Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο:
http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19805
Πλήρες αρχείο μεταδεδομένων
Πεδίο DC | Τιμή | Γλώσσα |
---|---|---|
dc.contributor.author | Χριστοδουλάκης, Εμμανουήλ | - |
dc.date.accessioned | 2025-10-17T06:26:13Z | - |
dc.date.available | 2025-10-17T06:26:13Z | - |
dc.date.issued | 2025-10-16 | - |
dc.identifier.uri | http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19805 | - |
dc.description.abstract | Η παρούσα διπλωματική αναπτύσσει ένα δεδομενοκεντρικό πλαίσιο για τη βέλτιστη χωροθέτηση δημόσιων υποδομών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στο κέντρο της Αθήνας, συνδυάζοντας ετερογενή σύνολα δεδομένων και πολυκριτήρια ανάλυση αποφάσεων. Στη βάση δεδομένων περιλαμβάνονται υφιστάμενοι φορτιστές, καθώς και κατηγορίες σημείων ενδιαφέροντος και τουριστικών καταλυμάτων που αποτυπώνουν την τουριστική πίεση και την πραγματική ζήτηση. Η ροή εξαγωγής και προεπεξεργασίας υλοποιήθηκε με αυτοματοποιημένες ρουτίνες σε Python, εξασφαλίζοντας επαναληψιμότητα και ιχνηλασιμότητα στη συλλογή, τον καθαρισμό, τη γεωκωδικοποίηση και την απο-διπλοκαταγραφή. Η διασταύρωση ανεξάρτητων πηγών και ο τυποποιημένος εμπλουτισμός των χαρακτηριστικών επιτρέπουν μια συνεκτική βάση για συγκρίσεις μεταξύ γειτονιών. Η ανάλυση πραγματοποιείται σε δύο χωρικές κλίμακες α)ανά ταχυδρομικό κώδικα και β)ανά γειτονιά, ώστε να αποτυπωθούν τόσο οι διοικητικές ενότητες όσο και οι μικροκλίμακες ζήτησης της πόλης. Η μεθοδολογία περιλαμβάνει μετασχηματισμό και κανονικοποίηση κριτηρίων, υπολογισμό συντελεστών βαρύτητας με τη μέθοδο Entropy και τελική κατάταξη μέσω TOPSIS, παρέχοντας διαφανή σύνθεση ετερογενών πληροφοριών σε έναν πρακτικό δείκτη εγγύτητας προς την ιδανική λύση. Διενεργούνται έλεγχοι ευαισθησίας στα βάρη και εναλλακτικές δοκιμές κανονικοποίησης, ώστε τα αποτελέσματα να παραμένουν σταθερά σε λογικές μεταβολές παραδοχών. Τα αποτελέσματα αποδίδονται ως ιεραρχήσεις υποψηφίων περιοχών, αναδεικνύοντας προτεραιότητες χωροθέτησης, πιθανά κενά κάλυψης και ευκαιρίες συνεγκατάστασης με υπάρχουσες δημοτικές ή κοινωφελείς υποδομές. Η προσέγγιση επιτρέπει στοχευμένη εξειδίκευση ανά τυπολογία ζήτησης, ενώ τα παραγόμενα ευρήματα μπορούν να υποστηρίξουν πιλοτικές αναπτύξεις με σαφώς μετρήσιμους στόχους απόδοσης και πρόσβασης. Η μεθοδολογική προσέγγιση της εργασίας προσφέρει χρήσιμο εργαλείο για τον τεκμηριωμένο σχεδιασμό υποδομών ηλεκτροκίνησης, ενισχύοντας τη λήψη αποφάσεων σε επίπεδο πολιτικής και στρατηγικής. Η συμβολή της στη σχετική βιβλιογραφία έγκειται στη δυνατότητα αποδοτικής χωρικής κατανομής των πόρων και αποφυγής ανισοτήτων κάλυψης, με πλήρως αναπαραγώγιμη διαδικασία και σαφείς κανόνες διαφάνειας. Επιπλέον, η ίδια προσέγγιση μπορεί να προσαρμοστεί και να εφαρμοστεί σε ευρύτερα γεωγραφικά ή θεματικά πεδία, συμπεριλαμβανομένης της πανελλαδικής κλίμακας. | en_US |
dc.language | el | en_US |
dc.subject | ηλεκτροκίνηση | en_US |
dc.subject | φορτιστές | en_US |
dc.subject | χωροθέτηση | en_US |
dc.subject | υποδομές | en_US |
dc.subject | πολυκριτήρια | en_US |
dc.subject | TOPSIS | en_US |
dc.subject | Entropy | en_US |
dc.subject | κινητικότητα | en_US |
dc.subject | γεωκωδικοποίηση | en_US |
dc.subject | απανθρακοποίηση | en_US |
dc.title | Συλλογή και ανάλυση δεδομένων για τη βέλτιστη τοποθέτηση σταθμών φόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων | en_US |
dc.description.pages | 108 | en_US |
dc.contributor.supervisor | Σπηλιώτης Ευάγγελος | en_US |
dc.department | Τομέας Ηλεκτρικών Βιομηχανικών Διατάξεων και Συστημάτων Αποφάσεων | en_US |
Εμφανίζεται στις συλλογές: | Διπλωματικές Εργασίες - Theses |
Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο | Περιγραφή | Μέγεθος | Μορφότυπος | |
---|---|---|---|---|
Thesis final.pdf | 3.63 MB | Adobe PDF | Εμφάνιση/Άνοιγμα |
Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.