πιλοτικές αναπτύξεις με σαφώς μετρήσιμους στόχους απόδοσης και πρόσβασης. Η μεθοδολογική προσέγγιση της εργασίας προσφέρει χρήσιμο εργαλείο για τον τεκμηριωμένο σχεδιασμό υποδομών ηλεκτροκίνησης, ενισχύοντας τη λήψη αποφάσεων σε επίπεδο πολιτικής και στρατηγικής. Η συμβολή της στη σχετική βιβλιογραφία έγκειται στη δυνατότητα αποδοτικής χωρικής κατανομής των πόρων και αποφυγής ανισοτήτων κάλυψης, με πλήρως αναπαραγώγιμη διαδικασία και σαφείς κανόνες διαφάνειας. Επιπλέον, η ίδια προσέγγιση μπορεί να προσαρμοστεί και να εφαρμοστεί σε ευρύτερα γεωγραφικά ή θεματικά πεδία, συμπεριλαμβανομένης της πανελλαδικής κλίμακας. |
URI: | http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19805 |
Appears in Collections: | Διπλωματικές Εργασίες - Theses |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Thesis final.pdf | 3.63 MB | Adobe PDF | View/Open |
Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.