Please use this identifier to cite or link to this item: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19859
Title: Δέσμευση του ανθρώπινου δυναμικού: ο ρόλος της κουλτούρας και της εταιρικής στρατηγικής σε περιβάλλοντα που είναι ταχέως μεταβαλλόμενα.
Authors: Μπρίτσας, Παναγιώτης
Ψαρράς Ιωάννης
Keywords: Δέσμευση
Στρατηγική
Κουλτούρα
Ηγεσία
Τηλεπικοινωνίες
Issue Date: 20-Oct-2025
Abstract: Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει πώς η οργανωσιακή κουλτούρα και η εταιρική στρατηγική επηρεάζουν τη δέσμευση του ανθρώπινου δυναμικού σε περιβάλλοντα ταχέων αλλαγών, με εστίαση στον ελληνικό κλάδο των τηλεπικοινωνιών. Η ανάλυση στηρίχθηκε σε 12 εις βάθος συνεντεύξεις με ανώτερα στελέχη, μεσαία διοίκηση και εργαζόμενους πρώτης γραμμής από οργανισμούς όπως ο ΟΤΕ, η Intracom Telecom και η Nova-Wind. Η ερευνητική διαδικασία και η θεματική ανάλυση ανέδειξαν πέντε κεντρικούς άξονες:  Οργανωσιακή κουλτούρα Η κουλτούρα διαμορφώνει το πλαίσιο συνεργασίας και εμπιστοσύνης. Οι συμμετέχοντες τόνισαν ότι κουλτούρες που ενισχύουν την συμμετοχήκαι είναι προσανατολισμένες στην καινοτομία ενισχύουν τη συναισθηματική δέσμευση, ενώ πιο ιεραρχικές ή μεταβατικές κουλτούρες οδηγούν σε ανασφάλεια. Η Intracom Telecom αναδείχθηκε ως case με κουλτούρα καινοτομίας και εξωστρέφειας, που όμως χρειάζεται ισορροπία με πολιτικές πρόληψης και αποφυγής του burnout.  Εταιρική στρατηγική και αλλαγή Οι στρατηγικές επιλογές, όπως η ψηφιοποίηση στον ΟΤΕ, η διεθνής εξωστρέφεια της Intracom Telecom ή η ενοποίηση της Nova-Wind, επηρεάζουν άμεσα την καθημερινή εργασία και το αίσθημα δέσμευσης. Όπου οι εργαζόμενοι συμμετέχουν ή ενημερώνονται με διαφάνεια για τις στρατηγικές, παρατηρείται μεγαλύτερη αποδοχή και κινητοποίηση.  Δέσμευση και κινητοποίηση Η δέσμευση συνδέεται τόσο με συναισθηματικούς παράγοντες (αναγνώριση, συμμετοχή, αίσθηση νοήματος) όσο και με λογικούς (σταθερότητα, ευκαιρίες ανάπτυξης). Οι εταιρείες που επενδύουν σε mentoring, συνεχή εκπαίδευση και αναγνώριση ενισχύουν την αφοσίωση, κάτι που φάνηκε χαρακτηριστικά στο παράδειγμα της Intracom Telecom με την επένδυση σε R&D και ανάπτυξη ταλέντου.  Δυναμικό περιβάλλον (VUCA) Η αβεβαιότητα λόγω τεχνολογικών εξελίξεων (5G, IoT, AI), συγχωνεύσεων και ρυθμιστικών αλλαγών απαιτεί οργανισμούς ανθεκτικούς και προσαρμοστικούς στις αλλαγές. Ο ΟΤΕ επενδύει στη σταθερότητα και στη δομή, η Intracom Telecom στην ευελιξία και την εξωστρέφεια, ενώ η Nova-Wind αναζητά ακόμα ενιαίο όραμα. Η ικανότητα να συνδέονται στρατηγική, κουλτούρα και HR πρακτικές καθορίζει την επιτυχή διαχείριση του VUCA.  Επικοινωνία και ηγεσία Ηγεσία και επικοινωνία λειτουργούν ως συνδετικοί κρίκοι μεταξύ στρατηγικής και καθημερινότητας. Όπου ηγεσία χαρακτηρίζεται από διαφάνεια, έμπνευση και συμμετοχικότητα, η δέσμευση ενισχύεται. Στην Intracom Telecom παρατηρείται πιο μετασχηματιστικό στυλ ηγεσίας, στον ΟΤΕ περισσότερο συναλλακτικό, ενώ στη Nova-Wind η ανάγκη για ενοποιητική ηγεσία παραμένει έντονη. Συνολική διαπίστωση Η δέσμευση δεν είναι μεμονωμένο αποτέλεσμα, αλλά προϊόν της διασταύρωσης των πέντε αξόνων:  Η κουλτούρα δίνει τα θεμέλια  η στρατηγική κατευθύνει  η κινητοποίηση ενδυναμώνει  το VUCA περιβάλλον θέτει τις προκλήσεις  και η ηγεσία με την επικοινωνία λειτουργούν ως καταλύτες Για τον ελληνικό κλάδο τηλεπικοινωνιών, η στρατηγική επένδυση στη δέσμευση αποτελεί όχι μόνο μέσο βελτίωσης της εργασιακής ικανοποίησης, αλλά και κρίσιμο μηχανισμό ανθεκτικότητας, καινοτομίας και μακροπρόθεσμης βιωσιμότητας.
URI: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/19859
Appears in Collections:Μεταπτυχιακές Εργασίες - M.Sc. Theses

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Διπλωματική Εργασία Μπρίτσας Π..pdf2.34 MBAdobe PDFView/Open


Items in Artemis are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.