Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19805
Πλήρες αρχείο μεταδεδομένων
Πεδίο DC ΤιμήΓλώσσα
dc.contributor.authorΧριστοδουλάκης, Εμμανουήλ-
dc.date.accessioned2025-10-17T06:26:13Z-
dc.date.available2025-10-17T06:26:13Z-
dc.date.issued2025-10-16-
dc.identifier.urihttp://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19805-
dc.description.abstractΗ παρούσα διπλωματική αναπτύσσει ένα δεδομενοκεντρικό πλαίσιο για τη βέλτιστη χωροθέτηση δημόσιων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, συνδυάζοντας ετερογενή σύνολα δεδομένων και πολυκριτήρια ανάλυση αποφάσεων. Στη βάση δεδομένων περιλαμβάνονται υφιστάμενοι φορτιστές, καθώς και κατηγορίες σημείων ενδιαφέροντος και τουριστικών καταλυμάτων που αποτυπώνουν την τουριστική πίεση και την πραγματική ζήτηση. Η ροή εξαγωγής και προεπεξεργασίας υλοποιήθηκε με αυτοματοποιημένες ρουτίνες σε Python, εξασφαλίζοντας επαναληψιμότητα και ιχνηλασιμότητα στη συλλογή, τον καθαρισμό, τη γεωκωδικοποίηση και την απο-διπλοκαταγραφή. Η διασταύρωση ανεξάρτητων πηγών και ο τυποποιημένος εμπλουτισμός των χαρακτηριστικών επιτρέπουν μια συνεκτική βάση για συγκρίσεις μεταξύ γειτονιών. Η ανάλυση πραγματοποιείται σε δύο χωρικές κλίμακες α)ανά ταχυδρομικό κώδικα και β)ανά γειτονιά, ώστε να αποτυπωθούν τόσο οι διοικητικές ενότητες όσο και οι μικροκλίμακες ζήτησης της πόλης. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει μετασχηματισμό και κανονικοποίηση κριτηρίων, υπολογισμό συντελεστών βαρύτητας με τη μέθοδο Entropy και τελική κατάταξη μέσω TOPSIS, παρέχοντας διαφανή σύνθεση ετερογενών πληροφοριών σε έναν πρακτικό δείκτη εγγύτητας προς την ιδανική λύση. Διενεργούνται έλεγχοι ευαισθησίας στα βάρη και εναλλακτικές δοκιμές κανονικοποίησης, ώστε τα αποτελέσματα να παραμένουν σταθερά σε λογικές μεταβολές παραδοχών. Τα αποτελέσματα αποδίδονται ως ιεραρχήσεις υποψηφίων περιοχών, αναδεικνύοντας προτεραιότητες χωροθέτησης, πιθανά κενά κάλυψης και ευκαιρίες συνεγκατάστασης με υπάρχουσες δημοτικές ή κοινωφελείς υποδομές. Η προσέγγιση επιτρέπει στοχευμένη εξειδίκευση ανά τυπολογία ζήτησης, ενώ τα παραγόμενα ευρήματα μπορούν να υποστηρίξουν πιλοτικές αναπτύξεις με σαφώς μετρήσιμους στόχους απόδοσης και πρόσβασης. Η μεθοδολογική προσέγγιση της εργασίας προσφέρει χρήσιμο εργαλείο για τον τεκμηριωμένο σχεδιασμό υποδομών ηλεκτροκίνησης, ενισχύοντας τη λήψη αποφάσεων σε επίπεδο πολιτικής και στρατηγικής. Η συμβολή της στη σχετική βιβλιογραφία έγκειται στη δυνατότητα αποδοτικής χωρικής κατανομής των πόρων και αποφυγής ανισοτήτων κάλυψης, με πλήρως αναπαραγώγιμη διαδικασία και σαφείς κανόνες διαφάνειας. Επιπλέον, η ίδια προσέγγιση μπορεί να προσαρμοστεί και να εφαρμοστεί σε ευρύτερα γεωγραφικά ή θεματικά πεδία, συμπεριλαμβανομένης της πανελλαδικής κλίμακας.en_US
dc.languageelen_US
dc.subjectηλεκτροκίνησηen_US
dc.subjectφορτιστέςen_US
dc.subjectχωροθέτησηen_US
dc.subjectυποδομέςen_US
dc.subjectπολυκριτήριαen_US
dc.subjectTOPSISen_US
dc.subjectEntropyen_US
dc.subjectκινητικότηταen_US
dc.subjectγεωκωδικοποίησηen_US
dc.subjectαπανθρακοποίησηen_US
dc.titleΣυλλογή και ανάλυση δεδομένων για τη βέλτιστη τοποθέτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτωνen_US
dc.description.pages108en_US
dc.contributor.supervisorΣπηλιώτης Ευάγγελοςen_US
dc.departmentΤομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεωνen_US
Εμφανίζεται στις συλλογές:Διπλωματικές Εργασίες - Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο Περιγραφή ΜέγεθοςΜορφότυπος 
Thesis final.pdf3.63 MBAdobe PDFΕμφάνιση/Άνοιγμα


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.