Παρακαλώ χρησιμοποιήστε αυτό το αναγνωριστικό για να παραπέμψετε ή να δημιουργήσετε σύνδεσμο προς αυτό το τεκμήριο: http://artemis.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/8695
Τίτλος: Βελτιστοποίηση Συστημάτων Εκπαίδευσης Και Συλλογικής Ευφυΐας Βασισμένη Σε Μοντελοποίηση Συμπεριφοράς Και Τεχνικές Μηχανικής Μάθησης
Συγγραφείς: Ιωάννα Ε. Λυκουρέντζου
Λούμος Βασίλειος
Λέξεις κλειδιά: τηλεκπαίδευση
μηχανική μάθηση
συλλογική ευφυΐα
συνεργατικά συστήματα
συστήματα ιστού δεύτερης γενιάς
Ημερομηνία έκδοσης: 23-Ιου-2009
Περίληψη: H παρούσα διδακτορική διατριβή επικεντρώνεται στα ερευνητικά πεδία της τηλεκπαίδευσης και των συνεργατικών συστημάτων συλλογικής ευφυΐας, παρουσιάζοντας καινοτόμες μεθόδους βελτιστοποίησης τους, οι οποίες θεμελιώθηκαν με χρήση τεχνικών μηχανικής μάθησης καθώς και μεθόδων μοντελοποίησης της συμπεριφοράς των διαδικτυακών χρηστών.Όσον αφορά το γνωστικό πεδίο της τηλεκπαίδευσης η διατριβή αναλύει το πρόβλημα της μειωμένης δυνατότητας των διδασκόντων για έγκαιρη και ακριβή πρόβλεψη της μελλοντικής συμπεριφορά των εκπαιδευομένων, κυρίως λόγω της απόστασης η οποία υπεισέρχεται σε αυτόν τον τύπου εκπαίδευσης. Αυτή η αδυναμία πρόβλεψης δημιουργεί με τη σειρά της δυσκολία στην κάλυψη των εξειδικευμένων μαθησιακών αναγκών των σπουδαστών και οδηγεί στα πολύ υψηλότερα, σε σχέση με την παραδοσιακή εκπαίδευση, ποσοστά εκπαιδευομένων οι οποίοι εγκαταλείπουν την παρακολούθηση των μαθημάτων τηλεκπαίδευσης.Για την επίλυση του ανωτέρω προβλήματος στη παρούσα διατριβή θεμελιώνονται δύο νέες μέθοδοι έγκαιρης και δυναμικής πρόβλεψης της τελικής επίδοσης των σπουδαστών τηλεκπαίδευσης καθώς και της πιθανότητάς τους να αποσυρθούν από το μάθημα. Οι μέθοδοι βασίζονται στη χρήση τεχνικών μηχανικής μάθησης και στη μοντελοποίηση της συμπεριφοράς των εκπαιδευομένων και στόχο έχουν να δώσουν στους διδάσκοντες τη δυνατότητα να ανταποκρίνονται στις εξειδικευμένες εκπαιδευτικές ανάγκες των σπουδαστών έγκαιρα και με ακρίβεια, συμβάλλοντας έτσι στην αύξηση των επιπέδων συγκράτησης των σπουδαστών στο θεσμό της τηλεκπαίδευσης. Εκτός από το πρόβλημα της μειωμένης ανάδρασης λόγω απόστασης, ένα από τα κυριότερα προβλήματα τόσο της τηλεκπαίδευσης όσο και γενικότερα των συστημάτων Ιστού είναι η διασφάλιση της ποιότητας της πληροφορίας η οποία αποστέλλεται στους χρήστες.Το πρόβλημα αυτό εντοπίζεται ιδιαίτερα στα συνεργατικά συστήματα συλλογικής ευφυΐας, και συγκεκριμένα στα συστήματα Ιστού δεύτερης γενιάς τα οποία επιτρέπουν τη συνεργασία πολλών χρηστών στη δημιουργία περιεχομένου. Αν και τα συστήματα αυτά παρέχουν δυνατότητα συνεργασίας στους χρήστες οι οποίοι συμμετέχουν, ωστόσο δεν καταφέρνουν να αξιοποιήσουν τις γνώσεις τους και να συντονίσουν τις ενέργειές τους με βέλτιστο τρόπο ώστε να προκύψει το ποιοτικότερο δυνατό περιεχόμενο της συλλογικής τους ευφυΐας. Για την επίλυση του ανωτέρω προβλήματος, στην παρούσα διατριβή προτείνεται ένα καινοτόμο αυτορρυθμιζόμενο σύστημα συλλογικής ευφυΐας το οποίο δρα προς τη διασφάλιση της ποιότητας του περιεχομένου του συνδυάζοντας τεχνικές μηχανικής μάθησης με τη συλλογική ευφυΐα των ομότιμων χρηστών του.
URI: http://artemis-new.cslab.ece.ntua.gr:8080/jspui/handle/123456789/8695
Εμφανίζεται στις συλλογές:Διδακτορικές Διατριβές - Ph.D. Theses

Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο:
Αρχείο ΜέγεθοςΜορφότυπος 
PD2009-0024.pdf1.87 MBAdobe PDFΕμφάνιση/Άνοιγμα


Όλα τα τεκμήρια του δικτυακού τόπου προστατεύονται από πνευματικά δικαιώματα.